Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، نشست خبری عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از اصحاب رسانه، صبح امروز برگزار شد.

عباسپور با توجه به مشکلات عدیده‌ای که در خصوص بحث بیمه و خدمات درمانی ایثارگران در چند ماه اخیر رخ داده است، گفت: ۸۵ درصد خدمات درمانی ما توسط بیمه تکمیلی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع درمان جامعه هدف از اولویت‌های نیاز این عزیزان است. حتی می‌توان گفت از حقوق ماهیانه هم مهم‌تر است، چرا که بدون سلامتی هیچ کاری نمی‌توان انجام داد.

بیمه خدمات درمانی اولویت ایثارگران است

وی ادامه داد: بیمه خدمات درمانی اولویت ایثارگران است و تأمین بودجه خدمات درمانی هم اولویت هست برای ارائه خدمات بیمه‌ای، اما سازمان برنامه و بودجه باوجود پیگیری‌های بنیاد بودجه تخصیص یافته به این موضوع را تأمین نمی‌کند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید اظهار داشت: متأسفانه وضعیت بیمه دی به علت بدهی‌هایی که روی هم تلنبار شده خوب نیست. باز هم جای تأسف دارد که گاهی جانباز ما برای تهیه دارو به داروخانه‌ای مراجعه می‌کند و علی رغم اینکه دارو مقابل چشمش قرار داد اما می‌گویند نداریم! این نه گفتن به علت قطع همکاری مراکز درمانی و داروخانه‌ها با بیمه طرف قرارداد بنیاد شهید است و اگر یک فرد بخواهد آن را آزاد تهیه کند متصدی داروخانه به راحتی به او می‌فروشد.

*با خواهش و تمنا نمی‌شود از پزشک و بیمارستان و داروخانه خدمات گرفت

وی گفت: ابتدای سال سازمان برنامه و بودجه مبلغی برای این موضوع در نظر گرفته اما زمان پرداخت که می‌شود از بودجه تخصیص یافته خودشان هم کمتر تأمین اعتبار می‌کنند.

عباسپور با بیان اینکه خواهش می‌کنیم یکبار مسئولان این موضوع را برای همیشه حل کنند، ادامه داد: با خواهش و تمنا نمی‌شود از پزشک و بیمارستان و داروخانه خدمات گرفت. امروز همه پرداخت‌ها آنلاین انجام‌ می‌شود و مانند گذشته نیست که شش ماه بعد از تهیه نسخه بیمه‌گر مبلغ آن را جبران کند.

*خبر خوشی در موضوع تأمین بودجه بیمه خدمات درمانی نداریم

وی با اشاره به اینکه روزی نیست که بنیاد شهید با مسئولان برنامه و بودجه جلسه نداشته باشند، بیان داشت: تأمین اعتبار از اصلی‌ترین درخواست‌هایی هست که متأسفانه تاکنون به آن پاسخی داده نشده است.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید با بیان اینکه درمان خواسته اول ایثارگران است، گفت: اولین خواهشی که هر ایثارگر قبل از حقوق و مسکن و... از ما دارد بحث هزینه‌های درمان است که متأسفانه امروز باید بگویم خبر خوشی در این موضوع نداریم.

*پایش سلامت ایثارگران در چند طرح انجام می‌شود

عباسپور به موضوع پایش سلامت ایثارگران اشاره کرد و افزود: بیش از هزار و ۴۰۰ نفر از پزشکان عمومی کشور که با بنیاد طرف قرار داد هستند، با ویزیت در منزل ارائه خدمت می‌دهند و همه جانبازان بالای ۵۰ درصد والدین شهدا و همسران شهدا و جانبازان صعب الاعلاج تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی بیان داشت: پایش سلامت ۲۱۰ هزار نفر را شامل می‌شود که ۱۴۹ هزار نفر را در سال گذشته توانستیم پایش کنیم و حدود ۶۸ هزار نفر دیگر را نیز تاکنون پایش سلامت کرده‌ایم. همینطور اردوهای ورزشی، تفریحی نیز برای پایش سلامت تدارک می‌بینیم که جانبازان با خانواده در آن اردوها شرکت می‌کنند و همزمان پایش سلامت نیز می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در بعضی از بیمارستان‌ها مثل خاتم و ساسان نیز گروه‌های پزشکی تشکیل دادیم گفت: در کلینیک‌های تخصصی پزشکان ایرانی و خارجی که به دعوت بنیاد به این مکان‌ها می‌آیند ایثارگران جانباز شیمیایی یا کسانی که دارای دردهای مزمن هستند، را تحت درمان قرار می‌دهند. به همین علت اعزام به خارج بسیار کاهش پیدا کرده است.

*ایجاد خانه‌های ایثار در ۱۲ استان

عباسپور از ایجاد خانه‌های ایثار خبر داد و گفت: اکنون ۲۵ درصد از جامعه هدف ما به سن سالمندی رسیده‌اند و طی ۵ سال آینده به حدود ۵۰ درصد خواهند رسید. بنابراین لازم است برای وضعیت سالمندی این عزیزان نیز برنامه‌ریزی داشته باشیم. به همین علت در ۱۲ استان خانه‌های ایثار را راه‌اندازی کرده‌ایم که ارائه خدمات توانبخشی خواهند داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ایثارگران خدمات درمانی بنیاد شهید تامین بودجه خدمات درمانی بنیاد شهید پایش سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۵۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی و با حضور سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید ایران ۵۹ قطعه زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد.

 در این مراسم که در فرهنگسرای هشت بهشت شهر جدید سهند برگزار شد به صورت نمادین چند فقره از قرارداد‌های واگذاری قطعات مسکونی در این شهر  اهدا شد.
 
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در  آیین واگذاری این زمین‌ها گفت: در این مرحله به ۱۷۷ ایثارگر مشمول ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی مسکن زمین واگذار شد و طبق توافقی که با شرکت عمران شهر جدید سهند صورت گرفته پس از انجام فرآیند اداری در مراحل آتی ۴۲۳ نفر از ایثارگران واجد شرایط نیز صاحب زمین برای ساخت مسکن خواهند شد.
 
 سلمانی افزود: به غیر از این توافق که حاصل یک اقدام ابتکاری در سطح استان بود مصوبه پنجمین جلسه کارگروه مسکن ایثارگران در تاریخ بیست و دوم آبان ۱۴۰۲ با امضای معاون محترم رئیس جمهور و ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرعامل وقت شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید ایران مقرر داشته که در اجرایی شدن مفاد ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شرکت عمران شهر جدید سهند زمین مسکونی ۷ هزار نفر از ایثارگران واجد شرایطِ آذربایجان شرقی را واگذار کند که بنیاد شهید استان پیگیر تحقق این مصوبه در اسرع وقت است.
 
وی یادآوری کرد: حدود ۲۵۰۰ ایثارگر ساکن در آذربایجان شرقی در اولویت نخست واگذاری مسکن قرار دارند و بیش از ۵۵۰۰ ایثارگر استان در اولویت‌های بعدی واگذاری مسکن در آذربایجان شرقی هستند.
 
سلمانی یادآوری کرد: در سنوات گذشته مجموعاً نزدیک به ۵۰۰ نفر از ایثارگران مشمول ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در آذربایجان شرقی صاحب مسکن شدند و امیدواریم با همکاری مناسب ادارات و مجموعه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان تامین مسکن همه ایثارگران واجد شرایط استان تحقق یابد.
 
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی افزود: قانون تکلیف تامین زمین برای مسکن جامعه ایثارگران را بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده است و بنیاد شهید تحقق این تکلیف قانونی را با جدیت دنبال می‌کند.

دیگر خبرها

  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد، چه می‌شود؟