Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری ضمن تاکید بر استفاده از پتانسیل خیرین راه و ترابری در ارتقای فرهنگ ایمنی از برنامه‌ریزی گسترده به منظور تسهیل تردد زائران در مرز ورودی و خروجی کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز، خداداد مقبلی، معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای در نشست خیرین راه و ترابری گفت: تدوین یک طرح جامع فرهنگی با مشارکت و هم افزایی خیرین راه ترابری، اقدامی موثر و راهگشا در جهت کاهش آسیب‌ها و خسارت ناشی از تصادفات رانندگی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دغدغه‌های معیشتی رانندگان به عنوان یکی از مهمترین عوامل بروز تصادفات رانندگی، عنوان کرد: رانندگان به دلیل بدهکاری و مشکلات معیشتی نمی‌توانند در جاده‌ها آسوده خاطر رانندگی کنند و این امر خود عاملی خواهد بود در بروز تصادفات که با آموزش، فرهنگ سازی و مشارکت مردم و خیرین می توان از بروز بسیاری از این تصادفات جلوگیری کرد یا خسارات ناشی از تصادفات را به حداقل رساند.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی در ادامه با اشاره به بارندگی‌های سیل آسای تابستانی در برخی از مناطق کشور، اظهار کرد:‌ بارندگی‌های اخیر در کشور خسارت جدی به زیرساخت‌ها و راه‌های اصلی و فرعی کشور وارد کرد که با توجه به کمبود مشکلات اعتباری باید از ظرفیت، توانمندی و امکانات موجود نهایت استفاده به‌عمل آید و در این زمینه همکاری و مشارکت مردم، مسئولان و خیرین برای رفع مشکلات، بهترین راهکار در مدیریت حوادث خواهد بود.

مقبلی همچنین با اشاره به در پیش بودن سفرهای اربعین حسینی(ع) بیان کرد: همه تلاش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام سفرهای آسان و ایمن برای زائران به عتبات عالیات است؛ به همین منظور برای تسهیل سفر زائران در ایام اربعین، برنامه‌ریزی‌های گسترده ای در مرز ورود و خروج کشور در نظر گرفته شده است.

وی از جمله اقدامات برنامه ریزی شده را مناسب سازی پایانه‌های مرزی، آماده‌سازی مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی، تجهیز سرویس های بهداشتی، آماده سازی نمازخانه‌ها، تخصیص پارکینگ، نصب سایبان، ایمن سازی مسیر تردد زائران و غیره اعلام کرد و گفت: سفرهای اربعین از ۱۶ شهریور تا ۳۱ شهریور آغاز می‌شود، لذا پیش‌بینی می‌کنیم در ایام اربعین سال ۱۴۰۱ بیش از پنج میلیون زائر به عتبات سفر کنند که ظرفیت ناوگان مسافری پاسخگوی این حجم از مسافر نخواهد بود، لذا استفاده از ظرفیت‌های دولتی و اتوبوس‌های در اختیار ارگان‌ها و سازمان‌ها امری ضروری است.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین خاطرنشان کرد: آماده‌سازی پایانه‌های مرزی شلمچه، چذابه، مهران و خسروی در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار دارد و با توجه به عبور زائران کشورهای پاکستان و افغانستان از مسیر ایران، امسال پایانه‌های میرجاوه و ریمدان برای تسهیل تردد زائران اربعین آماده شده است.

در ادامه این نشست، رئیس هیات مدیره، مدیرعامل و دیگر اعضای انجمن خیرین راه و ترابری به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت فعالیت‌های این انجمن پرداختند و پیشنهاداتی در خصوص عملکرد بهتر این حوزه در ابعاد و زوایای مختلف در جهت خدمت رسانی و محرومیت زدایی مطرح کردند؛‌ همچنین در ادامه نظرات و پیشنهادات حاضران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تین معاون حمل و نقل تصادفات رانندگی انجمن خیرین راه و ترابری آخرین خدمت رسانی تصادفات رانندگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده خیرین راه و ترابری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۳۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاونت برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی کشور در گردهمایی معاونت‌های برنامه ریزی و مشارکت‌های مردمی کشور گفت: با تلاش تیمی فراوان و هم افزایی که در سال ۱۴۰۲ انجام شد، توانستیم در مسیر توسعه  و استاندارد سازی فضا‌های آموزشی قدم‌های بسیار تاثیر گذاری برداریم.

علیرضا راشکی همچنین با تاکید بر حضور خیرین در امر خداپسندانه مدرسه سازی که هم خیر این دنیا و آخرت را به همراه دارد، افزود:  تلاش و همت  معاونت‌های مشارکت مردمی  در جذب خیرین   باید دوچندان شود تا فصل جدید و جهش بی سابقه‌ی مدرسه سازی را رقم بزنیم.

در گردهمایی معاونت‌های مشارکت‌های مردمی کشور و اعضا جامعه خیرین کشور، محمد جواد خلیلی معاونت مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان خوزستان رتبه نخست ارزشیابی عملکرد و جذب مشارکت خیرین حقیقی، csr، گروه‌های جهادی را کسب کرد و شایسته تقدیر شناخته شد.

خلیلی در این مراسم ضمن قدردانی از خانواده نوسازی مدارس در خوزستان، مجمع خیرین استان و همه خیرین نیک اندیش، گفت: در  سال ۱۴۰۱ میزان تعهدات این اداره کل مبلغ ۱۱۴ میلیارد تومان بوده و در سال ۱۴۰۲ با افزایش قابل توجه ایی به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان (رشد ۷برابر) رسید.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در گیلان
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور
  • پتانسیل چندجانبه گرایی شانگهای در برابر اسراییل
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است