Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@00:33:49 GMT

ارزان ترین روش ها برای جوانسازی پوست در خانه

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۷۳۹۹

ارزان ترین روش ها برای جوانسازی پوست در خانه

  آشنایی با روش های خانگی جوانسازی پوست صورت استفاده از ژل شگفت انگیز آلوئه‌ورا عصاره گوجه‌فرنگی برای جوانسازی پوست روغن نارگیل برطرف کننده خشکی پوست استفاده از اسکراب بادام برای جوانسازی عصاره لیمو – پاکساز و جوانساز تخم‌مرغ شگفت انگیز در لیفت و جوانسازی نحوه استفاده: گلاب یک آنتی اکسیدان طبیعی نحوه استفاده: استفاده از جوش ‌شیرین به عنوان یک محصول جادویی ماسک جوش شیرین با آب ماسک صورت جوش شیرین با شیر ماسک صورت جوش شیرین با پرتقال ماسک صورت جوش شیرین با عسل ماسک صورت جوش شیرین با عسل و دارچین ماسک صورت جوش شیرین با ماست

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ بسیاری از این افراد سراغ پزشک رفته و برخی نیز به انجام روش های خانگی جوانسازی پوست صورت روی می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روش‌هایی که برخی نیاز به هزینه‌های زیادی دارد و برخی نیز با چند روش ساده انجام می‌شوند. اما، تمام این روش‌ها یه هدف مشترک تحت عنوان آب‌رسانی به پوست را دنبال می‌کنند. آب‌رسانی به پوست با استفاده از کرم‌های مختلف امکان‌پذیر است، اما استفاده مکرر از این کرم‌ها، پوست را دچار التهاب و حساسیت می‌کند.

این روزها، بسیاری از پزشکان و متخصصان پوست ابتدا برخی روش‌های سنتی و خانگی را به بیماران تجویز می‌کنند تا به کمک آن‌ها پوست خود را جوان کنند. اگر روش‌های خانگی نتیجه‌بخش باشند، دیگر نیازی به استفاده از روش‌های مدرن نبوده و با کمی صبر و حوصله می‌توان پوس خود را جوان کرد. در ادامه چند راهکار ساده و در عین حال مفید در اختیار شما می‌گذاریم تا با بهره‌مندی از آن صاحب پوستی شفاف و زیبا شوید. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

در این زمینه بخوانید؛

برای جوانسازی پوست صورت از این ماسک استفاده کنید

جوان ساز پوست دست با این کرم

جلوگیری از پیر شدن ممکن است؟

  آشنایی با روش های خانگی جوانسازی پوست صورت

برای اینکه پوستی زیبا و جوان داشته باشید می‌توانید از چند محصول ارزان‌قیمت استفاده کنید. در ادامه چند راهکار مناسب را در خصوص جوان‌سازی پوست صورت به شما معرفی می‌کنیم.

استفاده از ژل شگفت انگیز آلوئه‌ورا

ژل آلوئه‌ورا یکی از محصولاتی است که در بیشتر کرم‌ها و مرطوب‌کننده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان یک محصول شگفت‌انگیز برای جوان‌سازی پوست شناخته می‌شود. برای بهره‌مند شدن از خاصیت آلوئه‌ورا کافیست عصاره یا ژل آن را هفته‌ای چند بار به پوست خود بمالید.

ژل آلوئه‌ورا را برای مدت چند ماه و هفته‌ای سه بار روی صورت خود بمالید. اجازه دهید تا ماسک آلوئه‌ورا به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست شما بماند و سپس با آب گرم بشویید. این روش یکی از بهترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت می‌باشد.

عصاره گوجه‌فرنگی برای جوانسازی پوست

برای استفاده از گوجه‌فرنگی به عنوان ماسک باید کمی دقت کرد. چراکه استفاده نادرست از این محصول بی‌نظیر می‌تواند پوست را دچار سوزش یا التهاب کند. از این رو، بهتر است بجای استفاده از خود گوجه‌فرنگی از عصاره آن استفاده کنید. عصاره گوجه‌فرنگی را هفته‌ای دوبار برای مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود بگذارید. این کار را برای مدتی انجام دهید تا نتایج لازم را بگیرید.

روغن نارگیل برطرف کننده خشکی پوست

روغن نارگیل یکی از بهترین محصولات برای شادابی و طراوت پوست است. استفاده از روغن نارگیل روشی موثر برای رفع خشکی پوست و آبرسانی به منافذ آن است. استفاده از این روغن در کنار مرطوب‌کننده‌ها روشی جادویی برای جوان‌سازی پوست است.

نحوه استفاده:

چند پره از نارگیل را توسط بخار گرم کنید.

روغنی که از آن بدست آمد را به دستان خود آغشته کنید و به صورت بمالید.

اکنون با انگشتان خود به شکل دورانی پوس خود را با روغن ماساژ دهید.

روغن نارگیل یکی بهترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت است.

روغن نارگیل یکی از بهترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت بوده که بسیاری از آن تاثیر مثبت گرفته‌اند. این کار را به مدت ۲۰ دقیقه در روز انجام دهید و سپس پوست خود را بشویید.

استفاده از اسکراب بادام برای جوانسازی

بادام همیشه به عنوان یک محصول ایده‌آل برای شادابی و طراوت پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده صحیح از اسکراب بادام باعث می‌شود تا سلول‌های مرده پوست از بین رفته و به منافذ آن آب‌رسانی شود. استفاده از بادام پوست را در برابر تابش نور خورشید محافظت کرده و اجازه نمی‌دهد اشعات خورشید پوست را خشک و قرمز کنند.

نحوه استفاده:

۳ قاشق غذاخوری خامه را با یک فنجان شکر مخلوط و روغن زیتون و روغن بادام را به آن اضافه کنید.

ماسک را روی صورت بگذارید و به مدت ۱۵ دقیقه ماساژ دهید.

سپس صورت خود را با آب ولرم بشوید تا اثری از ماسک بر پوست شما نماند.

استفاده از بادام پوست را در برابر تابش نور خورشید محافظت کرده و اجازه نمی‌دهد اشعات خورشید پوست را خشک و قرمز کنند.

استفاده از اسکراب بادام یکی از موثرترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت می‌باشد که بسیاری از متخصصان آن را توصیه می‌کنند.

عصاره لیمو – پاکساز و جوانساز

عصاره لیمو سرشار از ویتامین C است و از پیری زودرس پوست به خوبی جلوگیری می‌کند. معمولا، آبلیمو در تمام خانه‌ها یافت می‌شود و به عنوان یک روش ایده‌آل برای شادابی و طراوت پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. عصاره لیمو در کنار شادابی پوست، لکه‌ها و آکنه‌های صورت را از بین می‌برد.

نحوه استفاده:

یک عدد لیمو تازه را از وسط نصف کرده و مقدار عسل بر روی آن بمالید.

سپس لیمو را به پوست خود بمالید (به صورت مداوم لیمو را بالا و پایین کنید).

اجازه دهید ۱۰ دقیقه آثار لیمو بر روی پوست بماند و سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

این کار یکی از ایده‌آل‌ترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت است. برای نتیجه‌گیری بهتر، این کار را هفته‌ای ۲ الی ۳ مرتبه تکرار کنید.

تخم‌مرغ شگفت انگیز در لیفت و جوانسازی

سفیده تخم‌مرغ خاصیت سفت‌کنندگی و رفع چین و چروک پوست را دارد. استفاده از سفیده تخم‌مرغ باعث می‌شود تا منافذ پوست بیش از حد بزرگ نشده و چربی پوست تبدیل به جوش یا آکنه نشوند. منافذ پوست هنگامی که از هم فاصله‌ بگیرند منجر به انباشت باکتری و در نتیجه جوش‌های سرسفید و گوشتی می‌شوند.

نحوه استفاده:

۱ عدد سفیده تخم‌مرغ را به کمک قلم‌مو به پوست خود بمالید.

سپس، برای مدتی اینکار را متوقف کنید تا سفیده تخم‌مرغ جذب پوست و در نهایت خشک شود.

بعد از ۱۵ دقیقه صورت خود را بشویید و با حوله خشک کنید.

استفاده از تخم‌مرغ جزو مناسب‌ترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت بوده و نتایج بی‌نظیری بر شادابی پوست داشته است.

گلاب یک آنتی اکسیدان طبیعی

گلاب به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی برای تقویت و بازسازی سلول‌های پوست مناسب بوده و باعث می‌شود چین و چروک صورت پس از مدتی از بین برود.

نحوه استفاده:

۲ قاشق چای‌خوری گلاب را با نصف قاشق چای‌خوری آبلیمو ترکیب کنید.

سپس با استفاده از یک پنبه محلول را به پوست خود بمالید.

پس از اینکه محلول خشک شد پس از ۱۰ دقیقه آن را با آب گرم به خوبی بشویید.

همچنین در کنار آبلیمو می‌توانید از عسل و موز نیز به عنوان مکمل‌های مناسب برای شادابی پوسست خود استفاده کنید. این ترکیب یکی از بهترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت بوده و بسیار موثر است.

استفاده از جوش ‌شیرین به عنوان یک محصول جادویی

ماسک صورت جوش شیرین خواص بسیاری دارد. جوش شیرین یکی از ترکیبات شناخته شده‌ای است که دارای خواص بالقوه برای شادابی پوست می‌باشد. جوش شیرین در پزشکی به عنوان یک عنصر جلوگیری کننده از بروز چین و چروک صورت شناخته می‌شود. جوش شیرین همچنین یکی از موثرترین راه‌ها برای سفید کردن پوست و مقابله با لکه‌ها است. برای اینکه پوستی شاداب و بشاش داشته باشید شما را به خواندن ادامه مطلب دعوت می‌کنیم.

ماسک جوش شیرین با آب

ساده‌ترین راه ساخت ماسک مخلوط کردن آن با آب است که باعث از بین رفتن چربی‌های اضافی و ناخالصی‌های پوست می‌شود. جوش شیرین دارای خواص ضد قارچ و ضد عفونی‌کننده است که آن را تبدیل به یکی از موثرترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت کرده است.

نحوه استفاده:

جوش شیرین و آب را باهم مخلوط کنید تا به شکل خمیر در بیایند. می‌توانید مقدار مورد نظر را با رعایت تناسب بیشتر کنید.

پس از آماده شدن ماسک، مخلوط را به صورت خود بمالید. از تماس با لب‌ها و چشم‌ها خودداری نمایید.

ماسک را به مدت ۵ دقیقه روی صورت خود نگه دارید.

سپس آن را با آب بشویید و صورت خود را خشک کنید.

ماسک صورت جوش شیرین با شیر

شیر به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی خود جزو عناصر شاداب کنندهٔ پوست محسوب می‌شود. به همین خاطر، ماسک صورت جوش شیرین با شیر مقادیر فراوانی از مواد معدنی و ویتامین را در خود فراهم می‌کند. این ترکیب همچنین مقدار زیادی کلاژن تولید می‌کند که به کاهش چین و چروک در پوست کمک می‌کند و آن را تبدیل به یکی از بهترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت می‌کند.

نحوه استفاده:

جوش شیرین را با شیر مخلوط کنید تا خمیر شوند.

آن را به مدت ۲۵ دقیقه بر روی پوست خود بگذارید.

سپس با آب صورت خود را بشویید.

ماسک صورت جوش شیرین با پرتقال

خاصیت اسیدی پرتقال باعث بسته شدن منافذ پوست و تغذیه آن می‌شود، این در حالی است که جوش شیرین نیز به عنوان یک تمیز کنندهٔ طبیعی عمل می‌کند تا انواع ناخالصی‌ها را از بین ببرد. لایه‌ برداری پوست باعث می‌شود تا اکسیژن بیشتری به منافذ پوست برسد و بهتر تنفس کند. بنابراین پوست سالم، با نشاط و شفاف می‌ماند. ترکیب جوش‌ شیرین با پرتقال جزو هوشمندانه‌ترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت است.

نحوه استفاده:

جوش شیرین و آب پرتقال را باهم مخلوط کنید تا خمیر شوند.

ماسک را به صورت خود بمالید و از برخورد آن با چشم‌ها جلوگیری کنید.

به آرامی صورت را با نوک انگشتان ماساژ دهید تا اثر لایه برداری بیشتر شود.

ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت خود نگه دارید.

سپس صورت خود را با آب بشویید.

ماسک صورت جوش شیرین با عسل

عسل به همراه جوش شیرین محافظ‌های مناسب پوست هستند و پوست شما را شفاف نگه می‌دارند. این ترکیب حاوی مواد معدنی فراوان بوده و به خوبی منافذ پوست را آب‌رسانی می‌کند. بسیاری از متخصصان، عسل و جوش شیرین را جزو بهترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت می‌دانند.

نحوه استفاده:

مواد را باهم مخلوط کنید تا خمیر شوند.

ماسک را به صورت خود بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید.

صورت خود را به خوبی بشویید به طوری که اثری از عسل باقی نماند.

ماسک صورت جوش شیرین با عسل و دارچین

دارچین یک تمیز کننده بسیار عالی است که خاصیت ضد التهابی دارد و آکنه‌ها و لکه‌های صورت را از بین می‌برد. عسل خاصیت نرمی و آنتی اکسیدان دارد و آلودگی‌ها و مواد شیمیایی را که پس از یک روز شلوغ در شهر وارد پوست شما شده‌اند، از بین می‌برد. جوش شیرین نیز خاصیت لایه‌برداری دارد و منافذ پوست شما را باز می‌کند. این ترکیب جزو جادویی‌ترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت می‌باشد.

نحوه استفاده:

مواد را باهم مخلوط کنید تا خمیر شوند

ماسک را روی صورت خود بمالید و ۱۵ دقیقه صبر کنید

سپس صورت خود را با آب سرد بشویید

ماسک صورت جوش شیرین با ماست

هنگامی که آکنه‌ها خفیف باشند ماسک صورت می‌تواند کمک کنندهٔ خوبی باشد. مخلوط جوش شیرین و ماست می‌تواند اثربخشی جوش شیرین را افزایش دهد.

نحوه استفاده:

مواد را باهم مخلوط کنید تا خمیر شوند.

ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت خود نگه دارید.

سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

ماسک جوش شیرین و ماست

منبع: whcl لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر جوانسازى اخبار سلامت اخبار مطالب پزشکی اخبار مرتبط درمان فوری و خانگی آبسه دندان ۱۴۰۱/۵/۳۰ میوه های تابستانی چاق کننده هستند؟! ۱۴۰۱/۵/۳۰ خواص باور نکردنی حبوبات؛ از کاهش وزن تا درمان سرطان! ۱۴۰۱/۵/۳۰ راز تغذیه زنان ژاپنی برای سلامت و طول عمر ۱۴۰۱/۵/۳۰ علت خستگی بعد از غذا خوردن چیست؟ + راه حل ۱۴۰۱/۵/۲۹ با این ۵ شماره، می فهمی مشکل روده داری یا نه ۱۴۰۱/۵/۲۹ آخرین ویدیو ها روش کنسرو کردن رب گوجه خانگی / نگهداری تا یک سال بیرون از یخچال ۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۲۲:۴۰ طرز تهیه نان شیرمال خوشمزه با بافت پنبه ای + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۲۲:۱۹ فوت و فن ترد شدن خیارشور خانگی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۲۲:۰۲ کشف لاشه نهنگ ۱۵ متری در هندیجان + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۲۱:۴۶ دلتنگی تلخ گوهر خیراندیش برای همسر مرحومش + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۲۱:۴۱ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۲۲:۵۱ آسیبی که آلزایمر به بینایی می زند ۲۲:۴۰ روش کنسرو کردن رب گوجه خانگی / نگهداری تا یک سال بیرون از یخچال ۲۲:۳۳ سوالاتی که مادرها باید از بچه بپرسند ۲۲:۲۱ سیستم عامل چه زمانی به سامسونگ می آید؟ ۲۲:۱۹ طرز تهیه نان شیرمال خوشمزه با بافت پنبه ای + فیلم ۲۲:۱۸ چند ترفند ساده که می توانید در واتس‌ اپ استفاده کنید ۲۲:۰۵ برای هر اتاق، چه لوستری انتخاب کنیم بهتره؟ ۲۲:۰۲ فوت و فن ترد شدن خیارشور خانگی + فیلم ۲۱:۵۳ گفت و گوی تلفنی مشترک سران تروئیکای اروپا با بایدن درباره توافق با ایران ۲۱:۴۹ چرا زود ناراحت میشم؟ + راه حل رفع زودرنجی ۲۱:۴۶ کشف لاشه نهنگ ۱۵ متری در هندیجان + فیلم ۲۱:۴۰ رشد هزار درصدی درآمد سالانه صرافی FTX! ۲۱:۳۶ چطور بوی بد فرش رو از بین ببریم + چند ترفند ساده ۲۱:۳۶ برنج را با این روش بیش از ۲۰ سال نگه دارید ۲۱:۲۸ عادت های روزانه که کبد را نابود می کند ۲۱:۱۶ قابلیت جدید واتساپ چیست؟ ۲۰:۵۷ محلول جادویی و ارزان برای سفید شدن پرده حریر و تور ۲۰:۵۳ پنج ماده غذایی برای داشتن پوستی سالم + عکس ۲۰:۴۵ اگر اتفاق خاصی رخ ندهد بازی استقلال و مس کرمان با حضور زنان برگزار می شود ۲۰:۴۳ عشق سالم و واقعی چه نشانه هایی دارد؟ + ۸ ویژگی رابطه سالم عاشقانه ۲۰:۴۱ بلاگرهای میلیاردی اینستاگرام ۲۰:۳۸ کریمی قدوسی: احتیاجی به تصویب توافق احتمالی در مجلس نیست ۲۰:۲۸ از کجا بفهمم دهنم بو می ده؟ + تست ساده ۲۰:۲۷ شام فوری و خوشمزه / طرز تهیه کوکوی شکم پر ۲۰:۲۳ فردی برای انتصاب در فولاد مبارکه توصیه نشده / فرد یاد شده اساساً نسبتی با معاون اول سابق ندارد ۲۰:۲۰ درد کلیه چیست و چه درمانی برای آن وجود دارد؟ ۲۰:۰۷ بهترین روش مراقبت از موهای بلند ۲۰:۰۰ موانع اعلام موضع نهایی آمریکا در توافق هسته ای چیست؟ ۱۹:۵۵ طرز تهیه کوکو ماکارانی / یک پیش غذای خوشمزه و مجلسی ۱۹:۴۲ پیش بینی بورس دوشنبه ۳۱ مرداد؛ اصلاح شاخص کل تا کجا ادامه دارد؟ ۱۹:۳۷ نکاتی که درمورد ذخیره باتری گوشی باید بدانید ۱۹:۳۴ با همسایه پر سر و صدا چیکار کنم؟ + بهترین راه حل ۱۹:۳۳ شرایط جدید نامزدهای انتخابات مجلس: حداقل سن ۳۰ سال با مدرک کارشناسی ارشد / ۵ سال سابقه کار اجرایی، آموزشی یا پژوهشی ۱۹:۳۰ فهرست دارایی های مالی دیجیتال در بورس مسکو ۱۹:۱۹ چگونه با حقوق کم پس انداز داشته باشیم؟ ۱۹:۱۳ چرا حالت تاریک برای گوشی اندروید بهتر است؟ ۱۹:۰۲ سرپرست‌ اتحادیه نباید خودش یک مشکل تازه باشد! ۱۸:۵۰ علامت باقی ماندن اثرات کرونا در ریه ۱۸:۴۷ کشوری که وام می‌گیرد تا یارانه سوخت بدهد! ۱۸:۳۳ ارتباط باورنکردنی زیبایی و هوش ۱۸:۳۰ یک میلیارد دلار ارز قابل حصول در انبارها رسوب شد! ۱۸:۳۰ واکنش نظارتی به روند اخیر کریپتو چگونه بود؟ ۱۷:۵۶ باور نمی کنید این رفتار چقدر مضر است + نشانه های مثبت گرایی سمی ۱۷:۵۱ صادرات پسته تقریبا به صفر رسید ۱۷:۳۴ جملاتی که می تواند همسر عصبانی را آرام کند ۱۷:۳۱ چرا بیت کوین هنوز به کف قیمتی خود نرسیده است؟ ۱۷:۱۵ واردات ماشین آلات معدنی کارکرده سیاست درستی است؟ ۱۶:۵۷ ادعای شوکه کننده یک محقق در مورد آیفون! ۱۶:۴۹ ۵۰ هزار میلیارد سرمایه شهرداری تهران مسدود شد ۱۶:۳۸ آزمون وکالت باید هر سه ماه و براساس نمره تراز برگزار شود / دیگر تاخیر ۵ساله در برگزاری آزمون صدور مجوز نخواهیم داشت! اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۷۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید

ایتنا - ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، اعلام کرد ربات انسان‌نمای جدید تسلا که هنوز در مرحله تحقیق و توسعه است، ممکن است تا پایان سال آینده آماده فروش شود.
چندین شرکت از جمله تسلا روی ربات‌های انسان‌نما سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا کمبود احتمالی نیروی کار را در صنایعی مانند حمل‌ونقل، انبارداری، خرده‌فروشی و تولید که وظایف تکراری در آن‌ها ممکن است خطرناک یا خسته‌کننده باشند، برطرف کنند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، ماسک در یک کنفرانس آنلابن به سرمایه‌گذاران گفت که حدس می‌زند ربات تسلا به نام اوپتیموس (Optimus) بتواند تا پایان سال جاری چنین وظایفی را در یک کارخانه انجام دهد. 

این نوع ربات‌ها قادر خواهند بود کارهای تکراری را پشت سر هم انجام دهند و جایگزین بخش‌هایی شوند که می‌تواند برای نیروی انسانی خطرناک یا خسته‌کننده باشد، مانند تولید مواد سمی و کار در محیط‌های ناامن برای انسان.

تولید ربات‌هایی در قدوقامت انسان ویژه تسلا نیست. چندین سال است که هوندا ژاپن و هیوندای موتور بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) در حال توسعه فناوری ربات‌های انسان‌نما هستند.

امسال، استارت‌آپ فیگور (Figure) تحت حمایت مایکروسافت و انویدیا اعلام کرد که با شرکت خودروسازی آلمانی بی‌ام‌دبلیو (BMW) برای استقرار ربات‌های انسان‌نما در تاسیسات این خودروسازی در ایالات‌ متحده قرارداد همکاری امضا کرده است.

ماسک قبلا گفته بود که فروش ربات‌ها می‌تواند نسبت به سایر بخش‌ها از جمله خودروسازی، بخش بزرگ‌تری از تجارت تسلا باشد.

تسلا اولین نسل ربات آپتیموس را با نام «زنبور بامبل» (Bumblebee) در سپتامبر ۲۰۲۲ عرضه کرد. امسال این شرکت ویدیویی از نسل دوم این ربات دوپا در حال تا کردن تی‌شرت منتشر کرد.

ویدیو فیگور، شرکت رقیب، که در فوریه منتشر شد، ربات انسان‌نما را در حال درست کردن قهوه نشان داد و ربات بوستون داینامیکس در حال چرخیدن از حالت خوابیده به ایستاده و راه رفتن دیده شد.

 ماسک در جلسه سه‌شنبه با اشاره به توانایی‌های هوش مصنوعی گفت: «فکر می‌کنم تسلا بین سازنده‌های ربات‌ انسان‌نما بهترین موقعیت را دارد».

البته ماسک در ناکام ماندن برخی وعده‌های جسورانه‌ سابقه دارد. او در سال ۲۰۱۹ هم به سرمایه‌گذاران گفته بود که تسلا تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌ای از خودروهای خودران به نام «روباتاکسی» راه‌اندازی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • کرم معجزه
  • ببینید | وعده علیرضا زاکانی به تهرانی‌ها؛ خانه ارزان قیمت در راه است؟
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟