Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@00:18:55 GMT

وصول بیش از ۲۴۰۰ میلیارد جریمه از متخلفان

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۹۶۲۱

وصول بیش از ۲۴۰۰ میلیارد جریمه از متخلفان

امین‌حسین رحیمی، وزیر دادگستری در نشست خبری با خبرنگاران گفت: وزارت دادگستری نماینده قوه قضاییه در دولت است و به علت این که وزیر دادگستری در هیئت دولت حضور دارد در مقابل تصمیمات دولت هم مسئولیت دارد.

وی ادامه داد: یکی از وظایف وزارت دادگستری پرداخت دیه‌هایی است که بیت المال محکوم می‌شود. در سال گذشته ۱۲۰۰ نفر که بیت المال محکوم شده بودند، ۴۲۱ میلیار تومان دیه پرداخت شد که افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دادگستری اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم وزارتخانه‌هایی که وظیفه نظارت بر بازار را داشتند برای ایجاد هم افزایی ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد که این موجب هماهنگی و هم افزایی شد.

وی افزود: در زمان مردمی سازی یارانه‌ها التهابی در بازار ایجاد شد که ستاد تنظیم بازار در یک مصوبه مهم تمام تولیدکنندگان و وارد کنندگان موظف شدند در سامانه ۱۲۴ وزارت صمت قیمت کالای خود را ثبت کنند و این قیمت باید به تایید وزارت صمت برسد.

وی ادامه داد: بیش از ۵۲ هزار قلم کالا در سامانه وزارت صمت ثبت شده که این امکان برای مردم وجود دارد که با وارد کردن کد کالا قیمت مشخص است و می‌توان متوجه شد که گران فروشی شده است یا خیر و امکان ثبت شکایت هم وجود دارد.

رحیمی گفت: تعزیرات در پروسه تنظیم بازار آخر خط است و وظیفه مجازات متخلفان را دارد که با پیشنهاد داده شده به شورای هماهنگی سران قوا جریمه‌های تعزیرات افزایش پیدا کرد و اختیارات بیشتری به سازمان تعزیرات داده شده است.

وزیر دادگستری تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۷۵۰ هزار پرونده رسیدگی شده و بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان جریمه اخذ شده که به خزانه دولت واریز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر دادگستری نشست خبری وزیر دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد

وزیر صمت بیان کرد: آیین نامه خودروهای کارکرده تصویب و به دولت ارسال شد، تا زمانی که این آیین نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، من عملا کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم.

به گزارش خبرآنلاین، عباس علی‌آبادی در حاشیه همایش ایران و چین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیین نامه واردات خودروهای کارکرده چه زمانی ابلاغ خواهد شد و چرا در این زمینه ابهام وجود دارد، گفت: در مورد خودروهای کارکرده دولت یک لایحه‌ای را به مجلس تقدیم کرد که تصویب شد و در بازگشت‌اش وزارت صمت متعهد به تهیه آیین نامه مربوطه شد.

وی افزود: آیین نامه خودروهای کارکرده تصویب و به دولت ارسال شد، تا زمانی که این آیین نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، من عملا کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم.

علی آبادی تاکید کرد: تا زمانی که ابلاغیه نباشد نمی‌توانم سوالات را شما پاسخ دهم و باید منتظر باشم نظر دولت را دریافت کنم، چون نظر وزارت صمت به تنهایی قابل اجرا نیست و باید ببینیم دولت در مجموع با توجه به محدودیت‌ها و ظرفیت‌ها چه مصوبه‌ای می‌دهد. خواهش می‌کنم صبور باشید، به زودی این موضوع روشن می‌شود.

وزیر صمت بیان کرد: فرآیند استفاده از ظرفیت خودروهای کارکرده در مناطق آزاد و اقتصادی آماده و مصوبات در حال اجرا است. اگر شخصی پیشنهادی در این زمینه دارد می‌تواند به بخش مربوطه در معاونت حمل و نقل مراجعه کند.

دیگر خبرها

  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • وزیر تعاون: بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • متخلفان تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • متخلفان‌تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد