Web Analytics Made Easy - Statcounter

موکب جوانان بروجرد ایام اربعین در کربلا با طرح «گِل و گلاب» پیراهن و کوله‌‎های زائران حسینی را خوشنویسی کرده و با بستنی سنتی این شهرستان نیز از آنان پذیرایی می‌کند. - اخبار استانها -

حسین اصالت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  بروجرد  اظهار داشت: موکب جوانان این شهرستان 17 برنامه فرهنگی- خدماتی برای اربعین 1398 در نظر گرفت که از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی آن می‌توان به برپایی غرفه‌های «مشاوره خانواده»، «کودک و نوجوان»، «طرح نائب‌الشهید»، «عکس خاطره اربعین» و «تریبون روایت» اشاره کرد، همچنین در بحث خدمات از شارژ همزمان 200 گوشی تا خدمات درمانی همراه با داروی رایگان گنجانده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارائه خدمات فرهنگی در موکب جوانان بروجرد

وی افزود: موکب جوانان بروجرد سال 1398  شکل گرفته و امسال هم با 20 خادم  از سیزدهم شهریور ماه تا روز اربعین آماده ارائه خدمات فرهنگی و خدماتی به زائران اربعین است.

مسئول موکب مردمی جوانان بروجرد با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این موکب، عنوان کرد: استفاده از گِل و گلاب در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) یکی از آداب و رسوم مردم استان لرستان است و یکی از برنامه‌ها ما در این موکب نیز اجرای طرح خوشنویسی توسط انجمن گِل و گلاب این شهرستان است.

وی بیان کرد: طرح خوشنویسی گل و گلاب برای اولین بار روی پیراهن و کوله‌‎های زائران با گِل و گلاب توسط اساتید مجرب در موکب مردمی جوانان بروجرد خوشنویسی می‌شود.

اجرای مراسم چهارپایه خوانی به زبان فارسی و عربی

اصالت گفت: برگزاری «مراسم چهارپایه خوانی» حول محور شهدای مقاومت توسط مداحان نوجوان لرستان به‌صورت عربی و فارسی و نیز فضاسازی محیطی حول محور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از دیگر برنامه‌های فرهنگی ما در موکب جوانان بروجرد است.

مسئول موکب مردمی جوانان بروجرد تصریح کرد: سربند «الحسین یجمعنا»، در مراسم اربعین بین زائران توزیع می‌کنیم؛ همچنین غرفه کودک ویژه کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در مسیر پیاده روی بر پا شده که همراه با اهدای جوایز فرهنگی مثل فلش مموری، گیره حجاب، ساق دست دخترانه، چفیه و عروسک است.

اصالت اظهار داشت: طی سال های گذشته موفق شدیم با  بستنی سنتی بروجرد به‌عنوان سوغات این شهرستان از زائران پذیرایی کنیم که خوشبختانه مورد استقبال چشمگیر زائران ایرانی و عراقی قرار گرفت.

وی در رابطه با فعالیت‌های خدماتی موکب، افزود: تعمیر کیف و ساک دستی و کفش، اصلاح موی سر مردانه به‌صورت صلواتی، پذیرایی از زائران با تهیه سیب‌زمینی سرخ‌شده و شربت عرقیجات سنتی از خدماتی است که در این موکب ارائه می‌شود.

راه اندازی کارگاه تولید ماسک

مسئول موکب جوانان بروجرد با اشاره به فعالیت های موکب در ایام سال  عنوان کرد: این موکب با شیوع کرونا یک واحد تولیدی ماسک راه‌اندازی و برای 10 نفر به‌طور مستقیم اشتغال ایجاد کرد، تجهیز نقاهتگاه دکتر زرین‌کوب، برپایی تونل ضد عفونی و پرستاری از بیماران کروناییی در بیمارستان از دیگر فعالیت‌های این موکب در ایام کرونا بوده است.

وی بیان کرد: تحت پوشش داشتن 500 خانواده نیازمند، تأمین هزینه درمان بیماران نیازمند، برپایی جشن غدیر و اطعام 300 نفر در این روز، برگزاری جشن‌های خیابانی در ایام مختلف از دیگر اقدامات انجام‌شده در ایام سال توسط موکب جوانان بروجرد است.

اصالت گفت:  هزینه‌های موکب جوانان  بروجرد کاملاً مردمی است و انتظار داریم در تهیه وسایل مورد نیاز از جمله پتو، بالشت،کولر  و موارد غذایی مانند برنج، مرغ، گوشت و روغن به ما کمک کرده و نذورات نقدی خود را به شماره حساب موکب که اطلاع‌رسانی شده است واریز کنند.

وی تصریح کرد: خادمین موکب جوانان بروجرد تشکیل‌شده از رتبه‌های برتر کنکور، طلبه‌های فاضل اساتید دانشگاه و  فعالان فرهنگی و اجتماعی و چندین تن از کسبه هستند که فقط برای خدمت از وقت‌شان و زندگی‌شان زده‌اند که بتوانند به زائران حسینی خدمت کنند.

موکب ریحانه النبی(س) دورود| نذر خدمت عاشقانه به زائران در کربلا / دست مهر بر سر دانش‌آموزان محرومموکب محبین‌الائمه(ع) الیگودرز| بوسه بر پای زائران اربعین در کربلا/ خدمت‌رسانی به محرومانموکب مساکین الزهرا(س) خرم‌آباد|خدمت به زائران کربلا در مسیر دلدادگی/ اینجا خستگی معنا ندارد

موکب جوانان بروجرد  در کربلای معلی، عمود 1354، طریق حولی مدرسه الشهید مستقر است.

گزارش پگاه دالوند

انتهای پیام/645/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موکب جوانان بروجرد گ ل و گلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۷۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی

به گزارش همشهری آنلاتین به نقل از ایرنا، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.

وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کد خبر 847873 برچسب‌ها خبر مهم اربعين

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات