Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@16:34:24 GMT

گزارش های نظارتی درباره عملکرد شهرداری تهران آماده شد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۲۱۱۷

گزارش های نظارتی درباره عملکرد شهرداری تهران آماده شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آخوندی با بیان اینکه نظارت و حسابرسی بر چگونگی اجرای ردیف‌های بودجه‌ای یکی از مهم‌ترین وظایف قانونی شورای اسلامی شهر تهران است، گفت: نظارت و حسابرسی از دو منظر دارای اهمیت است یک اینکه واحدهای اجرایی دائماً خود را در تیررس رصد و ارزیابی نهاد نظارتی می‌بینند و دوم شفافیت لازم برای گزارش‌دهی به مردم و نهادهای نظارتی فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نظارت و کنترل را مطالبه‌ای جدی در بین اعضا شورای اسلامی شهر تهران و به‌ویژه کمیسیون برنامه‌وبودجه دانست و بیان داشت: انجام حسابرسی چهارساله دوره مدیریت پنجم شهری و تهیه ۳۶۰ گزارش در این خصوص نشان دهنده عزم جدی نمایندگان برای شفاف بودن مسائل مالی در شهرداری است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: هم‌اکنون مردم تهران چشم‌انتظار دیدن کارنامه عملکردی نمایندگان خود در این دوره از مدیریت شهری هستند که تحقق آن با ارائه گزارش‌های نظارتی میسر خواهد شد.

آخوندی ادامه داد: گزارش‌های نظارتی تا پیش از دوره پنجم به‌صورت جدی مورد توجه مدیران شهر قرار داشت به‌طوری که شورا پس از تصویب بودجه سالانه مبادرت به گزارش‌گیری سه‌ماهه از پروژه‌ها و ردیف‌های مستمر و غیرمستمر براساس پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و پیشرفت ریالی می‌کرد و از طریق سامانه کنترل پروژه به‌صورت لحظه‌ای به تحلیل روند امور می‌پرداخت.

وی تاکید کرد: این فرایند درحالی‌که تأثیر مستقیمی بر روند روبه‌روشد عملیات اجرا داشت متأسفانه یکباره در دوره پنجم مدیریت شهری با سکون روبه‌رو شد و دیگر هیچ‌گونه آماری ازاین‌دست گزارش‌ها در اختیار مردم قرار نگرفت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نظارت به‌عنوان یکی از کلیدواژه‌های اساسی از سوی کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم موردتوجه قرار گرفته است، گفت: بر همین اساس احیای گزارش‌های نظارتی را در دستور کار قرار دادیم تا در کنار گزارش‌های حسابرسی سال‌های ۹۶ تا ۹۹ گزارش‌های نظارتی در صحن شورا ارائه شوند.

وی ادامه داد: کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر تهران به‌دنبال آن است که وضعیت پروژه‌ها به‌صورت لحظه‌ای قابل رصد بوده و به‌عنوان یک ویترین و داشبورد مدیریتی در معرض دید نمایندگان مردم در شورا و شهروندان قرار گیرد. این حق مردم است که از آخرین وضعیت پروژه‌ها مطلع باشند. در این گزارش‌ها مشخص می‌شود که چه اتفاقی برای ردیف‌های مصوب و پروژه‌هایی که در شهر تهران تعریف شده افتاده که این یعنی شفافیت عملی.

آخوندی از آماده شدن گزارش‌های نظارتی توسط کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خبر داد و گفت: توجه به این نکته ضروری است که گزارش نظارتی ۶ حوزه مأموریتی شهرداری تهران در معاونت‌های تخصصی به تفکیک پروژه‌های مستمر و غیرمستمر آماده شده و پس از تعطیلات شورا به تفکیک هر معاونت در دستور کار صحن علنی قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در پایان اظهار داشت: با کمک همکاران در کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر تهران پرده‌ها را از پیش‌روی پروژه‌ها کنار خواهیم زد تا برخلاف دوره پنجم مدیریت شهری، مردم جریان خدمت را لمس کنند و بر این نکته واقف شوند که نمایندگانشان در شورا به معنی واقعی به نقش نمایندگی خود به‌درستی می‌پردازند.

کد خبر 5569724 مهشید جعفری معظم

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر تهران شورای شهر شهرداری تهران شورای شهر تهران اربعین حسینی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آلودگی هوا مترو هلال احمر جمهوری اسلامی ایران علیرضا زاکانی پلیس راهور میراث فرهنگی شهر تهران مدیریت شهری شورای شهر خانواده بودجه شورای اسلامی شهر تهران کمیسیون برنامه وبودجه کمیسیون برنامه گزارش های نظارتی گزارش ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۲۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده تبریز: شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی

 عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس درباره قرارداد ۲ میلیارد یورویی شهرداری تهران با چین گفت: «شهرداری می‌تواند با کشورهای خارجی قرارداد ببندد اما نه قراردادهای پنهانی یا دارای ایرادات. وزارت کشور هم در این مورد نظریه تخصصی خود را می‌دهد. اما دستگاه‌های نظارتی باید به این موارد ورود پیدا کنند.»   به گزارش عصر ایران؛ احمد علیرضابیگی به روزنامه هم میهن گفت: «شورای شهر بر عملکرد شهرداری نظارت دارد و باید براساس چارچوب‌ها عمل کند. اما دستگاه‌های نظارتی هم باید بر عملکرد دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری نظارت داشته باشند. اینطور به نظر می‌رسد که نظارت و خوفی از این دستگاه‌ها وجود ندارد. بنابراین هر کسی هر جا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند.»   علیرضابیگی با اشاره به اینکه تمام این موضوعات سیاسی است، تاکید کرد: «این به نوع حکمرانی در کشور برمی‌گردد. در مدل حکمرانی کنونی اراده مردم را به حداقل رسانده‌ایم. وقتی مردم حس کنند نظر و اراده آنها تعیین‌کننده است، نظارت را توسعه می‌دهند و نتیجه آن روی کار آمدن شورای شهری است با پشتوانه مردمی که به مردم بدهکار است و باید پاسخگوی شهروندان باشد؛ چراکه باز هم باید درِ خانه مردم برود برای گرفتن رای؛ پس سعی می‌کند رضایت مردم را به دست آورد.   وی افزود: رضایت مردم وقتی به وجود می‌آید که شورای شهر به نیابت از آنها  عمل می‌کند. وقتی این اتفاق نمی‌افتد مردم کنار می‌مانند و نظارتی اتفاق نمی‌افتد. اگر نظارتی هم وجود داشته باشد در مقابل آن مقاومت می‌شود. با این روند شاهد پیشرفتی نخواهیم بود.» کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمل و نقل فوری- چینی عصبانیت روزنامه شهرداری از افشای قرارداد پنهانی زاکانی قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟

دیگر خبرها

  • پس لرزه قرارداد ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چینی‌ها | هرکس فکر می‌کند باید چپاول کند؟
  • پس لرزه قرارداد پنهانی و ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چین /علیرضا بیگی: هیچ ترسی وجود ندارد و هرکسی هرجا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند
  • شهرداری می‌تواند با کشور‌های خارجی قرارداد ببندد، اما نه قرارداد‌های پنهانی
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • نماینده تبریز: شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است