Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@07:56:54 GMT

30 ترفند برای جلوگیری از شل شدن پوست بعد از لاغری

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۵۴۳۰

جلوگیری از شل شدن پوست بعد از لاغری از اهمیت بالایی برخوردار است. شل شدن پوست شایع ترین اتفاقیست که بعد از لاغری و گرفتن رژیم های سخت به سراغتان می آید. در این بخش از پارس نیوز به شما یاد می دهیم چگونه از افتادگی پوست جلوگیری کنید.

علت افتادگی پوست چیست؟

پوست محکم می‌تواند به راحتی کشیده شده و به حالت اولیه بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که پوست این توانایی را از دست می‌دهد، کم کم شل می‌شود. افتادگی و شل شدن پوست تقریباً در هر قسمتی از بدن می‌تواند اتفاق بیفتد. بخش‌هایی از بدن که بیشتر مستعد افتادگی پوست هستند عبارت‌اند از:

پلک‌ها؛ غبغب؛ چانه؛ گلو؛ بالای بازوها؛ شکم.

دلایل مختلفی برای افتادگی پوست وجود دارد. این دلایل عبارت‌اند از:

افزایش سن؛ کاهش وزن؛ بارداری؛ بیماری. چه عواملی باعث شل شدن پوست پس از کاهش وزن می‌شود؟

تحمل وزن اضافی برای مدت طولانی می‌تواند به الیاف کلاژن و الاستین پوست آسیب برساند. این امر باعث می‌شود که هنگام لاغر شدن، پوست سخت‌تر جمع شود. اگر مقدار زیادی از وزن تان را از دست بدهید (45 کیلوگرم یا بیشتر)، ممکن است دچار افتادگی وشل شدن پوست به شکل قابل توجهی شوید.

اگر کاهش وزن ناگهانی باشد معمولا پوست نمی‌تواند جمع شود حتی اگر سن کم باشد.

در کاهش سریع وزن (مانند پس از جراحی چاقی) احتمال افتادگی پوست بیشتر می‌شود. در برخی موارد، روش‌های کاهش وزن ممکن است افتادگی زیادی برای پوست ایجاد کند. از آنجایی که پوست‌های جوان‌تر، سریع‌تر به حالت قبلی خود بازمی‌گردند، سن فرد در زمان کاهش وزن نیز می‌تواند در میزان شل شدن پوست نقش داشته باشد.

البته غیر از کاهش وزن سریع یک سری عوامل دیگر نیز می‌تواند باعث شل شدن پوست و افتادگی آن شود. این عوامل عبارتند از:

افزایش سن؛ سوء تغذیه؛ قرار گرفتن زیاد و مستقیم در معرض اشعه ماورای بنفش خورشید؛ استعمال دخانیات؛ کم آبی بدن (دهیدراسیون). چرا بعد از لاغری دچار افتادگی پوست می‌شویم؟

شل شدن پوست بدن معمولا به دنبال لاغری سریع در اثر رعایت یک رژیم غذایی غلط و یا انجام جراحی لاغری به وجود می‌آید.

علت افتادگی پوست در اثر رژیم لاغری

در رژیم‌هایی که میزان کربوهیدرات یا پروتئین و چربی در آنها به شدت محدود شده است و یا وعده‌های اصلی غذایی در آن‌ها حذف می‌شود فرد سریع وزن خود را از دست می‌دهد. با کاهش وزن سریع لایه‌های چربی زیر پوستی از بین می‌روند و پوست فرصت کافی برای حفظ خاصیت کشسانی خود جهت هماهنگی با شرایط جدید را ندارد، بنابراین دچار شلی و افتادگی می‌شود.

علت افتادگی پوست در اثر جراحی زیبایی

پس از جراحی لاغری، اغلب بیماران وزن بسیار زیادی کم می‌کنند (اغلب بیش 50 کیلوگرم) که در نهایت می‌تواند موجب افتادگی پوست و شل شدن عضلات شود. از آنجایی که این پوست اضافی پس از کاهش وزن، خود به خود از بین نخواهد رفت، بیشتر بیماران از آویزان شدن پوستشان گله‌مند هستند. این به این دلیل است که با افزایش وزن، پوست تا روی توده‌های چربی جدید گسترش می‌یابد و با کاهش وزن، پوست معمولا قابلیت ارتجاعی کافی برای جمع شدن و بازگشت به حالت اولیه را ندارد.

در واقع شدت افتادگی پوست در هر شخص متفاوت است و میزان آن بستگی به عواملی مانند نوع جراحی، وزن سابقتان، سن، سابقه سیگاری بودن و ژنتیک دارد. نوع جراحی لاغری اهمیت فراوانی در میزان افتادگی پوست دارد. جراحی اسلیو معده که طی آن بیمار با سرعت کمتری نسبت به جراحی بای پس معده وزن کم می‌کند، کمتر موجب افتادگی پوست می‌شود.

از آنجایی که بیشتر مردم مقداری افتادگی پوست را پس از کاهش وزن تجربه می‌کنند، پس طبیعی است که نسبت به آن حس خوبی نداشته باشند. اما اصلا جای نگرانی نیست چون همیشه راه‌های پیشگیری و گزینه‌های اصلاحی برای اینگونه مشکلات وجود دارد.

آیا می توان از شل شدن پوست جلوگیری کرد؟

در حالی که با کاهش وزن زیاد کاملا جلوی افتادگی پوست گرفته نمی شود اما روش هایی وجود دارند که تا جای ممکن استحکام پوست را حفظ می کنند. سبک زندگی سالم و روش هایی خاص برای تقویت کلاژن وجود دارند ساختار پروتئینی مسئول استحکام و ارتجاعی بودن پوست است که می تواند تغییر ایجاد کند. در ادامه راه هایی را به شما می آموزیم تا در مسیر رسیدن به هدف کاهش وزن، پوست تان را محکم و پایدار نگه دارید.

ترفند های جلوگیری از شل شدن پوست بعد از لاغری همیشه ورزش کنید

ورزش کردن، نه تنها به شما کمک خواهد کرد تا سریع تر وزن کم کنید، بلکه باعث خواهد شد تا پوست شما ظاهر بهتری پیدا کند. ورزش منظم، قابلیت ارتجاعی طبیعی پوست را افزایش خواهد داد و آن را صاف و نرم و سالمتر می کند.

برای جلوگیری از شل شدن پوست بعد از لاغری به میزان لازم آب بنوشید

پوست سالم در واقع پوستی است که هیدراته باشد. آب کافی می تواند پوست را هیدراته نگه دارد. از نوشیدن چای و قهوه و نوشیدنی های کافئینه پرهیز کنید.

استفاده از کرم‌های سفت کننده پوست

اثرات استفاده از این نوع کرم‌ها معمولا زیاد نیست اما در نهایت در ظاهر پوست افتاده و شل و مخصوصا برای کسانی که پوستشان نیازمند آبرسانی است اثر دارد. نتایج استفاده از کرم‌های سفت کننده پوست دائمی‌نبوده و با رطوبت‌رسانی به پوست خطوط و چین و چروک را برطرف می‌سازد.

رتینوئید ماده‌ای است که از آسیب رادیکال‌های آزاد به پوست جلوگیری کرده و باعث کلاژن سازی پوست می‌شود، بنابراین سعی کنید کرمی‌که تهیه می‌کنید حاوی این ماده باشد. هم‌چنین برای درمان با محصولات گیاهی و خانگی، استفاده از روغن زیتون توصیه می‌شود.

پروتئین ها برای جلوگیری از شل شدن پوست بعد از لاغری

پروتئین برای قابلیت ارتجاعی پوست مهم است و کلاژن یکی از فراوانترین پروتئین های بدن است. در صورتی که پروتئین رژیم غذایی کافی نباشد کلاژن تخریب شده و پوست شل با چین و چروک خواهد شد. از منابع خوب پروتئینی می توان؛پنیر، شیر، حبوبات، دانه ها، آجیل، ماهی را نام برد.

از مکمل های مولتی ویتامین استفاده کنید

با وجود اینکه تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را دریافت می کنید. ولی در رژیم های کاهش وزن از مکمل مولتی ویتامین استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ ماده ضروری را از دست نداده اید. استفاده از مکمل ها بسیار مفید می باشد. ویتامین A ویتامین محافظ پوست صورت است و سیب زمینی شیرین، هویج و سبزیجات با برگ های تیره ویتامین A خوبی دارند.

ویتامین B محافظ پوست است منابع خوب ویتامین B شامل جو، برنج، تخم مرغ و موز می باشد. کمبود این ویتامین موجب درماتیت یا ریزش مو می شود.ویتامین C مرکبات، سبزیجات، فلفل و گل کلم سرشار از این ماده مغذی هستند.

ویتامین C تولید کلاژن می کند و موجب کاهش چین و چروک شده و به بهبود بافت پوست کمک می کند. ویتامین E آجیل، زیتون حاوی ویتامینE هستند. این ویتامین بر روی پوست، زخم، خشکی و زبری تاثیر دارد. برای نرم و انعطاف پذیر نگه داشتن پوست از این مواد غذایی در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

این غذاها علاوه بر پوست سبب درخشش و استحکام موهای شما نیز می شوند. ویتامین K در سبزیجات با برگ تیره یافت می شود. لوسیون ها و کرم های حاوی این ویتامین در کاهش چین و چروک و کاهش کبودی پوست موثر است.

برای جلوگیری از شل شدن پوست بعد از لاغری به مرور وزن کم کنید

بیشتر متخصصان تغذیه، کاهش وزن هر دو هفته 2 تا 3 کیلوگرم را توصیه می‌کنند، این مقدار بسته به اضافه وزنی که دارید ممکن است متفاوت باشد. کاهش سریع وزن با برنامه‌های بسیار کم کالری و دیگر رژیم های کوتاه مدت باعث ایجاد خطوط در صورت، تاثیر روی سلامت پوست و عدم موفقیت در ثابت نگه داشتن وزن کم شده می‌شود.

ماساژ پوست برای جلوگیری از شل شدن پوست بعد از لاغری

با ماساژ پوست، جریان خون در منطقه افزایش یافته و واکنش‌های ضد پیری را در بدن به همراه دارد. بعلاوه می‌توان با استفاده از اسکراب نمک یا شکر اثرات ماساژ و جریان خون را بیشتر کرد. هم‌چنین با توجه به تحقیقات انجام شده ماساژ منظم پوستی اثرات بهتری در مقابل استفاده از کرم‌ها به همراه دارد.

بنابراین، دست کم 4-5 بار ماساژ در هفته به عنوان یکی از روش‌های اثبات‌شده برای سفت کردن پوست شکم پس از زایمان یا کاهش وزن محسوب می‌شود. بسیاری از افراد ادعا می‌کنند که ماساژ درمانی به آن‌ها کمک کرده تا بدن‌شان را شکل بدهند، در حالی که دیگران ادعا می‌کنند این شیوه نتایج مثبتی برای آن‌ها نشان نداده‌است. با این حال، امتحان کردن این روش خرجی برای‌تان ندارد. ماساژ دارای مزایای سلامتی زیادی است، بنابراین حتی زمانی که پوست شکم‌تان را سفت نکند، باز هم سلامت و زیبایی شما را بهبود خواهد بخشید.

از پوست خود مراقبت کنید

در شرایطی که آفتاب است و در شرایط لازم از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. روزانه لایه برداری انجام دهید زیرا به حذف سلول های مرده پوست کمک می کند و گردش خون پوست را افزایش می دهد.

از مصرف آنتی اکسیدان ها غافل نشویم

در رژیم غذایی خود به اندازه کافی از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 استفاده کنید. خوردن میوه های تازه، سبزیجات، آجیل و روغن های سالم کمک خواهد کرد تا پوست سالم داشته باشید.

رژیم یو یو نگیرید

مانند یو یو رژیم گرفتن نه تنها برای بدنتان بلکه برای پوستتان هم خوب نیست. دائما فربه شدن و دوباره آب رفتن، پوست شما را تحت استرس قرار می‌دهد، پس باید بیشترین تلاشتان را بنمایید تا از رژیم یو یو دوری کنید.

لایه‌برداری برای جلوگیری از شل شدن پوست بعد از لاغری

لایه‌برداری، سلول‌های مرده‌ی پوست را حذف می‌کند، و بنابراین یک لایه‌ی جدید روی پوست ایجاد می‌شود که درخشان و صاف است. سفت و محکم شدن پوست پس از کاهش وزن از دیگر تاثیرهای لایه‌برداری است. شما می‌توانید از اسکراب‌های معدنی سه بار در هفته برای افزایش گردش خون، داشتن پوستی سالم و دارای الاستیسیته استفاده کنید.

تحت نظر مشاور تغذیه رژیم بگیرید

رژیم غذایی شما باید با توجه به شرایط بدنی و سلامتی شما توسط مشاور تغذیه تنظیم شود تا هم بتوانید اصولی و صحیح وزن کم کنید و هم دچار انواع کمبودهای غذایی نشوید. به عنوان مثال رژیم های بسیار کم کالری که متاسفانه امروزه بسیار زیاد توسط افراد برای کاهش وزن سریع رعایت می‌شوند، فرد را دچار کمبود انواع ریزمغذی‌های لازم برای داشتن پوستی سالم و زیبا می‌کنند. بنابراین با رعایت این رژیم‌های نامناسب ممکن است پوست تان آسیب ببیند و خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد.

برای جلوگیری از شل شدن پوست بعد از لاغری از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید

سعی کنید همواڔه در برابر نور خورشید از کرم های ضد آفتاب مناسب استفاده کنید. زیرا اشعه uv یا همان اشعه فرابنفش خورشید و همچنین نورهایی که برای برنزه کردن پوست در مراکز زیبایی استفاده می‌شوند می‌توانند باعث افتادگی و شل شدن پوست شما شوند. پس توصیه ما این است که اولا از انجام چنین اعمال زیبایی در حد امکان پرهیز کنید و ثانیا در طول روز، زمانی که بیرون از منزل به سر می‌برید از یک کرم ضد آفتاب مناسب استفاده نمایید.

سیگار نکشید

مصرف سیگار یا حضور در برابر آلاینده ها، باعث شکسته شدن کلاژن و پیری زودرس می‌شود. سعی کنید از مصرف سیگار خودداری کرده و سبزیجات را جایگزین آن کنید.

تغییر سبک زندگی برای جلوگیری از شل شدن پوست بعد از لاغری

برای سفت کردن پوست شکم، علاوه بر روش‌های فوق‌الذکر، لازم است که شما یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم داشته باشید. برخی تغییراتی که می‌توانید در رژیم فعلی و سبک زندگی خود ایجاد کنید عبارتند از:

برای بازسازی یا جوانسازی پوست رژیم غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا، اسیدهای آمینه، پروتئین‌های ضروری داشته باشید. برای دریافت ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها و داشتن پوستی روشن و جوان، میوه و سبزیجات را به میزان بیش‌تری بخورید. غذاهای خام مانند سبزیجات و میوه بخورید. آن‌ها برای سلامت پوست شما مناسب هستند. همچنین می‌توانید برای صبحانه، اسموتی میوه و سبزیجات تهیه کنید. رو شکم‌تان را به طور منظم ماساژ بدهید. از مصرف صابون‌های خشن پرهیز کنید. تمرینات یوگا و کالستنیک را به طور مرتب انجام دهید – تمرین با وزنه را دنبال کنید. درمان افتادگی پوست با جراحی زیبایی

روش‌های جراحی برای درمان افتادگی پوست اغلب بعد از جراحی کاهش وزن توصیه می‌شود. در اکثر موارد، این جراحی‌ها به عنوان جراحی زیبایی در نظر گرفته شده و تحت پوشش بیمه‌ای نیستند. این روش‌ها، در دسته جراحی کانتورینگ بدن (پیکرتراشی) قرار می‌گیرند.

روش‌های کانتورینگ بدن می‌تواند تا حدودی جای زخم قابل مشاهده را در مناطقی مانند بالای بازوها باقی بگذارد. این روش‌ها، به زمان قابل توجهی برای بهبودی نیاز دارند، که معمولا بین ۲ هفته تا ۱ ماه به طول می‌انجامد. شما می‌توانید یک یا چند ناحیه از بدن را تحت درمان قرار دهید..

انواع جراحی‌های کانتورینگ بدن عبارتند از:

جراحی شکم (ابدومینوپلاستی)؛ جراحی لیفت بازو (براکیوپلاستی)؛ لیفت صورت؛ لیفت گردن؛ لیفت پایین تنه؛ لیفت بالا تنه؛ لیفت بخش داخلی ران.

چه رژیم غذایی برای سفت شدن پوست شکم بعد از لاغری مناسب است؟

گفتیم که یکی از راه های جلوگیری از شل شدن پوست در لاغری انتخاب رژیم غذایی مناسب است. بسیاری از افراد سوال می کنند که برای سفت کردن پوست شکم بعد از لاغری چه درمان غذایی وجود دارد؟ در اینجا می خواهیم فهرستی از مواد غذایی را به شما ارائه دهیم که به جمع شدن پوست بعد از لاغری کمک زیادی می کنند. مهمترین این مواد غذایی عبارتند از :

روغن زیتون

این ماده غذایی که حاوی یکی از سالم ترین انواع چربی هاست، تاثیر ضد التهابی زیادی روی پوست دارد و می تواند علاوه بر کاهش عوارض پیری پوست، به جمع کردن پوست بعد از لاغری کمک چشمگیری کند. علاوه بر این روغن زیتون حاوی روغن اشباع نشده است و خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست را افزایش می دهد. طبیعی است که مصرف این ماده غذایی باعث جمع شدن پوست شکم بعد از لاغری نیز خواهد شد.

چای سبز برای جلوگیری از شل شدن پوست بعد از لاغری

این نوشیدنی پرطرفدار حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان فتول است و علاوه بر تاثیرات مثبتی که در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت دارد، به حفظ کلاژن ها هم کمک می کند. کلاژن ها اصلی ترین پروتئین لازم برای پوست هستند و می توانند علائم و عوارض پیری را کاهش داده و البته برای رفع افتادگی پوست شکم بعد از لاغری نیز موثر هستند.

از روغن کرچک استفاده کنید

روغن کرچک برای سفت کردن پوست شکم یک گزینه عالی است. این روغن به عنوان یک ماده‌ی نرم‌کننده، به سرعت توسط پوست جذب می‌شود. علاوه بر این، روغن کرچک به عنوان یک مرطوب‌کننده نیز عمل می‌کند و مانع از خشک شدن پوست می‌شود. این مراحل را برای استفاده از روغن کرچک جهت سفت کردن پوست شکم دنبال کنید:

روغن کرچک را با آب لیموی تازه با نسبت 2:1 مخلوط کنید؛ قبل از خواب این مخلوط را روی پوست شکم‌تان بمالید؛ صبح روز بعد دوش آب گرم بگیرید؛ برای به دست آوردن بهترین نتایج ممکن، این روش را به طور روزانه تکرار کنید. ماهی های چرب

از جمله بهترین مواد غذایی که خاصیت ضدپیری برای پوست دارند، می توان به ماهی‌های چرب اشاره کرد. این ماده غذایی پر خاصیت، علاوه بر تاثیر بسیار مثبتی که بر درمان بیماری های قلبی و روده ای و سایر بیماری ها دارد، می تواند به طور خارق العاده ای باعث جوان سازی و بازسازی پوست شود.

مواد موجود در این ماده غذایی با افزایش قدرت کشسانی و آبرسانی به پوست، آسیب های ناشی از التهاب، آفتاب سوختگی و البته شل شدن پوست بعد از لاغری را التیام می دهد. اگر شما هم از آوردن پوست اضافه بعد از لاغری خود رنج می برید، به شما پیشنهاد می کنیم این ماده غذایی را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

شکلات تیره یا کاکائو برای جلوگیری از شل شدن پوست بعد از لاغری

این خوراکی منحصر به فرد، حاوی بهترین نوع آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان موجود در آن حتی از انواع توت ها، زغال اخته و بلوبری هم قوی تر است. شکلات تیره فشار خون را کاهش و حساسیت به انسولین را افزایش می دهد و عملکرد شریانی و ارتجاعی رگ ها را بهتر می کند. شکلات حاوی آنتی اکسیدانی به نام فلاوانول است که پوست را در مقابل آسیب های محیطی محافظت می کند. با این حال، مقدار فلاوانول در انواع مختلف شکلات متفاوت است. به همین علت هنگام تنظیم برنامه غذایی برای پوست زیبا، نباید از این خوشمزه خوش بو غافل شویم.

سبزیجات

این مواد غذایی سالم بسیار مغذی و کم کالری هستند. سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، آب مروارید و سرطان و بسیاری دیگر از بیماری ها کمک می کنند. بسیاری از سبزیجات سرشار از بتاکاروتن نیز هستند.

بتاکاروتن پوست را در برابر اشعه آفتاب و رادیکال‌های آزاد که هر دو منجر به پیری پوست می شوند، محافظت می کند. برخی از بهترین منابع بتاکاروتن شامل هویج، کدو تنبل و سیب زمینی شیرین هستند. بسیاری از سبزیجات نیز سرشار از ویتامین C هستند و در تولید کلاژن نقش مهمی دارند. این سبزیجات اثرات آنتی اکسیدانی قابل توجهی دارند.

سبزیجاتی که بیشترین ویتامین C را دارند شامل سبزیجات با برگ های تیره، فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی و کلم بروکلی هستند. افرادی که سبزیجات سبز و زرد بیشتری می خورند، پوست چروک کمتری دارند. به همین خاطر است کسانی که می خواهند از افتادگی پوست شکم بعد از لاغری جلوگیری کرده و یا آن را رفع کنند، باید سبزیجات را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

لاغری با تخم کتان و کمک به زیبایی پوست

این دانه نباتی کمتر شناخته شده، فواید شگفت انگیزی برای سلامت دارد. این ماده غذایی حاوی لیگنان است که کلسترول و قند خون را کاهش می دهد. همچنین منبعی غنی از یکی از اسیدهای چرب امگا 3 به نام ALA است که از پوست در برابر آسیب های محیطی از جمله نور خورشید محافظت می کنند. تجربه نشان داده افرادی که تخم کتان را مصرف کرده اند، پوست نرم تری دارند. به همین دلیل است که تخم کتان در برنامه غذایی برای پوست زیبا جایگاه مهمی دارد.

انار برای جلوگیری از شل شدن پوست بعد از لاغری

شاید تا امروز نمی دانستید که این میوه دوست داشتنی می تواند در خوش اندام کردن شما و از بین بردن پوست اضافه بعد از لاغری تا چه اندازه مفید و موثر باشد. آنتی اکسیدان موجود در انار حتی از چای سبز هم بیشتر است. انار باعث کاهش التهاب شده و آثار مضر ناشی از میزان قند خون بالا را کاهش می دهد. همچنین به بهبود علائم بیماری در افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ نیز کمک می کند.

علاوه بر این قسمت های مختلف انار برای ترمیم پوست آسیب دیده و افزایش تولید کلاژن بسیار مفید است و به محافظت از پوست در برابر اثرات مخرب محیطی کمک می کند. کلاژن ها در سفت کردن پوست بدن بعد از لاغری نقش زیادی دارند و به همین دلیل است که مصرف انار می تواند شما را یک قدم به داشتن اندام و پوستی زیبا نزدیک تر کند.

آووکادو

این میوه شگفت انگیز جزء پنج ماده غذایی سالم روی کره زمین دسته بندی می شود. این میوه که گاهی افراد به اشتباه آن را در دسته سبزیجات قرار می دهند، سرشار از چربی، فیبر و چندین ویتامین و ماده معدنی است که برای سلامتی ضروری هستند و بیشتر به شکل سالاد استفاده می شود. علاوه بر این آووکادو، حاوی ترکیبات منحصر به فردی است که التهاب را کاهش داده و به ترمیم DNA آسیب دیده پوست که در اثر عوامل محیطی مثل اشعه مضر خورشید بوجود آمده، کمک می کند.

گفتیم که یکی از عوارض لاغری هم شل شدن و یا افتادگی پوست در برخی نواحی بدن مثل شکم یا صورت است. چربی‌های اشباع نشده و آنتی اکسیدان های لوتئین و زیگزانتین که در آووکادو موجود هستند، باعث محافظت از پوست شده و در درمان افتادگی پوست بعد از لاغری بسیار موثر هستند.

گوجه فرنگی

این سبزی خوش رنگ و لعاب که معمولا جایگاه خاصی در بشقاب های سالاد دارد، دارای فواید چشمگیری برای سلامتی است که بسیاری از آنها را می توان به لیکوپن زیاد موجود در آن نسبت داد. تحقیقات نشان می دهد افرادی که در برنامه غذایی خود ترکیبی از غذاهای پر لیکوپن و سایر آنتی اکسیدان‌های گیاهی را مصرف کرده اند، پس از 15 هفته کاهش قابل ملاحظه ای در عمق چین و چروک پوست آنها به وجود آمده است.

باید بدانیم که پختن گوجه فرنگی باعث افزایش قابل توجه جذب لیکوپن در بدن می شود. به خاطر همین است که برای جلوگیری از افتادگی پوست بعد از لاغری، مصرف آن در برنامه غذایی بسیار توصیه شده است.

ادویه ها برای جلوگیری از شل شدن پوست بعد از لاغری

این طعم دهنده‌های غذایی که بیشتر آنها را به شکل پودرهای رنگی و خوش عطر و بو دیده ایم، حاوی ترکیبات مختلفی هستند که بر سلامتی تاثیر قابل توجهی دارند. برخی ادویه ها باعث جوان تر شدن پوست می شوند. دارچین به طور خاص باعث افزایش تولید کلاژن می شود که منجر به افزایش استحکام و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می گردد.

گفتنی است که این آسیبی است که وقتی سطح قند خون زیاد است بوجود می آید و زخم های دیابتی را می توان از این نوع دانست. با توجه به این خواص و در صورتی که فرد حساسیت خاصی به مصرف ادویه های مختلف نداشته باشد، گنجاندن آنها در رژیم غذایی برای از بین بردن پوست اضافه بعد از لاغری نیز توصیه می شود.

گردو

این مغز پرخاصیت به دلیل فواید بسیار زیاد آن به غذایی عالی برای داشتن پوست سالم معروف است. این ماده غذایی منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری برای بدن است. گردو از لحاظ میزان اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 از سایر مغز ها غنی تر است. چربی های امگا 3 باعث کاهش التهاب در بدن از جمله در پوست می شوند. علاوه بر این، گردو حاوی مواد مغذی دیگری است که پوست شما برای عملکرد بهتر و سالم ماندن به آنها نیاز دارد. برای داشتن یک رژیم غذایی برای پوست صاف و محکم، خوردن گردو را فراموش نکنید.

تخمه آفتابگردان

به طور کلی انواع مغزها منابع خوبی برای تقویت مواد مغذی پوست هستند، البته دانه آفتابگردان یکی از عالی ترین آنهاست. هر 30 گرم تخمه آفتابگردان 40 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین E و 30 درصد از میزان نیاز روزانه بدن به سلنیوم را تامین می کند. همین کافی است که برای درمان و یا جلوگیری از شل شدن پوست بعد از لاغری به طور مرتب در برنامه غذایی خود آن را بگنجانید.

فلفل دلمه ای

این سبزی که درسه رنگ مختلف موجود است، منبع بسیار خوبی از بتاکاروتن است و بدن آن را طی فرآیندی به ویتامین A تبدیل می کند. علاوه بر این یکی از بهترین منابع ویتامین C است که برای ایجاد کلاژن که به سفت بودن پوست کمک می کند، ضروری است. خوردن مقدار زیادی ویتامین C با کاهش خطر ابتلا به افتادگی پوست بعد از لاغری، همراه خواهد بود.

کلم بروکلی موثر در جلوگیری از شل شدن پوست بعد از لاغری

این محصول صیفی که در سال های اخیر در سبد غذایی مردم ایران قرا گرفته، مملو از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله روی، ویتامین A و ویتامین C است که برای سلامتی پوست بسیار مهم هستند. این ماده غذایی حاوی لوتئین، کاروتنوئید است که مانند بتاکاروتن عمل می کند. لوتئین از پوست در برابر آسیب نور خورشید و محیط محافظت می کند و این باعث می شود پوست خشک و چروک نشود.

کلم بروکلی حاوی یک ترکیب خاص به نام سولفورافان است که باعث می شود این ماده غذایی خاصیت ضد سرطانی داشته و به جمع کردن پوست بعد از لاغری هم کمک کند. سولفورافان یک ماده محافظ قوی در برابر آفتاب نیز به حساب می آید.(عکس سبزیجات و گردو کلم بروکلی وگوجه و فلفل و آواکادوو..)

اگر به جوانی پوست خود اهمیت می دهید و می خواهید در کنار یک رژیم غذایی سالم، از افتادگی پوست بعد از لاغری جلوگیری کنید، به وب سایت من و رژیم سری بزنید. در آنجا ثبت نام کنید و بلافاصله رژیم غذایی مناسب خود را دریافت کنید. هدف ما بهبود و اصلاح مدل تغذیه و سلامتی است تا هر فرد با توجه به شرایط جسمی و سبک زندگی خود رژیم غذایی مناسب خود را داشته باشد.

دلیل ترک های پوستی بعد از لاغری

بسیاری از افرادی که تحت رژیم لاغری هستند ممکن است با مشکلی علاوه بر افتادگی پوست بعد از لاغری روبرو شوند و آن ایجاد ترک هایی سفید رنگ است که معمولا در ناحیه شکم دیده می شود. دلیل اصلی بروز این پارگی‌ ها در پوست از هم‌ گسسته شدن و پاره شدن رشته ‌های کلاژن است.

این رشته ها که در پوست بدن وجود دارند خاصیت ارتجاعی به پوست داده و باعث جمع شدن پوست و جلوگیری از شل شدن آن می کنند. به دلیل افزایش یا کاهش ناگهانی و شدید حجم چربی یا بافت ماهیچه ای در بدن، رشته های کلاژن در پوست توان و طاقت ارتجاعی خود را از دست‌ داده و از هم جدا می‌ شوند و در نتیجه به ‌صورت پارگی ‌های گاهی شدید و ترک پوستی نمایان می شود.

زمانی که زنان باردار شده و با افزایش محسوس و فوری حجم شکم رو به رو می ‌شوند نیز پارگی پوستی درنتیجه از هم گسستن رشته ‌های کلاژن رخ می‌ دهد. دقیقا مثل زمانی که شما از ناحیه شکم چاق می شوید و بعد از لاغری همچنان این ترک ها را بر روی پوست خود می بینید.

صد البته در این میان به ژنتیک هم باید اشاره ‌ای کرد به این معنی که برخی از افراد به دلیل ژن خوب، پوست مقاوم تری داشته و از چنین پارگی ‌هایی در امان هستند و رشته ‌های کلاژن و پوست آن ‌ها از حد معمول دارای استحکام بیشتری است.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: لاغری افتادگی پوست شل شدن پوست لاغری شکم برنامه غذایی خود اسیدهای چرب امگا آنتی اکسیدان ها افتادگی پوست افتادگی پوست ماده غذایی پس از کاهش وزن یک رژیم غذایی استفاده کنید لایه برداری تولید کلاژن برای سلامت کلم بروکلی داشتن پوست مواد غذایی قابل توجهی چین و چروک سبک زندگی قابل توجه روغن کرچک بیماری ها برای پوست کرم ها ویتامین C ویتامین A ضد آفتاب پوست شما روی پوست لاغری هم جمع شدن روش ها وزن کم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۵۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | روایت خبرگزاری فارس از ترفند جدید کلاهبرداری از مردم

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900216

دیگر خبرها

  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • ببینید | روایت خبرگزاری فارس از ترفند جدید کلاهبرداری از مردم
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما