Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعلام اسامی جدیدترین بازیگران فیلمی به تهیه‌کنندگی مریم بحرالعلومی، نسیم ادبی و عباس غزالی در «دلا»، نمایش «شام خداحافظی» در تماشاخانه ملک و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

غزل شجاعی، نوشین مسعودیان و شیرین آقاکاشی به جمع بازیگران فیلم سینمایی «تابستانی که برف آمد» به کارگردانی نسیم فروغ و تهیه‌کنندگی مریم بحرالعلومی پیوستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلمبرداری فیلم «تابستانی که برف آمد» به کارگردانی نسیم فروغ و تهیه‌کنندگی مریم بحرالعلومی در تهران ادامه دارد.

 

 

غزل شجاعی، نوشین مسعودیان و شیرین آقاکاشی جدیدترین بازیگرانی هستند که با این فیلم همراه شده‌اند و در کنار رضا اخلاقی‌راد نقش‌آفرینی می‌کنند. 

غزل شجاعی بازیگر جوان سینماست که با فیلم «تا فردا» در هفتادودومین جشنواره برلین حضور داشت. او که سابقه بازیگری در سریال‌هایی همچون «۸۷ متر» را دارد، در مینی سریال Happiness برای شبکه آرته فرانسه نیز بازی کرده است.

نوشین مسعودیان نیز از بازیگران تئاتر است که فیلم سینمایی «برف آخر» را در کارنامه دارد. او سال گذشته برای بازی در این فیلم نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشنواره فیلم فجر شد.

شیرین آقاکاشی بازیگری را با فیلم «روز مبادا» آغاز کرد و پس از آن با ایفای نقشی تاثیرگذار در فیلم «فروشنده» به شهرت رسید.

عوامل این فیلم عبارتند از:کارگردان: نسیم فروغ، تهیه‌کننده: مریم بحرالعلومی، مدیر فیلمبرداری: مسعود امینی‌تیرانی، مدیر صدابرداری: علی کیان‌ارثی، طراح چهره‌پردازی: امید گل‌زاده، طراح صحنه‌ولباس: فرحناز نادری و مژگان عیوضی، فیلمنامه‌نویس: فاطیما اباحمزه، برنامه‌ریز و دستیار ‌اول‌ کارگردان: امید همتی‌فراز، منشی صحنه: منا علامه‌امیری، عکاس: علی یعقوبی، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا، مدیر تدارکات: بهمن صدیق، مجری طرح و تولید: گروه فیلمسازی بحرفیلم.

 

نسیم ادبی و عباس غزالی در «دلا»/ فیلمبرداری از نیمه گذشت

فیلم سینمایی «دلا» به کارگردانی فاطیما اباحمزه با عبور از نیمه‌های فیلمبرداری برای جشنواره‌های داخلی، خارجی آماده می‌شود.

فیلمبرداری فیلم سینمایی «دلا» به نویسندگی و کارگردانی فاطیما اباحمزه و تهیه‌کنندگی علیرضا خسرویان و محمدباقر خدا دوست از حدود دو هفته پیش آغاز شده و همه بازیگران آن مقابل دوربین سعید براتی رفته‌اند و این روزها فیلمبرداری در لوکیشن‌های تهران ادامه دارد و از نیمه گذشته است.

 



این فیلم که مضمونی اجتماعی و خانوادگی دارد، با فضایی روانکاوانه نوشته شده و برای حضور در فستیوال‌های داخلی و خارجی آماده نمایش می‌شود.

«دلا» قصه ملتهب زندگی زنی است که در آستانه چهل سالگی با چالش‌هایی روبرو می‌شود و در تلاش برای بهبود وضعیت خود است و در خلاصه قصه آن آمده: «من یک خط اشتباه کردم، تو یه کتاب حکم دادی»

بازیگران: نسیم ادبی، عباس غزالی، امیر حسین هشت رودی، مرتضی امینی‌تبار. با هنرمندی: فرخ نعمتی و با حضور شبنم قلی‌خانی، سام کبودوند، محمد رسول صفری، صحرا اسدالهی، لادن ژاوه‌وند و میثم محمدخانی، مرضیه ابراهیمی، بازیگر خردسال : بنیتا اشراقی و با معرفی مریم شریف‌زاده

اسامی عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: فاطیما اباحمزه، تهیه‌کنندگان: علیرضا خسرویان، محمدباقر خدا دوست، مدیر تصویربرداری: سعید براتی، مدیر، صدابرداری: هادی ساعد محکم، طراح گریم: حسین اردستانی، تدوین: رضا شهبازی، برنامه‌ریز و دستیار یک: حسین دیردار، مدیر تولید: امیر صیدآبادی، طراح صحنه و لباس: محسن ارشدی، صداگذاری: ایمان شریفی، منشی صحنه: طاهره شریفی، مدیر تدارکات: مجید وفایی،عکاس: عباس بغدادی.

 

 

 

 

 

آغاز میزبانی تماشاخانه ملک از نمایش «شام خداحافظی»

نمایش «شام خداحافظی» اجراهای خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی گروه، نمایش «شام خداحافظی» با کارگردانی: شیماه خاسب، اجراهای خود را از شب گذشته، با حضور هنرمندانی همچون؛ بیژن بیرنگ، خسرو احمدی، علیرضا استادی، پویا امینی، المیرا دهقانی، محمد طاهری راد، ویدا جوان، نازنین کیوانی، محمدرضا مالکی، امید علیمردانی، مرتضی امینی‌تبار، رضا آشفته، شهروز دل‌افکار و دیگر هنرمندان عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون آغاز کرد.

«شام خداحافظی» نوشته مشترک: ماتیو دلاپورت و الکساندر دولاپتولیر، با ترجمه: شهلا حایری و شیماه خاسب در نخستین تجربه کارگردانی‌اش از حضور، زهرا بحیرایی به عنوان تهیه‌کننده و بازیگرانی همچون؛ امیر غفارمنش، جوانه دلشاد و امیر کربلایی‌زاده بهره می‌برد.
از عوامل این نمایش می‌توان به؛ (مجری طرح و مدیرتولید: امیرسپهر تقی‌لو)، (جانشین تولید: محسن نجفی‌نیا)، (طراح گرافیک: محمدصادق زرجویان)، (طراح نور: رضا خضرایی)، (طراح گریم: نسرین آجرلو)، (طراح صحنه: رها علینژاد)، (طراح لباس: پگاه آذرکمان)، (ساخت دکور: سعید غفاری)، (طراح صدا و آهنگساز: امیر صدیقیان)، (دستیار کاگردان: کاظم بابایی)، (منشی صحنه: مهسا اصغری)، (مدیر صحنه: حسام فیلی)، (دستیار طراح لباس: هدیه شکوهی)، (دوخت لباس: آرزو علی‌محمدی)، (مجریان گریم: سحر صالحی، بهنام نازی)، (عکاسان: محمدصادق زرجویان، مهسا عباسی)، (ساخت تیزر و موشن: محمدصادق زرجویان، علی غیاثوند، cat studio)، (تبلیغات مجازی: امیر قالیچی، تئاتربازها)، (مدیر امور رسانه: امیر پارسائیان‌مهر) اشاره کرد.
شیماه خاسب در اشاره به خلاصه این داستان اینگونه عنوان می‌کند که: کلوتید و پی‌یر تصمیم می‌گیرند بهترین دوستانشان را به صرف شام دعوت کنند و برای آنها شام خداحافظی تدارک ببینند و از شرشان خلاص شوند ‌تا بتوانند با دوستان جدید آشنا شوند، با ورود آنتوان به این مهمانی اتفاقاتی رخ می‌دهد که این مهمانی کاملا تحت تاثیر آن قرار می‌گیرد.
این خبر در پایان خاطرنشان می‌کند، پیش فروش روزهای جدید نمایش «شام خداحافظی» به کارگردانی شیماه خاسب آغاز شده و مخاطبان می‌توانند برای خرید بلیت به سایت تیوال به آدرس www.tiwall.com مراجعه نمایند.

 

مسعود سخاوت دوست آهنگساز «گورکن» شد

همزمان با اتمام ساخت موسیقی متن توسط مسعود سخاوت‌دوست، فیلم کوتاه «گورکن» آماده نمایش شد.

فیلم کوتاه «گورکن» به کارگردانی داوود مرادیان و امیر ابیلی بعد از اتمام مراحل فنی و ساخت موسیقی متن توسط مسعود سخاوت دوست، آماده نمایش شد. 

 

سخاوت‌دوست علاوه بر جوایز و نامزدهای متعددی در زمینهٔ موسیقی فیلم و تئاتر، پنج بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین از جشنوارهٔ فیلم فجر شده و در چهلمین جشنواره فیلم فجر نیز سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن را برای فیلم  «موقعیت مهدی» از آن خود کرده‌است. 


فیلم کوتاه «گورکن» بر اساس داستانی از امیر ابیلی جلوی دوربین رفته و سید هادی عامل هاشمی، رحیم نوروزی، سعید داخ و سید علی عامل هاشمی بازیگران اصلی آن هستند. 

پوستر و نشان فیلم نیز که همزمان با آماده شدن نسخه نهایی آن رونمایی شده، اثر احسان حسینی است.

«گورکن» روایتی کوتاه از یک داستان معمایی در دهه ۵۰ است و با مشارکت سازمان هنری رسانه‌ای اوج، باشگاه فیلم سوره و کارگاه فیلم نزدیک تولید و آماده نمایش شده است.

سایر عوامل فیلم عبارتند از کارگردان: داوود مرادیان، امیر ابیلی، نویسنده: امیر ابیلی، مدیر فیلمبرداری: رضا ریوندی، تدوین: کمیل ارجمندی، مدیر تولید: علیرضا همت عبیری، مدیر تدارکات: مهدی جمشیدی، احمد صداقت‌منش، مدیر صدابرداری: شهرام متولی‌باشی، صداگذاری و ترکیب صدا: محمدحسین ابراهیمی، جلوه‌های ویژه بصری: سعید خلیلی، طراح صحنه و لباس: سیدمهدی عرفاتی، طراح چهره‌پردازی: هادی قالی‌خانی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: حسین بنیاد، منشی صحنه: آوا کاوری، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: احسان سلسله‌جو، تهیه‌کننده: امیر ابیلی، محمدمهدی محمدیان.

 


دور دوم نمایش «تب» در تالار قشقایی تئاتر شهر آغاز می شود
نمایش «تب» به کارگردانی رویا کاکاخانی و بازی نادر فلاح از روز پنجشنبه سوم شهریورماه به مدت ۱۰ شب دیگر در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود. 

نمایش «تب» به نویسندگی والاس شان ، کارگردانی رویا کاکاخانی و بازی نادر فلاح از روز سوم شهریور ماه سال جاری به مدت ۱۰ شب دیگر در تالار قشقایی تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر خواهد بود. 
این اثر نمایشی روایت گر بخشی از زندگی مردی است که در یک شرایط اقتصادی و فرهنگی خوب رشد کرده و بزرگ شده است اما اتفاقی بر او تاثیر گذاشته و و باعث می‌شود تا دیدگاهش نسبت به زندگی ، نقش و جایگاهش در وضعیت و شرایط اقتصادی جهان وارد شرایط و نگاه متفاوتی شده و به این بیاندیشد که اصلاً می‌تواند بر شرایطی مانند فقر اثر داشته باشد یا خیر؟
رویاکاکاخانی از جمله هنرمندان عرصه تئاتر است که طی سال های اخیر علاوه بر تدریس تئاتر در حوزه های مختلف دانشگاهی در نمایش هایی چون «پیش از ناشتایی – ۱۳۷۷»، «مده آ- ۱۳۷۸»، «پیراهن های سفید – ۱۳۷۹»، «ابر در فنجان – تالار مولوی- ۱۳۸۰»، «خاموشی ماه – تالار شماره ۲ تئاتر شهر – ۱۳۸۱»، «یادگاری ها- تالار شماره ۲ تئاتر شهر – ۱۳۸۲»، «اتاق گریم – تالار شماره ۲ تئاتر شهر – ۱۳۸۳»، «آپارتمان – تماشاخانه مهر – ۱۳۷۹»، «هنگامه ای که آسمان شکافت – تماشاخانه مهر – ۱۳۸۲»، «گاهی اوقات برای زنده ماند باید مرد- تالار قشقایی – ۱۳۸۲» و چند اثر نمایشی دیگر به عنوان کارگردان، دستیار کارگردان و عضو گروه اجرایی حضور داشته است.
نمایش «تب» به کارگردانی رویا کاکاخانی از تاریخ یاد شده ساعت ۱۸ به مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۷۰ هزار تومان میزبان علاقه مندان تئاتر خواهد بود.

 

پایانی متفاوت برای اختتامیه‌ی دو تئاتر کودک و نوجوان و شروعی سبز برای "کتابخورها"

گروه روابط عمومی تئاتر «کودک ببین» به بهانه‌ی پایان اجراهای «پنگوئن‌ها» به کارگردانی زیبا برجی فلاح و «غول نخودفرنگی» به کارگردانی حسین فدایی حسین در تالار هنر ، به یاد شاعر بزرگ از دست رفته در این ماه امیرهوشنگ ابتهاج نهال ارغوانی را برای یادبود، تداوم و سبز ماندن تئاتر کودک و نوجوان به دست اندرکاران تئاتر کودک و نوجوان و کارگردانانی که از ابتدای سال تاکنون اجراهای خود را به روی صحنه برده‌اند، هدیه کردند.

در پیام درخت آمده است : تئاتر کودک و نوجوان گویاترین و ماندگارترین ابزار فرهنگسازی است برای زندگی در دنیایی که چه بهتر سبز باشد و پر از درخت و زندگی.

 به یاد تیر و مرداد ۱۴۰۱ که بیشتر از همیشه باغبان تئاتر کودک و نوجوان بودیم.

نهال ارغوانی کاشتیم به یاد استاد ابتهاج عزیز هدیه به دست اندرکاران تئاتر کودک و نوجوان .

ارغوان بیرق گلگون بهار

تو برافراشته باش

...

به امید روزهای روشن برای تئاتر کودک و نوجوان

گروه روابط عمومی تئاتر کودک ببین

ریحانه مطهری . روژین ستاری . روشنک کریمی»

 

گفتنی است تالار هنر از روز چهارشنبه ۲ شهریورماه ساعت ۱۹:۳۰ میزبان نمایش "کتابخورها" به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل رحیمی سروش است .

نمایشنامه‌ی "کتاخورها" عناوین «برگزیده بخش نمایشنامه نویسی بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان» و تقدیر بهترین نمایشنامه در سومین جشنواره تئاتر شهر» را کسب کرده است.

بازیگران "کتابخورها" علی باروتی، سارا بابائی، جعفر غلامپور، مرتضی یعقوب پور، مهشاد حجتی، نادیا فداکار هستند و هادی قضات به عنوان خواننده، سینا ییلاق بیگی طراح صحنه، فرزانه عاقلی طراح لباس، حسین تبریزی و لیلا پریشان طراح گریم، احمد سیاه رستمی طراح حرکت، کیوان ضیاءپور طراح نور، سارا بابائی دستیار کارگردان و برنامه ریز، جعفر غلامپور دستیار دوم کارگردان در این نمایش حضور دارند.

 

سایر عوامل عبارتند از: ساخت دکور: سید مصطفی طباطبایی، دستیار لباس: هنگامه سازش، دوخت لباس: حسین پناهی- زهرا بهرامی، روابط عمومی: ریحانه مطهری، روژین ستاری، امور رسانه‌ای و تبلیغات مجازی: روشنک کریمی، طراح پوستر و بروشور: مهسا فیروزی، منشی صحنه: صنم بابائی ودستیار صحنه: رضا محمدی فیروز

 

در خلاصه‌ی نمایش آمده است: سه موریانه به همراه یک سوسک چوبخوره در قفسه کتابخانه‌ای زندگی می‌کنند و کتاب‌ها را میخورند. با ورود عنکبوت، دردسرها و خطرات جدی برای آن‌ها ایجاد می‌شود و…

علاقمندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر و خرید بلیت می‌توانند از طریق شماره‌های ۰۹۰۳۴۹۹۰۲۸۵ و ۰۹۲۲۳۹۳۲۸۹۲ و یا مراجعه به سایت تیوال به نشانی www. tiwall. com اقدام کنند.

 

این خبر با خبرهای دریافتی دیگر بروز رسانی می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: بازیگران تابستانی که برف آمد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تابستانی که برف آمد تئاتر کودک و نوجوان مریم بحرالعلومی شام خداحافظی تالار قشقایی فیلم سینمایی روابط عمومی تهیه کنندگی آماده نمایش امیر ابیلی برنامه ریز سخاوت دوست شیماه خاسب طراح صحنه تئاتر شهر منشی صحنه رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۵۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان

نوزدهمین «شب کارگردان» با تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر کشور؛ ژاله علو، علیرضا کوشک‌جلالی و علی شمس برگزار می‌شود و تندیس انجمن کارگردانان تئاتر به آنان اهدا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، این برنامه به کوشش انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران، روز یکشنبه ۹ ادریبهشت ماه و از ساعت ۱۷ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد و در کنار اهدای مدالیوم به اکبر زنجانپور، از سه چهره نامبرده نیز تقدیر می‌شود.

بر اساس این گزارش، ژاله علو سال ۱۳۰۶ در محله سنگلج و در خانواده‌ای زاده شد که فرهنگ برایشان اهمیت داشت. پدرش گرچه ارتشی بود ولی ذوق هنری داشت و علاقه‌مند بود دخترش با ادبیات کشور آشنا شود. به همین دلیل از هفت سالگی با شروع مدرسه کتاب حافظ، سعدی و شاهنامه برایش می‌خواند و او را تشویق می‌کرد تا با اشعار بزرگان کشور آشنا شود.

علو درس و مشق را در دبستان «نواختران» در خیابان شاهپور آغاز کرد و دوره متوسطه را در مدرسه «خسرو خاور» گذارند. مدتی به دانشسرای مقدماتی رفت و به دلیل علاقه به کار هنری، هنرستان هنرپیشگی  را انتخاب کرد. در هنرستان هنرپیشگی نزد استادان بزرگی مانند هایک گاراگاش، دکتر نامدار که استاد فن بیان بود و خانمی سوییسی که استاد بدن و حرکت بود، مشغول نوآموزی شد. در همین هنرستان با چهره‌هایی همانند محمد نوری، معز دیوان فکری و ... هم شاگردی شد و اولین حضور روی صحنه تئاتر را تجربه کرد. او از دانشسرای مقدماتی مستقیما وارد رادیو شد و سال‌ها در این رسانه فعالیت کرد.

و حالا انجمن کارگردانان تندیس و لوح تقدیر خود را به پاس سال‌ها تلاش و هنرآفرینی در حوزه کارگردانی تئاتر رادیویی به استاد ژاله علو تقدیم می‌کند.

علیرضا کوشک‌جلالی، کارگردان و مدرس تئاتر، دیگر هنرمندی است که فردا مورد تقدیر قرار می‌گیرد. او گرچه مقیم آلمان است اما همواره در تئاتر ایران حضوری تاثیرگذار داشته و علاوه بر کارگردانی نمایش‌های مختلف، در بسیاری از شهرهای کشور نیز هنرجویان را اموزش داده و با آنان آثار نمایشی مختلفی را اجرا کرده است. تماشاگران تئاتر از اجرای نمایش‌های «موسیو ابراهیم» و «خدای کشتار» او خاطراتی به یادماندنی دارند.

بر همین اساسا، انجمن کارگردانان به پاس تلاش‌های فراوان در حوزه آموزش تئاتر و کارگردانی از علیرضا کوشک جلالی تقدیر می‌کند.

اما علی شمس، دیگر کارگردانی است که مورد تقدیر قرار می‌گیرد. او علاوه بر کارگردانی نمایش‌های گوناگون همچون «احتمالات»، «داستان‌های میان رودان»، «قلعه انسانات»، «وقتی خروس غلط می‌خواند»، «شب دشنه‌های بلند»، «مخاطب خاص»، «اگر شبی از شب‌های تهران، مسافری...» و ...، در زمینه تئوری و ترجمه آثار نمایشی نیز پرتلاش است و در سال‌های اخیر، بسیاری از آثار معتبر نمایشی جهان زیر نظر او منتشر شده‌اند. انجمن کارگردانان به پاس تلاش‌های اجتماعی در حوزه تئاتر لوح تقدیر خود را به علی شمس اهدا خواهد کرد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • خبرهایی از مهران مدیری، پریناز ایزدیار و لغو ۵ کنسرت
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • آغاز پیش‌فروش بلیت اجراهای خرداد «امشب به صرف بورش و خون»
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • ساخت و اجرای کابوس‌هایتان را به «کابوس‌مند» بسپارید