Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع متن این بیانیه بدین شرح است:
صنعت دفاعی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی و سپری کردن دوران تلخ وابستگی،حقارت وعقب‌ماندگی در رژیم منحوس پهلوی که همواره سایه پلید و خفت بار هزاران مستشار آمریکایی را بالای سر خود داشت؛ با هدایت های امام راحل و همت مردم سلحشور و انقلابی متحول و با به‌ کارگیری عزم و اراده راسخ و به صحنه آوردن استعدادهای خلاق و تحول اندیش ، با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان، دستاوردهای سترگ و افتخارآمیزی را برای ایران اسلامی رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
عرصه صنعت دفاعی کشور با پرچمداری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، هم اکنون رکن اصلی  بازدارندگی مؤثر و نماد شکوهمند خودکفایی، خودباوری و اعتماد به نفس ملی و صحنه هراس و وحشت دشمنان ملت ایران به ویژه رژیم امپریالیستی و تروریستی آمریکا و صهیونیسم بین الملل به‌شمار می‌رود.
 
با توجه به اهمیت نقش علوم و صنایع دفاعی در روند رشد و تعالی و بالندگی کشور و خلق قدرت بازدارندگی در شرایط تهدید، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با به‌کارگیری دیپلماسی دفاعی فعال منطقه ای و فرامنطقه ای و نقش آفرینی های انقلابی متخصصین و اندیشمندان عرصه صنعت دفاعی و نیروهای جوان ، مومن و با انگیزه در شرکت های دانش بنیان ، مسیر تامین نیازمندی ها و نیل به خودکفایی تمام عیار نظامی و دفاعی و بومی سازی فناوری این حوزه را هموار و فراهم نموده و با تولید فناورانه قدرت دفاعی بازدارنده و برتر ساز کشور در عرصه های مختلف زمینی، دریایی، هوایی ، فضایی و سایبری از جمله موشکی ،پدافند هوایی،پهپادی، شناوری، سایبری و رزم نوین، ساختار مدرن، هوشمند و کارآمد قدرت دفاعی و تهاجمی میهن عزیزمان را مایه مباهات و افتخار دوستان انقلاب و جمهوری اسلامی ایران قرار داده است.
 
این بیانیه تنوع سازی قدرت دفاعی نوظهور را محصول مجاهدت های هوشمندانه حوزه صنعت دفاعی و نیروهای مسلح کشور دانسته و افزوده است: خدای بزرگ را شاکریم با وجود تحریم ها و جنگ اقتصادی چهار دهه اخیر، صنایع دفاعی کاملا متکی به توانمندی های داخلی با اتخاذ سیاست‌ها و راهبردهای هوشمندانه، برای تامین نیازمندی های نیروهای مسلح به نقطه‌ای از خودکفایی در تولید قدرت فناورانه و در مواردی بی همتا در حوزه نظامی رسیده است که امروز کشورهای بزرگ خرید و استفاده از محصولات و دستاوردهای نظامی جمهوری اسلامی ایران را از جمله پهپادهای پیشرفته در دستور کار خود قرار داده اند که افتخاری بزرگ  برای ملت عزیزمان در عصر حاضر محسوب می شود.
در پایان با تبریک روز صنعت دفاعی به مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دیگر سازمان‌های خط مقدم در سنگرهای دفاعی کشور و پاسداشت یاد و خاطره شهیدان همیشه جاوید حوزه بالندگی و اقتدار صنایع دفاعی میهن اسلامی به ویژه وزرای شهید دکتر چمران، سرلشکر نامجوی، سرلشکر فکوری و دانشمند هسته ای و دفاعی کشور شهید دکتر محسن فخری زاده ، ضمن تجدید بیعت با مقام عظمای ولایت و رهبر معزز انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای  و اعلام وفاداری و پای بندی به آرمانهای بلند انقلاب و تاکید بر تعهد ایمانی خود به ملت عظیم‌الشأن ایران اسلامی اذعان می دارد: بی‌تردید صنعت دفاعی فعال، پویا و غیر ایستای کشور با تقویت و تعمیق پیشران های تولید قدرت دفاعی در تراز انقلاب اسلامی، قابلیت های دفاع راهبردی و جنگ اطلاعاتی و سایبری نیروهای مسلح کشور را با بهره گیری از سرمایه  های اجتماعی بیکران  در جامعه نخبگی و دانش بنیان ایران عزیز ، ارتقا داده و تحت تدابیر و فرامین فرماندهی معظم کل قوا از هیچ فرصتی برای بر حذر داشتن دشمنان از هرگونه اندیشه شوم و شیطانی در طمع و تجاوز به حریم استقلال ، امنیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی غفلت نخواهد کرد.

منبع: الف

کلیدواژه: نیروهای مسلح وزارت دفاع صنعت دفاعی دفاعی کشور قدرت دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۱۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود

معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور جزئیات جدیدی از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور و جلوگیری از قاچاق انسان و سلاح بیان کرد.

به گزارش فارس، سیدمجید میراحمدی درباره آخرین اقدامات درباره فنس‌کشی و ایجاد دیوار در مرزها گفت: یکی از اقدامات بسیار شایسته و تعیین کننده دولت رئیسی تصمیم‌گیری و سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزهاست.

معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور افزود: در ابتدای کار ما یک جمع‌بندی را خدمت رئیسی ارائه و شرایط و وضعیت مرزها را تبیین کردیم و خسارت‌های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی که‌عدم انسداد مرزها برای کشور دارد نیز برای رئیس جمهور تشریح شد.

میراحمدی با بیان اینکه سالیانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور یا از کشور خارج می‌شود فقط یک بخش از خسارت‌های اقتصادی درباره مرزها است، تصریح کرد: قاچاق مواد مخدر و ناامنی‌هایی که برای کشور وجود دارد همه از طریق یک سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزها قابل حل است همان اقدامی که در دولت‌های قبلی از آن غفلت‌های اساسی شده بود.

وی ادامه داد: رئیسی به‌سرعت با این موضوع موافقت و دستور دادند تا ۳ میلیارد یورو ظرف پنج سال در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح قرار داده شود و نیروهای مسلح به‌سرعت فرآیند انسداد مرز را آغاز کنند.

معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه راهبری موضوع انسداد مرزها توسط سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌گیرد، تاکید کرد: این کار اکنون جزو اولویت‌های کاری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است و با هدایت و راهبری وی در حال پیگیری است.

وی افزود: در این راستا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همه ظرفیت‌های مهندسی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، فراجا و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) را به‌کار گرفته‌اند و یک تقسیم کار انجام شده که این نهادها اقدامات خوبی را برای انسداد مرز آغاز کردند.

میراحمدی گفت: یک اولویت‌بندی برای انسداد مرزها انجام شده و مسیرهایی که از طریق آن‌ها قاچاق انسان و قاچاق سلاح انجام می‌گیرند در اولویت بوده و در حال پیگیری است که بخشی از این اولویت نیز، مرز افغانستان است.

معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انسداد مرزها فقط به‌صورت دیوارکشی است یا به‌طریق دیگری انجام می‌شود، اظهار کرد: انسداد مرزها یک طرح جامع است که در چند لایه انجام می‌گیرد، هم به صورت فنس و هم به صورت دیوارکشی و هم سیستم‌های هوشمند کنترل مرزی.

وی در پایان افزود: اگر این طرح به‌طور کامل انجام شود آن‌گاه دستاوردهای راهبردی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی برای کشور حاصل می‌شود.

دیگر خبرها

  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند