Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ستاد عتبات عالیات استان اصفهان از استقرار ۱۴۸ موکب اصفهانی در ایام اربعین خبر داد و گفت:  ۸۲ موکب در کربلا، ۳۶ موکب در مسیر نجف به کربلا، ۷موکب در نجف، ۱۸ موکب در نقاط صفر مرزی از جمله مهران، شلمچه، چذابه و میرجاوه به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، جعفر عسگری صبح امروز در همایش موکب‌داران اربعین حسینی، با اشاره به مسئولیت موکب‌داران، اظهار داشت: آن دسته از افرادی که تحت تاثیر رسانه‌های بیگانه قرار می‌گیرند و می‌گویند چرا خدمات فقط در عراق داده می‌شود؟ موکب‌داران در سه حوزه شرایط بحرانی و نیاز در داخل کشور از جمله کمک‌های مومنانه، سیل و زلزله، حوزه بهداشت و درمان، در توسعه و بازسازی و در حوزه خدمات رسانی در ایام اربعین در مسیر نجف و کربلا فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال جاری با توجه به شرایط اقتصادی 20 درصد افزایش تعداد موکب‌ها را نسبت به سال 98 داشتیم. استان اصفهان 148 موکب دارد که بعد از استان تهران و خوزستان رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیر ستاد عتبات عالیات استان اصفهان با بیان اینکه این 148 موکب اصفهانی، خدمات متنوعی ارائه می‌کنند، گفت: این موضوع زیرکی اصفهانی‌ها را نشان می‌دهد که فقط به ارائه یک نوع خدمت بسنده نمی‌کند.

وی ادامه داد: محل استقرار موکب‌های اصفهانی شامل  82 موکب در کربلا، 36 موکب در مسیر نجف به کربلا، 7موکب در نجف، 18 موکب در نقاط صفر مرزی از جمله مهران، شلمچه، چذابه و میرجاوه است.

عسگری تصریح کرد: پاکستان 70 میلیون شیعه دارد و هر کجا نیاز بیشتری به خدمات رسانی باشد، موکب‌ها آنجا خدمات بدهند در سال 98 حدود 120 هزار زائر پاکستانی از مرز میرجاوه به سمت کربلا حرکت کردند که عقبه‌های خوبی به جا گذاشت.

مدیر ستاد عتبات عالیات استان اصفهان با اشاره به کمیته‌ها، اظهار داشت: ستاد اربعین استانی برای اولین بار با تمام ظرفیت با محوریت استانداری پای کار آمده و کمیته‌های 17 گانه خدمات بسیار ارزشمندی را به زائران در ایام اربعین ارائه می‌کنند.

وی افزود: رابط فرهنگی از هر موکب انتخاب شده که این رابطان موارد آموزشی را به زائران آموزش بدهند، موکبانی که مبلغ ندارند هر چه زودتر اعلام کنند تا با کمک تبلیغات اسلامی، مبلغ در اختیار آنها گذاشته شود.

عسگری خاطرنشان کرد: تیم‌های ارزیابی متشکل از کمیته‌های شاخص اعزام می‌شوند و تمامی اطلاعات را در اختیار آنها بگذارید تا نقاط قوت، تقویت و نقاط ضعف برطرف شود، تیم‌های ما برای جمع‌آوری نذورات با کارت شناسایی در بین نمازگزاران  مراجعه می‌کنند.

شناسه دار کردن موکب های استان خراسان جنوبی در دستور کار استموکب محبین‌الائمه(ع) الیگودرز| بوسه بر پای زائران اربعین در کربلا/ خدمت‌رسانی به محرومانلرستان آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین/ 43 موکب در عراق راه‌اندازی می‌شود

مدیر ستاد عتبات عالیات استان اصفهان با بیان اینکه میز خدمت برای موکب‌داران تشکیل شده، گفت: نمایندگان کمیته‌های شاخص  حضور دارند و سوالات موکب‌داران را پاسخ می‌دهند.

وی ادامه داد: موکب‌داران ایرانی با موکب‌داران عراقی ارتباط برقرار کنند چون در آینده نزدیک موکب ایرانی مستقل در آنجا نخواهیم داشت و موکب‌داران عراقی را به اصفهان دعوت کنیم و برنامه‌های مختلفی برایشان داشته باشیم.

عسگری خاطرنشان کرد:  موکب‌داران باید سهمیه مواد غذایی مورد نیاز خود را اعلام کنند و دو سوم سهمیه را برای موکب‌دارانی که قبلا ثبت‌نام کرده بودند در نظر گرفتیم و مابقی با ارائه کارت برای دریافت سهمیه مراجعه کنند.

مدیر ستاد عتبات عالیات استان اصفهان با اشاره به اینکه موکب‌داران امانت‌دار هستند و هیچ موردی تا حالا گزارش نشده، اظهار داشت: شما نماینده جمهوری اسلامی ایران و شیعان استان اصفهان هستید مبادا  فروش مازاد چیزی گزارش شود چرا که ذهنیت همه را خدشه‌دار می‌کند.

انتهای پیام/166/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ایام اربعین موکب داران کمیته ها موکب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۰۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عاليات کشور و دبیر کمیته مشارکتهای مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و معاون عمرانی استانداری و رئیس ستاد عتبات عالیات استان حضور داشتند.

مجید نامجو جانشین رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات هم در دیدار استاندار کرمانشاه  با مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و ستاد مرکزی اربعین، خواست تا زمین هزار و ۱۷۵ متری کشتارگاه در مرز خسروی را برای ارائه خدمات بهتر در اختیار ستاد عتبات عالیات قرار دهد.
وی افزود: سال گذشته حدود ۲ هزار کامیون از مرز خسروی عبور کرد که برای تسریع در روند ترخیص این کامیون ها نیاز است استانداری زمین دیگری را در اختیار ستاد عتبات عالیات قرار دهد.
وی همچنین از استاندار کرمانشاه خواست تا سند ساختمان ستاد عتبات واقع در محله نوبهار این شهر را به ستاد واگذار کند.
در این جلسه علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز گفت:  در اربعین سال گذشته نتوانستیم روی بسیاری از موکب هایی که در مرز خسروی مستقر شده بودند حساب باز کنیم.
وی افزود: ما برای اسکان و تردد زوار مشکل داشتیم و مواکب مردمی که باید از بار مشکلات بر می داشتند چالش ایجاد کرده بودند و هیچ موکبی خدمات نمی داد و فقط می توانستیم به زوار آب بدهیم.
شعبانی تصریح کرد: نیاز است برای موکب ها طراحی جدیدی داشته باشیم تا موکب ضعیف نداشته باشیم برای همین بهتر از به جای ۱۰۰ موکب ضعیف ۱۰ موکب قوی ایجاد شود.
وی در خصوص زمین کشتارگاه در مرز خسروی نیز گفت: این زمین محدود است و قابل توسعه نیست و آنقدر کوچک است که نمی توان به عنوان قرارگاه و اسکان از آن استفاده کرد در حالی که بهتر است ستاد عتبات عالیات طرحی را اجرا کند که قابلیت توسعه در آینده داشته باشد.

دیگر خبرها

  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال