Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@17:54:26 GMT

هشدار وقوع سیلاب در افغانستان

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۶۹۷۴

هشدار وقوع سیلاب در افغانستان

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس اعلام اداره هواشناسی افغانستان باران شدید که از ۲۹ مرداد آغاز شده در ولایات و مناطق ننگرهار، پنجشیر، خوست، پکتیکا، لوگر، میدان وردک، غزنی، کنر، لغمان، ولسوالی غوربند پروان، پکتیا، تالقان و کوکچۀ تخار، بامیان، ولسوالی های اندراب ولایت بغلان، سمنگان، بلخ، سرپل، ترینکوت ارزگان، ارغنداب قندهار، نیمروز و فراه تا فردا (۳۱ مرداد) ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری صدای افغان (آوا)، بنا بر پیش‌بینی اداره هواشناسی افغانستان، مقدار بارندگی در بیشتر ولایات و مناطقی که از آنها نام برده شده است، بین ۱۵ تا ۷۰ میلی‌متر خواهد بود.

در اعلامیه منتشره از مردم ساکن در اطراف رودخانه‌ها خواسته شده است تا با توجه به احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری‌شدن سیلاب در مناطق فوق، از تردد در کرانه رودخانه‌ها خودداری کنند.

در استان های هرات، فراه و نیمروز وزش بادهای تند نیز پیش‌بینی شده است.

سیلاب‌های اخیرا در برخی استان های این کشور خسارات هنگفت مالی برجای گذاشته و جان ده‌ها نفر را گرفته است.

جان باختن ۴۱ نفر بر اثر سیل

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان (اوچا) می‌گوید که سیل طی چند روز اخیر در چندین استان افغانستان ۷۹۰ واحد خانه را ویران کرده یا آسیب رسانده، جان ۴۱ نفر را گرفته و بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ خانواده را متاثر از تبعات خود کرده است.

به گزارش این دفتر، سیل همچنین محصولات و زمین‌های کشاورزی و زیرساخت‌های ترافیک محلی را نابود کرده و باعث قطع ارتباط اجتماعات از یکدیگر شده است.

اوچا می‌گوید، شماری از سازمان‌های بشردوستانه با کمک‌های غذایی و سرپناهگاه‌های اضطراری در حال امدادرسانی به آسیب‌دیدگان هستند.

مسوولان محلی در ولایت لوگر می‌گویند که وقوع سیلاب شدید در این ولایت ۱۰ نفر را کشته و ده‌ها خانه را ویران کرده‌است.

عمر منصور سخنگوی والی طالبان در لوگر طی پیامی به رسانه‌ها گفته است که بر اساس بررسی‌های مقدماتی، ۱۰ نفر در این سیلاب جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: تیم‌های امدادی به سرپرستی والی طالبان در لوگر به مناطق آسیب‌دیده رسیده‌اند و تلاش‌ها را برای تخلیه سیل زدگان آغاز کرده‌اند.

با این وجود، منابع مردمی از شهرستان خوشی گفته اند که صدها خانواده در این شهرستان در سیلاب گیر افتاده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سیل افغانستان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۶۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی حکومت سرپرست طالبان افزود که جاری شدن سیلاب‌ و بارندگی‌ در پانزده ولایت افغانستان، ۱۴۰ خانه مسکونی را نیز تخریب کرده است.

او در این باره افزود: در سه روز اخیر در اثر بارندگی‌ شدید و سیلاب‌ در ولایت‌های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان هشت شهروند این کشور جان‌باخته و سه تن دیگر مجروح شده اند.

پیش از این، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی حکومت سرپرست طالبان گفته بود که بر اثر سیلاب‌های اخیر سرتاسر افغانستان، ۹۰ تن جان‌باخته و ۵۴ تن دیگر مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره وقوع گرد و خاک
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • ببینید | دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ مگر سیلاب به داد مردم سیستان برسد
  • صدور هشدار زرد وقوع گردوخاک در خوزستان
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند