Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@23:45:35 GMT

در اربعین امسال استقبال چشمگیری خواهیم داشت

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۱۹۱۵

در اربعین امسال استقبال چشمگیری خواهیم داشت

ایسنا/خوزستان امام جمعه اهواز با بیان اینکه در غرب خانواده متلاشی شده است، گفت: یکی از ارزش ها و باورهای دینی ما خانه داری برای بانوان است که کانون تربیت در آن شکل می گیرد، اما به گونه ای این ها برای به میدان آوردن زن تبلیغ و ترویج کردند که اگر از کسی سوال شود همسرش چه کاره است برای او سخت است که بگوید خانه دار است؛ مهمترین دغدغه اهل بیت تربیت نسل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی فرد امروز (۲۸ مرداد) در خطبه های نماز جمعه اهواز اظهار کرد: در روایات اهل بیت آمده که در آخر زمان دوره حیرت فرا می رسد به گونه ای که اولیای طاغوت که سردمدار آن شیطان است به تمام باورها، اعتقادات، اخلاق و اصول دینی هجمه می کند.

وی افزود: وجود مقدس محمد مصطفی (ص) فرمودند که دوره ای می رسد که مردم امر به معروف و نهی از منکر نمی کنند این معلوم می شود که مردم مقید به این دو فریضه الهی بودند. ایشان همچنین فرمودند دوره ای می رسد که دسته ای امر به منکر می کنند و  جای معروف و منکر جا به جا می شود.

موسوی فرد تصریح کرد: پیش بینی پیامبر (ص) نسبت به سه دوره است. دوره اول کمرنگ شدن ارزش ها و باورهای دینی است. دوره دوم وقتی است که به منکر امر می شود و از معروف نهی. و دوره سوم که بدترین دوره است دوره حیرت و سردرگمی است که در آن ارزش ها وارانه می شود.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: شیطان به مهمترین باور انسان که خانواده است هجمه می کند. به این معنا که به محل تربیت که مهمترین کانون شکل گیری تربیت انسان است، هجمه می کند. وقتی خانواده مورد تاخت و تاز شیطان قرار گیرد دیگر سرباز دین و امام تربیت نمی شود؛ نظیر این اتفاق را در کشورهای غربی شاهد هستیم و اتفاقاتی مانند بالارفتن آمار طلاق، قطع صله رحم، بی احترامی کوچکترها به بزرگترها و نفرین پدر و مادر نسبت به فرزند و فرزند نسبت به والدین، افراط کردن در به میدان و عرصه آوردن زن را شاهد هستیم.

موسوی فرد گفت: یکی از ارزش ها و باورهای دینی ما خانه داری برای بانوان است که کانون تربیت در آن شکل می گیرد، اما به گونه ای این ها برای به میدان آوردن زن تبلیغ و ترویج کردند که اگر از کسی سوال شود همسرش چه کاره است برای او سخت است که بگوید خانه دار است؛ مهمترین دغدغه اهل بیت تربیت نسل است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه در غرب خانواده متلاشی شده است، ادامه داد: در رسانه هایشان می بینیم که خانواده را به سه دسته تعریف می کنند. دسته ای از خانواده این است که زن و مرد باشند اعم از اینکه مطابق قانون و دستورات دینی کنار هم باشند یا ازدواج سفید باشد. مرحله دوم دو زن در یک خانه است و دو مرد در یک خانه که امروزه قانونی شده است و دیگری تک والدی است که عمدتا فرزند نامشروع است و به آن خانواده گفته می شود. بخش چهارمی نیز وجود دارد که امیدواریم اتفاق نیفتد و زمینه آن را در کشورهای غربی می بینیم و نمونه کمرنگ آن را در کشورمان مشاهده می کنم و آن هم وجود یک زن و حیوان است که تحت عنوان خانواده تعریف می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد بیان کرد: صهیونیست ها در پروتکل ها آورده بودند که شما فرزندآوری کنید و تربیت آن ها با ماست. الان آنقدر وضعیت تغییر کرده که نیاز به این نیست که جوانان را در خیابان ها بفرستند بلکه در محیط خانواده رغیب برای تربیت پدران و مادران ایجاد کرده اند به این معنا که با موبایل و خانواده، تربیت پنهانی برای خانواده ها اتفاق بیفتد و بدون اینکه پدر و مادر بخواهند، شکل می گیرد. وقتی شیطان در خانواده نفوذ کند و اصل و ارزش ها را جابه جا کند، ارزش های دینی از بین می رود و غیرت دینی کمرنگ می شود.به این دلیل باید به سمت و سوی تشکیل خانواده رفت.

وی ضمن تسلیت شهادت امام زین العابدین (ع) گفت: در سخت ترین دوران اختناق امام سجاد (ع) سه ماموریت مهم داشتند؛ اول تبیین اندیشه اسلامی به شکل صحیح، دوم اثبات حقانیت اهل بیت نسبت به خلافت و ولایت و سومین رسالت ایجاد تشکیلات منسجم برای پیروان آل محمد(ص) بود.

امام جمعه اهواز افزود: در خصوص اربعین امسال قطعا استقبال چشم گیری خواهیم داشت. پیش بینی حضور بالغ بر ۵ میلیون نفر جمعیت است که تعداد زیادی از مرزهای ما خواهند گذشت. در شهرهای خرمشهر و آبادان و دشت آزادگان مردم خود را آماده استقبال از زائران کنند تا بتوانیم زائران را دسته شده به سوی مرز هدایت کنیم و قطعا کسی بدون پاسپورت از مرز عبور نخواهد کرد البته ویزا نیاز نیست و تلاش می کنیم البته قول نمی دهیم که عوارض خروج نیز گرفته نشود.

موسوی فرد ادامه داد: علی رغم ریل گذاری صحیحی که اتفاق افتاده است، در خصوص مذاکرات آنچه که در روزهای گذشته به چشم می آید نبرد اراده ها و روایت ها است. استکبار می خواهد اراده خود را غالب کند. متن توافق در سه نقطه راهبردی متوقف شده است. ایران باید به رفع تحریم ها به صورت پایدار اطمینان پیدا کند و آمریکا باید رسما و کتبا تضمین دهد.

امام جمعه اهواز گفت: جبهه رسانه ای دشمن دارد تبلیغ می کند که اقتصاد، معیشت، ارزانی کالاها و گردش مالی به مذاکره گره خورده و راهی جز کوتاه آمدن و امتیاز دهی ایرانیان نیست. این ها به دروغ حرف می زنند. دوما تبلیغ می کنند که اگر مذاکرات نتیجه بخش نباشد اوضاع اقتصادی از این که هست به مراتب سخت تر می شود. وضعیت معیشت و آینده زمستان غربی ها، آن ها را مستاصل کرده است، آن وقت اینگونه تبلیغ و ترویج می کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی اخبار سیاسی خوزستان نماز جمعه امام جمعه اهواز موسوی فرد ارزش ها اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۱۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر طرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت:"اعظم السادات برغمدی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که دبیرخانه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در مشهد دایر است افزود: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.   وی ادامه داد: کار ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآن حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.   مدیرطرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، کمک به خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی به خانواده ها از جمله اهداف این طرح است.   برغمدی افزود: این طرح فرصت بی‌نظیری پیش‌ روی دختران علاقه مند به قرآن در استانها قرار می‌دهد.      

 

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم‌ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسال لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران