Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@15:08:45 GMT

سد کلان؛ مستعد راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۶۰۰۲

سد کلان؛ مستعد راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی

ایسنا/همدان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت:با توجه به پتانسیل بالا گردشگری سد کلان و طبیعت بکر روستاهای اطراف سد، ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه گردشگری کشاورزی و راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی وجود دارد.

ابراهیم جلیلی عصر دوشنبه ۳۱ مردادماه در جلسه کمیته ساماندهی گردشگری سد کلان ملایر، با اشاره به بند ۱۶مصوبات میز خدمت دهستان کمازان سفلی، افزود: این کمیته در راستای رسیدگی به مشکلات حوزه سرمایه گذاری در سد کلان  تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در دهستان کمازان سفلی یا سد کلان چند نوع گردشگری با قابلیت توسعه توسط اهالی منطقه وجود دارد که شامل گردشگری کشاورزی، بوم گردی و روستایی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ایجاد تأسیسات گردشگری توسط سرمایه گذار بخش خصوصی با استفاده از اراضی ملی و به صورت مجتمع با سرمایه کلان در این منطقه امکان پذیر است، اظهار کرد: در این رابطه دستگاه های امور منابع آب و منابع طبیعی ضوابط خود را به کمیته مربوطه اعلام کنند.

 بخشدار زند نیز بر ضرورت تشکیل کمیته گردشگری منطقه سد کلان تاکید و بیان کرد: منطقه دهستان کمازان سفلی یکی از بهترین  مناطق دارای ظرفیت توسعه گردشگری است که نیاز به تسهیل ضوابط توسط دستگاه ها و مشارکت جوامع محلی دارد.

فارسی با تعیین تکلیف اعضا و ضرورت تشکیل هر ماهه کمیته بر هدفمند حرکت کردن کمیته تاکید کرد و افزود: در این راستا باید مشکلات سرمایه گذاران بررسی و جلسات این کمیته به طور پیوسته در طول سال برگزار شود.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتقال آب از سد کلان ملایر سد کلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۶۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد استان در حوزه گردشگری اظهار کرد: این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، آذربایجان غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری استان به ریاست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این جلسه درخواست‌ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی و گردشگری استان بررسی و استاندار آذربایجان‌غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روان‌سازی و تأمین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری را صادر کرد.

محمدصادق معتمدیان در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد استان در حوزه گردشگری، وجود ۱۸۰۹ اثر ثبت شده ملی، پنج اثر ثبت جهانی و ۵۳ منطقه نمونه گردشگری، طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مناسب و موقعیت جغرافیایی ویژه، اظهار کرد: این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، آذربایجان‌غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی منطقه تبدیل کرده است.

وی ظرفیت‌های کشاورزی استان را نیز یادآور شده و افزود: زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری از جمله تغییر الگوی کشت و احداث باغات با درختان کم‌آب‌بر و با ارزش افزوده بالا و همچنین ظرفیت سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی، می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران در استان را فراهم کند.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه از اهتمام جدی مدیران استان برای جذب سرمایه‌گذار و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری در استان خبر داده است و گفت: تلاش می‌شود ضمن معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری به سرمایه‌گذاران، روند سرمایه‌گذاری در استان روان‌سازی و امکانات مورد نیاز سرمایه‌گذاران در کمترین زمان تأمین شود.

معتمدیان ادامه داد: این سرمایه‌گذار ملی قصد دارد در حوزه کشاورزی و گردشگری آذربایجان‌غربی فعالیت کند و در حال حاضر این شرکت، باغ سه هزار هکتاری گردو و پسته را در ماکو احداث کرده که در نوع خود در خاورمیانه بی‌نظیر است.

کد خبر 747862

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدای اراک
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک