Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز دوشنبه در پاسخ به تماس تلفنی «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق با تأکید بر لزوم حفظ وحدت در عراق گفت: همه جریان‌های سیاسی اصلی عراق با گفتگو تعامل، درباره راه برون‌رفت از مشکلات سیاسی موجود، توافق کنند.

رئیس جمهور همچنین در رابطه با تحرکات دولت عراق برای بهبود فضای سیاسی منطقه، بر لزوم اجرای توافقات صورت گرفته تأکید و از سرعت گرفتن اقدامات تعاملی در پی اجرای توافقات استقبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دکتر رئیسی در بخش دیگری از این مکالمه بر لزوم تسهیل تردد زائران ایرانی بویژه در مراسم اربعین حسینی تاکید کرد که نخست وزیر عراق نیز در این زمینه قول مساعد داد.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق همچنین تأکید کرد که شخصا مسائل مربوط به حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین را دنبال خواهد کرد.

الکاظمی در ادامه این مکالمه تلفنی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان تاکید کرد که به تلاش‌های خود برای بهبود و ارتقای سطح روابط و همکاری‌های منطقه‌ای ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: حجت الاسلام رئیسی مصطفی الکاظمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۶۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارنظر وزیر دفاع پاکستان درباره خط لوله گاز با ایران

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا "خواجه محمد آصف" وزیر دفاع پاکستان گفت که امیدوار است پروژه خط لوله انتقال گاز پاکستان-ایران تکمیل شود و هیچ مانعی نباید این روند را متوقف کند.
خبرگزاری ای‌ان‌آی گزارش داد که آصف در گفت‌وگویی با شبکه جیو نیوز با اشاره به تحولات منطقه گفت که کشورهای منطقه باید به منظور صیانت از منافع خود در میان این آشفتگی و هیاهو و مداخله رو به افزایش قدرت‌های بزرگی مانند اتحادیه اروپا و آمریکا از طریق نیروهای نیابتی‌شان، از جمله در ارتباط با رژیم صهیونیستی، بازیگران و ذی‌نفعان منطقه باید با خط مشی مشترکی متحد شوند.

اظهارات وزیر دفاع پاکستان در پی سفر "سید ابراهیم رئیسی" رییس جمهور ایران به پاکستان، دیدار او با مقامات بلندپایه این کشور و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری در حوزه‌های متعدد مطرح می‌شود.

او سفر رئیسی به پاکستان را "سفری موفقیت‌آمیز" و "پیشرفتی بزرگ" تلقی کرد.
سفر رئیس جمهور ایران به اسلام‌آباد، به ویژه، با توجه به خط لوله انتقال گاز میان دو کشور که به دلیل تنش‌های ژئوپولتیکی و تحریم‌های بین‌المللی متوقف شده بود، سفری مهم محسوب می‌شد.

آصف در ادامه، درباره آنچه به گفته او " فقدان ارزش‌ها" و "رفتار ریاکارانه" کشورهای غربی نسبت به رژیم صهیونیستی است، ابراز تاسف کرد.

آمریکا در پی سفر رئیسی به پاکستان، درباره هرگونه توافق کاری با ایران هشدار داده و از کشورها خواست که مراقب خطر احتمالی تحریم‌ها باشند.

با این حال، وزیر دفاع پاکستان گفت که ایران و پاکستان روابط دوستانه دیرینه‌ای دارند.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899716

دیگر خبرها

  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • اظهارنظر وزیر دفاع پاکستان درباره خط لوله گاز با ایران