Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "ابراهیم محمدی‌منش" روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۸۰ میلیارد تومان از این میزان اعتبار برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی دانشگاه، ساختمان دانشکده فنی و مهندسی و دیوارکشی محوطه دانشگاه اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: هشت میلیارد تومان از این مبلغ نیز برای تکمیل خوابگاه متاهلی دانشگاه ملایر با ۱۲ سوئیت و ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی به عنوان نخستین پروژه خوابگاه متاهلی کشور است که در صورت اختصاص این اعتبار طی سال‌جاری، این پروژه تکمیل و تا مهر سال آینده تحویل داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه ملایر اخذ مصوبه ماده ۱۳ برای احداث گلخانه تحقیقاتی و کارگاه علوم دامی را از دیگر دستاوردهای سفر رییس جمهور برشمرد و تامین نیازهای دامی، طیور و گلخانه‌ای و تحقیقاتی بودن آنها را از مزیت‌های اجرای این طرح‌ها عنوان کرد.

محمدی‌منش همچنین از راه‌اندازی دستگاه میکروسکوپ نیروی اتمی پس از ۱۲ سال به ارزش ۲۰ میلیارد تومان با استفاده توان و تخصص یکی از دانش‌آموختگان این دانشگاه را افتخاری بزرگ دانست و گفت: این دستگاه سال ۲۰۰۹ از آلمان خریداری و سال ۲۰۱۰ وارد ایران شد که به دلیل تحریم‌ها و نبود نیروی متخصص، ۱۲ سال راه‌اندازی نشده بود که پس از پیگیری‌های انجام شده با استفاده از توان و تجربه یک جوان ملایری دانش‌آموخته مقطع دکترا راه‌اندازی و مورد استفاده قرار گرفت.

وی یادآور شد: کاربرد این دستگاه عکس گرفتن از سطوح در حد اتم است و در تمام رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و رشته‌های مواد مکانیک بر پایه ذرات نانو کاربرد دارد و حتی قادر به آنالیز و شناسایی باکتری‌ها و سلول‌های زنده روی سطوح است.

رییس دانشگاه ملایر با اشاره به توسعه این دانشگاه در حوزه‌های مختلف، وجود رشته‌های متنوع و دومین دانشگاه جامع استان همدان بعد از دانشگاه بوعلی سینا، گفت: این دانشگاه همه آنچه یک دانشجو نیاز دارد، را دارد و شرایط تحصیل در دانشگاه ملایر مهیا است.

محمدی‌منش تحمیل نشدن هزینه‌های اضافی، مصون بودن از آسیب‌های اجتماعی، تحمیل نشدن بار اضافی به دولت، تکمیل شدن دانشگاه از نیروی جوان ملایری، ارائه خدمات دانش‌آموختگان بومی به شهر ملایر، نگهداشت فرزندان در کنار خانواده‌ها و جلوگیری از کاهش دانشجو را از جمله مزیت‌های تحصیل جوانان ملایری در این دانشگاه ذکر کرد.

وی در ادامه به حضوری بودن آموزش از سال‌تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت : پیش‌بینی ما این است که امسال یک‌ هزار دانشجوی ورودی جدید در مقطع کارشناسی و بیش از ۳۰۰ دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی داشته باشیم.

رییس دانشگاه ملایر از اخذ مجوز ۲ رشته علوم قرآن و حدیث و برنامه‌ریزی درسی در مقطع کارشناسی خبر داد و افزود: دانشگاه ملایر همزمان با شروع سال‌تحصیلی در این رشته‌ها دانشجو می‌پذیرد.

محمدی‌منش تامین خوابگاه برای دانشجویان این دانشگاه را یکی از ماموریت‌های مهم دانشگاه برشمرد و بیان کرد: به دلیل افزایش چند برابری اجاره‌بها و هزینه‌های بالا، تلاش ما بر این است تا بتوانیم دوباره از ظرفیت خوابگاه‌های خودگردان استفاده کنیم.

به گفته وی دانشگاه ملایر از نظر امکانات خوابگاهی خوابگاه‌های دولتی، جزو پنج دانشگاه برتر کشور است و امکانات خوبی دارد، اما در زمینه خوابگاه‌های استیجاری وضعیت خوب نیست.

رییس دانشگاه ملایر گفت: ظرفیت این دانشگاه برای تامین خوابگاه دانشجویان یک‌هزار و ۶۰۰ نفر است و امسال برای سه هزار دانشجو خوابگاه‌ نیاز داریم.

محمدی‌منش با بیان اینکه برای ۲ هزار و ۱۰۰ دانشجو ظرفیت استیجاری داریم و یک‌هزار ظرفیت خوابگاهی کم داریم. یادآور شد: برای حل مشکل خوابگاه‌ها، به دنبال احداث خوابگاه در زمینی به مساحت سه‌هزار مترمربع هستیم که مجوز آن داده شده و منتظر تایید از راه و شهرسازی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دستور وزیر علوم برای استقلال کامل دانشگاه ملایر اخذ شده و مراحل اداری استقلال کامل آن در حال شکل‌گیری است.

رییس دانشگاه ملایر همچنین به موفقیت این دانشگاه در حضوری شدن آموزش در فروردین امسال به عنوان نخستین دانشگاه، خواستار حمایت ویژه شهرداری در حوزه تامین حمل و نقل عمومی و تسهیل در تردد دانشجویان، شد.

محمدی‌منش وجود یک دوربرگردان مقابل دانشگاه ملایر را یکی از عوامل خطرآفرین برای دانشجویان عنوان کرد و افزود: مسدود کردن این دوربرگردان یا انتقال آن به چند متر جلوتر یک ضرورت است که برای حفظ جان دانشجویان باید هرچه زودتر این نقطه حادثه‌خیز اصلاح شود.

وی با اشاره به وجود ۲ شرکت دانش‌بنیان و یک مرکز نوآوری در این دانشگاه، گفت: یک مرکز پژوهشی نیز در حال راه‌اندازی است.

محمدی‌منش به جایگاه نقش اثرگذار رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: چنانچه مدیران نقش خبرنگاران را درست ترسیم کنند، بسیاری از چالش‌ها حل خواهد شد.

به گزارش ایرنا: دانشگاه ملی ملایر در حال حاضر دارای ۱۷۸ عضو هیات علمی، ۶ هزار دانشجو، ۱۴ رشته دکترا، ۴۳ رشته کارشناسی ارشد و ۳۸ رشته کارشناسی است و در چهار کیلومتری محور ملایر به اراک واقع شده است.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهور (پنج‌شنبه ۶ مرداد۱۴۰۱) در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد.

سفر پربرکت رییس جمهور به استان همدان در مجموع ۲۴ هزار میلیارد تومان دستاورد برای استان به همراه داشت که شامل ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای ۱۷۹ طرح عمرانی، اقتصادی و خدماتی و پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش های مختلف است.

برچسب‌ها هیات دولت دانشگاه ملایر سفر استانی اعتبارات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هیات دولت دانشگاه ملایر سفر استانی هیات دولت دانشگاه ملایر سفر استانی اعتبارات رییس دانشگاه ملایر میلیارد تومان خوابگاه ها رییس جمهور راه اندازی محمدی منش رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس جمهور اوکراین بار دیگر خواستار تحویل تسلیحات نظامی بیشتر برای نبرد با روسیه شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین روز شنبه اعلام کرد که این کشور برای دفاع هوایی به دریافت تسلیحات فوری نیاز دارد.

رییس جمهور اوکراین، پس از حمله اخیر روسیه به بخش انرژی اوکراین، گفت که اوکراین برای محافظت از شهرهای خود و تسلط بر خط مقدم به مقادیر کافی دفاع هوایی و سایر تسلیحات نیاز دارد.

زلنسکی تاکید کرد که هر کسی که به اوکراین کمک کند تا در برابر ترور روسیه بایسد، مدافع واقعی زندگی است.

قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا شنبه گذشته با وجود اختلافات در تأمین کمک مالی با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی را در جریان یک رأی گیری گسترده دو حزبی ارائه کرد.

بر پایه این گزارش، المیادین گزارش داد که نمایندگان کنگره آمریکا با اکثریت آرا لایحه کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری واشنگتن به کی‌یف را تصویب کردند.

کد خبر 6090232

دیگر خبرها

  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • خوابگاه متاهلی ۷۰ واحدی دانشگاه یاسوج کلنگ زنی شد
  • نشست خبری معاون علمی رییس‌جمهور
  • سخنرانی رییس‌جمهور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی آغاز شد
  • سخنرانی رییس‌جمهور آغاز شد
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد