Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان فرمانده سپاه رشت با بیان اینکه در فاز دوم طرح شهید کاظمی ساخت مرحله ای ۵۰ واحد مسکن محرومین جدید در دستور کار سپاه ناحیه مرکزی شهرستان رشت است.

سرهنگ سید اکبر قاسمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به تقارن معنادار روز خبرنگار سال جاری با حماسه عاشورا، اظهار کرد: خبرنگاران جمهوری اسلامی با قطب نمای بصیرت در همه عرصه های نظام حضور فعال دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد، افزود: ۳۰ مرداد یادآور اقدام جنایتکارانه رژیم کودک کش صهیونیستی در به آتش کشیدن قبله اول مسلمانان است.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی شهرستان رشت با اشاره به کارکردهای فراوان و بی نظیر مساجد، تصریح کرد: بخش عمده مشکلات امروز جامعه ناشی از کم رنگ شدن کارکردهای مساجد است، زیرا بسیاری از مسائل و مشکلات در فضای مسجد حل می شود.

قاسمی، با بیان اینکه در صدر اسلام مساجد دارای کارکردهای اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و امنیتی بودند، گفت: شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافع حرم از دل مساجد که سنگرهای اسلام هستند بیرون آمدند.

وی با اشاره به نقش محوری مسجد در خودسازی، عنوان کرد: مسجد محور تمدن سازی اسلامی است و لذا باید پایگاه خودسازی و انسان سازی نیز باشد.

فرمانده سپاه رشت، مساجد را پایگاه علم و پژوهش و معنویت و استقلال و آزادی و رفع محرومیت و عزت ملی و مرزبندی با دشمن و سبک زندگی و فسادستیزی دانست و یادآور شد: امام راحل همه فعالیت های نهضت انقلاب را با محوریت مسجد دنبال کرد و مقام معظم رهبری نیز بر حفظ ارتباط با مسجد تاکید دارند.

قاسمی مساجد را خواستگاه بسیج دانست و خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۹۴ درصد پایگاه های مقاومت بسیج در داخل مساجد فعالیت می کنند.

وی مکتب عاشورا را منشا بیداری و ایستادگی و عزت و سربلندی دانست و بیان کرد: باید از فرصت پیش رو جهت توجه به درس ها و عبرت های عاشورا و اهمیت حقیقت نگاری و روایت گری حماسه حسینی توسط زینب کبری(س) به عنوان بزرگ خبرنگار جهان اسلام استفاده کنیم. قطعا اگر حضرت زینب این پیام رسانی ناب را بر عهده نمی گرفت، کربلا در کربلا می ماند و به دست ما نمی رسید.

فرمانده سپاه رشت از خبرنگاران خواست به تاسی از زینب کبری(س) جهت مقابله با جنگ نرم دشمن گام های موثر بردارند و اظهار کرد: خبرنگار نماد تعهد و وظیفه شناسی و دلسوزی و آگاهی بخشی و مطالبه گری است و لذا باید از قلم و اندیشه و خبرنگاران و ناشران روشنگر و آگاهی بخش تجلیل کنیم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی هر خبرنگار باید خدمت به مردم باشد، عنوان کرد: باید مردم را ولی نعمت انقلاب و نظام بدانید تا خبرهای شما اثربخشی بیشتری داشته باشد لذا به دنبال اخبار خوب و مفید بروید که برای مردم سود داشته باشد؛ نه اینکه روحیه آنان را پایین بیاورد و امیدشان را تضعیف کند.

قاسمی، آزادگی، شجاعت، عدم وابستگی حزبی و گروهی و جناحی، لحظه شناسی، حضور در میدان و عمل به موقع توام با بصیرت را از ویژگی های خبرنگاران متعهد دانست و افزود: امروز راهبرد اصلی خبرنگاران باید مبارزه با جنگ ترکیبی و شناختی باشد. دشمن در جنگ شناختی بر تحریف و جعل حوادث تمرکز کرده و لذا خبرنگاران می توانند مجاهدان عرصه تبیین باشند.

فرمانده سپاه رشت، جهاد تبیین را مسئولیت اجتماعی خبرنگاران دانست و گفت: دشمن تخریب وحدت ملی، تخریب باورهای مقاومت بخش ملت و تخریب روح امید در جامعه را دنبال می کند و لذا با ابزار جهاد تبیین باید دشمنان را ناامید کنیم.

وی با اشاره به فرافکنی های رسانه های معاند در شبکه های اجماعی و فضای مجازی، متذکر شد: خبرنگاران جبهه انقلاب باید در مقابل جنگ ترکیبی و شناختی به موقع ورود کنند.

قاسمی در ادامه به اجرای رزمایش های متعدد مواسات و کمک های مومنانه در دوران شیوع کرونا اشاره کرد و ادامه داد: طی دو سال گذشته ۶۲ هزار بسته معیشتی را در بین نیازمندان شهرستان رشت توزیع کردیم. همچنین ۴۲ واحد مسکن محرومین تحویل مددجویان کمیته امداد شد.

وی با بیان اینکه در فاز دوم طرح شهید کاظمی ساخت مرحله ای ۵۰ واحد مسکن محرومین جدید در دستور کار سپاه ناحیه مرکزی شهرستان رشت است، بیان کرد: در عید قربان گذشته ۲۰۶ راس گوسفند قربانی شده را بین نیازمندان توزیع کردیم و پخت ۴۰ هزار پرس غذا نیز در عید غدیر انجام شد.

فرمانده سپاه رشت از راه اندازی بیش از ۱۱۰ صندوق قرض الحسنه مردم یاری و اشتغالزایی در سطح مساجد شهرستان خبر داد و گفت: طی یک سال و نیم گذشته برای ۴۴۵۰ نفر شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به ثبت ۳۱۴ گروه جهادی شهرستان رشت در اطلس جغرافیایی بسیج سازندگی استان، خاطرنشان کرد: با فرمول بسیج هیچ مشکل غیر قابل حلی نخواهیم داشت، زیرا بسیج با قطب نمای بصیرت حرکت می کند و لذا دشمن از تفکر بسیجی می ترسد.

قاسمی با بیان اینکه شاهد فراگیری تفکر بسیجی تا خارج از مرزهای ایران هستیم، خاطرنشان کرد: جبهه مردمی مقاومت لرزه بر اندام استکبار و صهیونیسم انداخته و افول دشمن را تسریع کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین صابر انصاری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مرکزی شهرستان رشت نیز، با اشاره به رسالت سنگین و خطیر خبرنگاران در جمهوری اسلامی، اظهار کرد: خبرنگاری مجموعه ای از دانش و مهارت و تجربه و شجاعت و جسارت و عقلانیت و اندیشه ورزی و صداقت و سرعت و دقت و امانتداری و توانمندی و اخلاق مداری و انصاف و عدالت و اشراف اطلاعاتی و موقعیت سنجی و آگاهی بخشی و روشنگری است که در کمتر شغل و حرفه ای دیده می شود.

وی خبرنگاران را حلقه وصل مردم و حاکمیت دانست و افزود: رسانه ها در خط مقدم جبهه جهاد تبیین هستند و با تحریف و تحریم دشمن مقابله می کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه رشت، همراهی اهل بیت امام حسین(ع) در کربلا را حاوی پیام دانست و عنوان کرد: امام حسین(ع) اولا نشان داد که سر جنگ ندارد و ثانیا از ظرفیت روایتگری زنان و کودکان به عنوان شاهدان صادق و امین بهره گرفت، زیرا می دانست که دستگاه تبلیغاتی بنی امیه حقایق کربلا را به نفع خودش مصادره می کند لذا اصحاب رسانه رسالت عاشورایی دارند.

حجت الاسلام انصاری جهاد تبیین را مهم تر از خبررسانی دانست و عنوان کرد: امروز امپراتوری رسانه ای غرب تمام حوادث جهان را به نفع خود رقم می زند و لذا خبرنگاران جمهوری اسلامی رسالتی به مراتب سنگین تر و مهم تر دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان بسيج مستضعفين مساجد روز خبرنگار سپاه ناحیه مرکزی شهرستان رشت واحد مسکن محرومین فرمانده سپاه رشت جهاد تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۷۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستیار ویژه وزیر : ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار مسکن در حال ساخت است

 دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار واحد از مجموع چهار میلیون مسکن هدف گذاری شده از سوی دولت سیزدهم در استان های مختلف کشور در حال ساخت است.

به گزارش ایرنا؛ «روح‌الله اکبری» روز جمعه در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی یکهزار و ۶۸۰ واحد از همین مساکن در مراغه، به خبرنگار ایرنا بیان کرد: برای اجرای نهضت ملی مسکن ۷۲ هزار هکتار زمین مستعد ساخت شهری و ۵۰ هزار هکتار زمین روستایی در مراحل مختلف تامین قرار دارد که حدود ۳۷ هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین‌های شهری به صورت کامل تملک، و وارد مرحله آماده‌سازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۲۶ هزار هکتار از این زمین‌ها در چرخه ساخت قرار دارد، به آمار طرح جوانی جمعیت هم اشاره کرد و افزود: در بخش جوانی جمعیت برای اولین‌بار در سال گذشته ۷۰ هزار نفر زمین ۲۰۰ متری دریافت کردند.

به گفته «اکبری» این زمین‌های ارزشمند با توجه به اقتضائات مناطق مختلف کشور به یک نفر یا چند خانوار واگذار شد.

دستیار ویژه وزیر و راه و شهرسازی به تحویل ۵۰۰ هزار واحد از مساکن نهضت ملی مسکن در سطح کشور هم اشاره کرد و افزود: بخشی از این مساکن از باقیمانده‌های مسکن مهر بود که با درصد پیشرفت فیزیکی مختلف به دولت سیزدهم منتقل شد تا جایی که باقیمانده مسکن مهر روی خاک هم در میان این مساکن وجود داشت.

«اکبری» با تاکید بر اینکه حدود ۲۵۰ هزار واحد از مساکن مهر به دولت سیزدهم منتقل شده بود، افزود: تاکنون ۱۲۸ هزار واحد از این تعداد به متقاضیان تحویل شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: دهکده شهری از ابداعات دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که در قالب آن زمین روستایی به متقاضیان واجد شرایط شهری واگذار می‌شود.

«اکبری» افزود: این متقاضیان برای بازگشت به روستا تمایل دارند اما نه با مشاغل سنتی؛ بلکه آسایش شهری و طبیعت روستایی را به صورت همزمان انتظار می‌کشند.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: احداث اولین دهکده شهری آذربایجان‌شرقی امروز در شهرستان سراب آغاز شد که بخشی از زمین‌های آن به متقاضیان بومی همان روستا و بخش دیگر به متقاضیان شهری واگذار می‌شود.

«اکبری» اضافه کرد: اولین شهرک هم امروز در آذرشهر به صورت شهرک منفصل به مرحله اجرا رسید و عملیات اجرایی آن با حضور رییس سازمان ملی زمین و مسکن شروع شد.

به گفته وی نهضت ملی مسکن در سال سوم از لحاظ ساخت و تحویل واحدها سرعت می‌گیرد؛ ضمن توجه به اینکه بانک‌ها هم در سال گذشته همکاری خوبی داشتند اما امسال باید تزریق مالی شتاب بیشتری بگیرد تا مراحل ساخت تسریع شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • دستیار ویژه وزیر : ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار مسکن در حال ساخت است
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی