Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس و اتحادیه سراسری تأمین نیاز صنایع پایین‌دستی پتروشیمی به منظور تسهیل ارتباط میان واحدهای تولیدی بالادستی و پایین  دستی صنایع پتروشیمی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تفاهم‌نامه‌ای امروز بین رشید قانعی، مدیرعامل پترول و حسین دُر، رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری تعاونی‌های تامین نیاز صنایع پایین‌دستی پتروشیمی به منظور تسهیل تعاملات میان مجموعه‌های تولیدی بالادستی و پایین‌دستی صنایع پتروشیمی و با هدف رفع مشکلات تأمین مواد اولیه و خوراک صنایع کوچک در قالب تعاونی‌های تولیدکننده در زیر گروه‌های محصولات پتروشیمی امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرورت وجود ارتباطی نزدیک و متقابل بین مجتمع‌های تولیدکننده مواد پتروشیمی به عنوان تأمین‌کننده خوراک صنایع با اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنایع کوچک به ویژه تعاونی‌های تولیدی، به منظور توسعه هدفمند و برنامه‌ریزی شده شهرک‌های صنایع پایین‌دستی پتروشیمی و نیز تقویت شرکت‌های دانش بنیان و تحقیق و توسعه در تولید محصولات با پایه ارزشی بالاتر از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

براساس این تفاهم‌نامه، همکاری‌های آماری و مطالعاتی در زمینه نیازها و توان تولید فعلی و آتی واحدهای زیرمجموعه اتحادیه، تهیه و ارائه بانک‌های اطلاعاتی واحدهای زیرمجموعه اتحادیه، تهیه گزارش توانمندی‌های تحقیق و توسعه واحدهای فعلی و افزایش ظرفیت تولیدات با رویکرد محصولات دانش بنیان، ایجاد کمیته مشترک گروه و اتحادیه برای فعالیت‌های دو جانبه با دستگاه‌های اجرایی به منظور ایجاد بسته‌های کاربردی برای خروج از مشکلات فعلی و آتی واحدهای تولیدی پایین‌دستی، هم‌اندیشی در امکان‌سنجی ایجاد واحدهای تولیدی جدید با توجه به نیازهای داخلی و خارجی محصولات جدید، انجام مطالعات مشترک وضعیت محصول و بازار واحدهای صنایع پایین‌دستی و ... انجام می‌شود.

همچنین برنامه‌ریزی برای همگرایی واحدهای تولیدی جدید با برنامه‌ها و نقشه راه ایجاد پارک‌های پتروشیمیایی و صنایع پایین‌دستی، ارائه طرح‌های آتی پایین‌دستی تکمیل زنجیره ارزش، ایجاد بانک اطلاعاتی درخواست‌های جدید سرمایه‌گذاری و تولیدی در پارک‌های زیرمجموعه گروه، بازاریابی و برآورد بازار محصولات و تولیدات واحدهای زیرمجموعه اتحادیه و ظرفیت‌ها و نیازهای آتی، هم‌افزایی متقابل برای ایجاد بازار صادراتی محصولات پایین‌دستی و ... از جمله سایر موضوعات همکاری است که با امضای این تفاهم‌نامه صورت می‌گیرد.

رشید قانعی، مدیرعامل پترول در این نشست اظهار داشت: در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، دغدغه جدی برای تکمیل زنجیره ارزش صنایع پتروشیمی وجود دارد و در همین راستا امروز شاهد امضای این تفاهم‌نامه هستیم.

وی افزود: به واسطه بحران انرژی در جهان و رویکرد دولت چین برای بازگشت به برنامه زغال سنگ محور، نیاز متانول در جهان کاهش یافته و بهترین کاری که می‌‌توان برای بهره‌گیری بهینه از چند میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کشور در زمینه تولید متانول صورت داد، تکمیل زنجیره ارزش این محصول با سرمایه‌گذاری روی صنایع تکمیلی است.

قانعی با بیان اینکه روی این مسئله از 7 ماه پیش کارهای مطالعاتی را آغاز کرده و کارهای مشابه در سطح جهان را مورد مطالعه و بررسی قرار دادیم، گفت: حلقه ارزش متانول همیشه با واردات صنایع تکمیلی از هند و چین به کشور، مواجه بوده و سود اصلی نیز به جیب این کشورها می‌رفته، اما ما در نظر داریم با سرمایه گذاری روی تکمیل زنجیره ارزش، سود واقعی این صنعت پرارزش را به داخل کشور بیاوریم.

وی ادامه داد: پترول با تعامل خوبی که با مجموعه بانکی کشور دارد در تأمین سرمایه مشکلی نداشته و با توجه به اینکه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، خود تأمین کننده خوراک این واحدها خواهد بود نیز در تأمین خوراک واحدهای تکمیلی نیز مشکلی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت پتروشیمی صنعت پتروشیمی تکمیل زنجیره ارزش صنایع پایین دستی واحدهای تولیدی تفاهم نامه سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۲۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام ظهر روز شنبه در دیدار با جمعی از کارگران و کارفرمایان، به نقش مهم کارگران در اقتصاد کشور اشاره و خاطرنشان کرد: دستان پرتوان کارگران موجب گردش چرخ‌های اقتصاد کشور می‌شود.

وی افزود: کار یک ارزش والاست و کارگر وقتی می‌گوید من کارگرم باید احساس غرور کند.

وی به مقایسه نقش کارگران امروز با قبل از انقلاب پرداخت و گفت: کارگران امروز از تحصیلات عالیه برخوردار هستند و امروز هیچ‌گاه تحصیلات منافاتی با نظام سلسله‌مراتبی ندارد.

بهرام‌نیا بیان داشت: حدود ۴۰ درصد جمعیت این کشور از جامعه کارگری هستند و نقش کارگران در راستای دوام و بقای هر نظام نقشی ویژه و برجسته است که این نقش قبل، حین و بعد از انقلاب خود را نشان داد.

وی با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی و نقش کارگران در این انقلاب، گفت: قبل از انقلاب کارگران با تحصن، نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را سرنگون کردند.

استاندار ایلام اضافه کرد: کارگران در سیاست نقشی تعیین‌کننده دارند و در نظام‌های سیاسی دنیا همواره بخش اعظمی از سیاست‌های کشور متاثر از نگاه و روی‌کرد کارگران است.

ی اضافه کرد: برای ارتقا معیشت و بهبود وضعیت کارگران نیاز به اصلاح قانون کار و کارگری و کارفرمایی داریم و امیدواریم که در مجلس جدید به موضوع کار، کارگر و دفاع از حقوق کارگران بیشتر توجه شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تصریح کرد: به لطف شما کارگران، استان ایلام از نظر ثبت اشتغال در سال ۱۴۰۱ رتبه نخست و در سال ۱۴۰۲ رتبه سوم را کسب کرد.

وی بیان کرد: استان ایلام در حوزه کشاورزی، گردشگری، معدن، صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که بخشی از این ظرفیت‌های بالقوه، بالفعل شده است. با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، شاهد اشتغال‌زایی و توسعه استان خواهیم بود.

استاندار ایلام با اشاره به واحدهای در آستانه افتتاح استان از جمله فولاد ایوان، کاغذ سنگی چرداول، پتروشیمی هلیلان و ان اجی ال دهلران و … گفت: با بهره‌برداری از این واحدها، نیروهای زیادی به‌کارگیری خواهند شد.

وی از انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله خبر داد و گفت: قرارداد توسعه میدان نفتی آذر (چنگوله) برای حفر ۱۹ حلقه منعقد گردیده که در اشتغال‌زایی، توسعه و رونق اقتصاد استان بسیار موثر است.

استاندار ایلام در ادامه به ظرفیت‌های استان در حوزه انرژی اشاره و یادآور شد: مجوز پتروشیمی دره‌شهر صادر شده و به زودی کلنگ‌زنی می‌شود و پتروشیمی هلیلان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و پتروشیمی دهلران با ۵۲ درصد در حال اجرا هستند.

توسعه‌ی میادین نفتی تنگ باباقیر، میدان بانکول و توسعه‌ی میدان آذر از دیگر مباحث مطرح شده استاندار ایلام در این نشست بود.

براساس این گزارش، با درخواست جامعه کارگری و کارفرمایی برای توجه ویژه به این قشر و انتصاب مشاور استاندار در امور کارگران، استاندار ایلام اعلام کرد مشاور استاندار در امور کارگران معرفی می‌شود.

???? شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

@ostandari_ilam

┄┄┅┅┅❅????????❅┅┅┅┄

????️ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام

????اخبار و رویدادهای استانداری ایلام را در صفحات زیر دنبال کنید:

???? @IlamProvince_news :تلگرام

???? @ostandari_ilam :ایتا

???? @ostandariilam1: بله

کد خبر 6090313

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند