Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منصور احمدی اظهار کرد: همه در پیشبرد اهداف فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسوول هستیم، تاکنون ۱۵ کنگره و جشنواره ملی در زمینه های مختلف هنری در سطح استان اجرا شده است. 

وی افزود: در حال حاضر شاهد شبیخون، تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمنان هستیم، لذا باید با تمام توان در راستای مقابله با این جنگ فرهنگی دشمنان تلاش کنیم، هر چند تلاش های و پیشرفت های خوبی داشته ایم، اما کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دشمنان خیلی تلاش کردند به سرمایه مهم و ستون فقرات فرهنگ ما دسترسی پیدا کنند، اما این ستون فقرات که محرم و صفر به‌عنوان ستون فرهنگی آن می‌باشد، مانع از موفقیت آنها شده است.

احمدی اظهار کرد: تنها عرصه ای که ما تهاجم داشتیم، همین محرم و صفر بوده، لذا نباید منتظر بمانیم در این عرصه دعوت شویم بلکه باید خود در زمینه گسترش فرهنگ اسلامی بر محوریت محرم و صفر تلاش کنیم.

امام جمعه الیگودرز در ادامه گفت: عاشورا یک مکتب جهانی است و هر کجا بحث از مکتب و جایگاه نهضت عاشورا می شود همه باید با جان و دل در میدان باشیم.

حجت‌الاسلام محمد سرلک گفت: نهضت عاشورا یک فرهنگ است که این راز ماندگاری این نهضت جهانی بوده و این فرهنگ ماندگار باعث شده تا بشریت را به قله عزت مادی و معنوی برسد.

وی گفت: هنرمند ترین فرد دنیا امام حسین علیه السلام بود که سیاست را با معنویت، دیانت،عرفان، حق طلبی و مبارزه با ظالمان آمیخته کرد.

امام جمعه الیگودرز ادامه داد: امروز باید با زبان هنر این مکتب را گسترش دهیم، زبان هنر کارساز و تاثیر گذار است، لذا اگر اشعار ناب آمیخته به اخلاص، ایمان و معنویت باشد تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت.

 سرلک گفت: با توجه به اینکه هم اصول و هم فروع دین در قیام عاشورا نهفته است اگر می خواهیم فرهنگ ناب عاشورا و امام حسین(ع)را پیش ببریم بهترین راه استفاده از زبان هنر می‌باشد.

وی افزود: امروز هدف اصلی دشمنان ضربه زدن به اعتقادات مردم خصوصا، محرم و صفر است، باید بگونه ای عمل و برنامه را برگزاری کنیم که بهانه ای به دست آنها ندهیم.

کنگره سراسری شعر عاشورا با عنوان حنجره های سرخ ۱۵ شهریور در الیگودرز برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها الیگودرز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: الیگودرز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان الیگودرز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۶۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اله‌یاری فومنی مدیرعامل بنیاد رودکی، سید امیرعباس ستایشگر معاون آفرینش‌های فرهنگی هنری بنیاد رودکی، اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان و داریوش بارانی شهردار خرم آباد، در جلسه مشترکی تفاهم‌نامه همکاری میان دو مجموعه بنیاد رودکی و شهرداری خرم‌آباد را امضا کردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه ارکستر سمفونیک تهران، سمفونی فلک‌الافلاک، اثر استاد کامبیز روشن روان را با مشارکت بنیاد رودکی، شهرداری خرم‌آباد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در محوطه قلعه فلک الافلاک اجرا می‌کند.

گفتنی است جزئیات این برنامه متعابقا اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • خبرهایی از ساخت دو فیلم درباره امام رضا(ع) و اقبال لاهوری
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است