Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@20:54:30 GMT

نگرانی کاخ سفید از لو رفتن روش‌های جاسوسی آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۵۲۱۲

نگرانی کاخ سفید از لو رفتن روش‌های جاسوسی آمریکا

کاخ سفید در محافل خصوصی از اقدام رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتقال مجموعه‌ای از اسناد محرمانه و فوق محرمانه به محل اقامتش در ایالت فلوریدا ابراز نگرانی کرده‌ است.

به گزارش مشرق، مقام‌های کاخ سفید در محافل خصوصی از اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتقال مجموعه‌ای از اسناد محرمانه و فوق محرمانه به محل اقامتش در ایالت فلوریدا ابراز نگرانی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان حاکی است یکی از نگرانی‌های مقام‌های دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا احتمال لو رفتن روش‌ها و منابع دستگاه‌های جاسوسی آمریکا است.

این وبگاه در گزارشی تصریح کرده  همزمان با آشکار شدن جزئیات بیشتری از حمله اف‌بی‌آی به محل اقامت دونالد ترامپ مقام‌های دولت فعلی آمریکا نگران هستند که چه اطلاعاتی توسط رئیس‌جمهور سابق به محل اقامتش منتقل شده و اینکه آیا اطلاعات مذکور ممکن است منابع و روش‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا را در معرض خطر قرار دهند یا خیر.

یک مقام ارشد آمریکا که اشاره‌ای به نام او نشده به سی‌ان‌ان گفت: «نگرانی‌های شدیدی وجود دارد.»

یک منبع که از جزئیات موضوع باخبر است هم گفته دیگر موضوعی که مقام‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا را نگران می‌کند اطلاعاتی است که ترامپ ممکن است خارج کرده باشد. نمایندگان جامعه اطلاعاتی آمریکا در ماه‌های گذشته جلساتی با وزارت دادگستری، کمیته‌های مقتضی کنگره و سازمان آرشیو اسناد ملی آمریکا درباره اسناد حساسی که ممکن است مفقود شده باشند برگزار کرده‌اند.

مقام‌های کاخ سفید در محافل علنی از اظهارنظر درباره این موضوع خودداری کرده و گفته‌اند که وزارت دادگستری بایستی در خصوص تحقیقات این پرونده اظهارنظر کند. مقام‌های آمریکایی گفته‌اند به جو بایدن در خصوص این پرونده گزارشی ارائه نشده و اطلاعات مربوط به آن تنها از طریق گزارش‌های رسانه‌ای به دفتر کار او رسیده است.

چند روز پیش مأموران اف‌بی‌آی با هجوم به عمارت اعیانی ترامپ در ایالت فلوریدا، چندین جعبه اسناد و مدارک را از وی ضبط کردند. چند روز بعد رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که رئیس جمهور سابق آمریکا شمار زیادی از اسناد محرمانه از جمله مدارک مربوط به تسلیحات اتمی را پس از خروج از کاخ سفید به خانه خود برده است.

ترامپ با محکوم کردن این اقدام از سوی اف‌بی‌آی، از وزارت دادگستری آمریکا درخواست کرد حکم مربوط به تفتیش منزلش را منتشر کند. وی همچنین برگرداندن مدارک ضبط‌شده‌اش را خواستار شد.

اقدام اف‌بی‌آی واکنش خشم‌آلود هواداران ترامپ و انتقادهای تند آنها از اف‌بی‌ی و وزارت دادگستری را نیز به همراه داشته است. طرفداران ترامپ معتقدند این تحقیقات انگیزه‌های سیاسی دنبال می‌کرده است. 

منابع خبری در روزهای گذشته گزارش داده‌اند که تهدیدها علیه کارکنان اف‌بی‌آی افزایش یافته است. چند روز پیش مردی هنگام تلاش برای ورود به یکی از ساختمان‌های اف‌بی‌ای به ضرب گلوله کشته شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت ترامپ کاخ سفید اسناد طبقه بندی شده خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت رئیس جمهور سابق وزارت دادگستری کاخ سفید اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۵۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه

به گزارش همشهری‌آنلاین، تارنمای شبکه اقتصادی بلومبرگ با اشاره به دیدار «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با «محمدرضا آشتیانی» همتای ایرانی خود در آستانه، پایتخت قزاقستان، به نقل از این مقام روس نوشت: مسکو آماده گسترش همکاری‌ های نظامی "سودمند دوجانبه" با تهران است.

به نوشته بلومبرگ، نشانه های خرید تسلیحات از روسیه به وسیله ایران، نگرانی‌ هایی را در اسرائیل در مورد پیامدهای گسترش روابط دفاعی مسکو و تهران ایجاد کرده است.

شای هار- زوی (Shay Har-Zvi) از مقام های پیشین وزارت امور راهبردی اسرائیل و از اعضای ارشد دانشگاه رایشمن تل آویو، گفت: روسیه "دشمن اسرائیل است و از محوری که علیه ما می جنگد، حمایت می کند. " وی افزود که نقش مسکو با تشدید درگیری اسرائیل با ایران و گروه‌های شبه ‌نظامی متحد آن اهمیت بیشتری می‌ یابد.

بلومبرگ به نقل از سرلشگر آموس گیلاد، از مقام های ارشد پیشین وزارت جنگ اسرائیل، نوشت: روسیه و ایران بیش از پیش به یکدیگر نزدیک‌ شده اند. روس‌ها اکنون می ‌توانند برخی از فناوری‌های بسیار مهم را که توانمندی های ایران را به نحو چشمگیری ارتقا می دهد، در اختیار آنان قرار دهند.

در ادامه گزارش بلومبرگ با یادآوری روابط نزدیک اسرائیل و روسیه در دهه های اخیر آمده که روابط صمیمانه بنیامین نتانیاهو و ولادیمیر پوتین و همکاری های امنیتی طولانی مدت مسکو و تل آویو در شکل گیری آن نقش داشت. با این حال، این دو از زمان حمله روسیه به اوکراین و با توجه به روابط نزدیک اسرائیل و آمریکا که بی طرف ماندن تل آویو را غیرممکن کرده با افزایش اختلافات روبرو شده و روسیه و ایران نیز به هم نزدیکتر شده اند.

بلومبرگ با ادعای آنکه مشارکت کرملین با ایران بخشی از فشار گسترده تر روسیه برای مقابله با آمریکا و متحدانش در خاورمیانه است، نوشت: روسیه همچنین به دنبال افزایش حضور نظامی خود در منطقه از جمله تاسیس یک پایگاه دریایی در لیبی است.

کد خبر 847430 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه ایران و روسیه

دیگر خبرها

  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد
  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس