Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار هرمزگان گفت: با تهیه کیف سرمایه‌گذاری فساد را به صفر رسانده‌ایم چرا که افرادی که می‌خواهند مجوزها را امضا کنند نمی‌دانند این مجوزها قرار است به چه کسانی اعطا شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان شب گذشته در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته دولت اظهارداشت: دولت سیزدهم با شعار دولت مردمی ایران قوی وارد میدان شد و با توجه به اینکه پیشرفت مدنظر مقام معظم رهبری پیشرفت توام با عدالت است از ترکیب این واژه‌ها و استخراج شعار دولت و شعار محوری نظام، برنامه‌های خود را در دو حوزه مردم و پیشرفت ساماندهی کردیم که در حوزه مردم تمرکز خود را بر روی قرارگاه مردم  استفاده از زیرساخت‌های معطل دولتی بود و در حوزه پیشرفت نیز تمرکز ما بر روی جلوگیری از خروج مواد خام از استان بود و از آن طرح پیشرفت مردم اساس استان(پیمان) تدوین شد که راهبری پروژه‌ها، ساماندهی مدیریت پروژه‌ها و بررسی میزان پیشرفت پروژه‌ها بر اساس تخصیص انجام شده را در برگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: من معتقدم اقتصاد بسیار به شیمی شبیه است و اگر شما شرایط و محیط را فراهم کنید و نظارت بر دما و فشار و... داشته باشید محصول نهایی به درستی به دست خواهد آمد لذا با سرمایه‌گذاران باید با شاخص‌های اقتصادی مشخص صحبت کنیم و بر همین اساس سند سرمایه‌گذاری استان تدوین شد که فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آن احصا و برای 40 طرح هم مطالعات اقتصادی انجام و بیش از 108 محدوده هم مجوززدایی شد در همین راستا کیف سرمایه‌گذاری استان هرمزگان تهیه شد که مطالعات طرح‌های سرمایه‌گذاری، خلاصه امکان سنجی پروژه‌ها، تمام مجوزهای موردنیاز برای اجرای طرح‌‌ها در آن اخذ شده و سرمایه‌گذار کافی است در چند ثانیه آن را امضا و پروسه اجرای طرح را آغاز کند. 

استاندار هرمزگان بیان‌کرد: با تهیه کیف سرمایه‌گذاری فساد را به صفر رسانده‌ایم چرا که افرادی که می‌خواهند مجوزها را امضا کنند نمی‌دانند این مجوزها قرار است به چه کسانی اعطا شود و این بزرگترین گام ما در راستای زدودن فساد و امضاهای طلایی بود و مستحضر هستید که خیلی‌ها در دستگاه‌های مختلف دنبال این هستند که فرآیند صدور مجوزها را به دو هفته و یک ماه کاهش دهند اما من ادعا می‌کنم که صدور مجوز را به سه ثانیه کاهش داده‌ام.

نماینده عالی دولت در استان بیان‌کرد: اتفاقات بسیار مهم و مبارکی نیز در استان افتاده و هرمزگان به قطب کود، سم و زنجیره پتاسیم و فسفات تبدیل خواهد شد و با بعضی از شرکت‌های بزرگ تولید‌کننده مواد شوینده نیز احداث پارک شوینده‌ها را آغاز کرده‌ایم و روی تمام زنجیره‌های خروجی در استان برنامه داریم مثلا مواد سیلیس در استان به صورت خام صادر می‌شد که ما این مدل را قبول نداریم چرا که با منطق و نظرات امامین انقلاب هم‌خوانی ندارد بر همین اساس زنجیره مرتبط با سیلیس و شهر شیشه به مساحت 1860 هکتار تعریف کردیم که در مرحله تصویب هیات دولت است و به محض صدور مجوز، اجرای آن آغاز خواهد شد.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: برای ایجاد پروژه شهر نساجی بنا داریم 4500 هکتار زمین را زیر کشت پنبه ببریم و زنجیره‌های نساجی را در استان راه‌اندازی کنیم، امیدواریم در همین دولت بتوانیم هرمزگان را به یکی از قطب‌های نساجی کشور تبدیل کنیم، در این مسیر 4هزار اصله درخت توت در شهرستان‌های حاجی‌آباد، میناب و رودان کشت شده تا زنجیره ابریشم و نوغان‌داری را در استان فعال کنیم. 

دوستی ابراز داشت: طراحی شهر صنعتی لجستیکی به مساحت 1016 هکتار در پس کرانه بین بندر شهید رجایی و بندر شهید باهنر، طراحی شهر فولاد، پارک کود و سم، پارک شوینده‌ها و شهر پالایش از دیگر طرح‌های مهم دولت است که در نتیجه طرح شهر پالایش دو پالایشگاه در استان احداث می‌شود که یکی در محدوده شهر بندرعباس خواهد بود یک واحد بنزین‌سازی تحت عنوان مهر 120 هزار بشکه‌ای بود و پروژه نگین مکران را هم به زودی اجرایی خواهیم کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه کشاورزی و شیلات اظهارداشت: کل ظرفیت تولید ماهی در قفس نزدیک به 6 هزار تن بوده که این ظرفیت امسال تا 100 درصد افزایش پیدا خواهد کرد، در زمینه تولید میگو هم با توجه به تامین برق مزارع پیش‌بینی‌مان این است 70 درصد رشد را تجربه می‌کنیم؛ در حوزه گلخانه‌ها 34 درصد رشد سطح زیرکشت داشتیم.

دوستی ادامه داد: در حوزه ترانزیت رشد 60 درصدی داشتیم بندرلنگه با رشد 666 درصدی صادرات کانتینر یخچالی، بندر جاسک با 105 درصد بیشترین رشد را داشته‌اند.

 وی با اشاره به رشد اقتصادی 2.6 درصدی استان افزود: همچنین استان در 10 شاخص مورد بررسی نیز رتبه‌های خوبی را در سطح کشور از جمله رتبه اول مدیریت پروژه‌های عمرانی، رتبه دوم نهضت ملی مسکن، رتبه دوم صدور پروانه‌های تاسیس، رتبه سوم در صدور پروانه‌های بهره‌برداری واحدهای صنعتی و رتبه دوم ایجاد اشتغال با 20 هزار شغل کسب کرده است.

  استاندار هرمزگان با تاکید بر اجرای طرح مردمی‌سازی اماکن و امکانات دولتی افزود: تاکنون 342 مکان ورزشی را در قالب این طرح برای استفاده عموم آزادسازی و در اختیار مردم قرار دادیم و در بخش سلامت قرارگاه مردم نیز با فعال‌سازی بیمارستان صحرایی ستاد بحران استانداری و استفاده از امکانات پزشکی استان با کمک سپاه و پزشکان جهادی، بیش از 28 هزار خدمت رایگان پزشکی به مردم هرمزگان ارائه شده است و برای تامین هزینه‌های دارو منابعی را از صنایع استان گرفتیم و همچنین تامین هزینه‌های عمل جراحی چشم، خرید لنز، آنژیوگرافی برای بیماران قلبی، انجام عمل‌های زیبایی برای افراد لب‌شکری و خدمات دندانپزشکی در این قالب به صورت رایگان انجام شد.

دوستی تصریح‌ کرد: در بحث صدور سندها، رشد چند ده درصدی را شاهد بودیم که البته این رشد مطلوب من نیست و من به دنبال این هستم که در 4 سال دولت سیزدهم بتوانیم مشکل اسناد مالکیت کل مردم استان را حل کنیم هرچند که تاکنون کارهای بزرگی هم انجام شده و در اسلام آباد رودان بعد از 20 سال تغییر و تحول بین منابع طبیعی و بنیاد مسکن انجام شد در فارغان احمدی هم بعد از 10 سال معطلی مردم مشکل اسناد حل شد.

وی با اشاره به قول تامین 30 دستگاه دیالیز در بازدیدهای قبلی خود از مرکز دیالیز بندرعباس گفت: در همین هفته 5‌ دستگاه تامین شده و مابقی هم ظرف دو ماه آینده تامین می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان عنوان‌کرد: در حوزه لایروبی رودخانه‌ها اقدامات موثری در استان انجام شده است چنانچه در بارندگی اخیر، ما بعد از استان سیستان و بلوچستان دومین استان در بالابودن میزان بارش‌ها بودیم اما بحمدالله فوتی نداشتیم و دلیل آن هم این بود که از اسفندماه همکاران ما در آب منطقه‌ای کار لایروبی‌ها را با ظرفیت‌های دولتی انجام دادند. 

دوستی در بخش پایانی صحبت‌های خود تاکید‌کرد: در مجموع پروژه‌های هفته دولت، 871 پروژه به ارزش 110 هزار میلیارد تومان، بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی می‌شود که در مقایسه با سال گذشته، رشد بی‌نظیر 2500 درصدی را نشان می‌دهد، 50 درصد این پروژه‌ها نفتی و پالایشی هستند. 

وی در باره تسهیلات پرداختی در استان توضیح داد: به طور تقریبی تاکنون 6هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌ها و 1160 میلیارد تومان وام ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است؛ در مجموع حدود 4هزار و 500 میلیارد تومان در 6 ماهه بعد از سفر آقای رئیس‌جمهور به استان اعتبار تخصیص داده شده است. 

استاندار هرمزگان خاطرنشان‌کرد: ما باید بتوانیم با یکدیگر کار کنیم و به دنبال حذف هم نباشیم البته خط قرمز ما مسیر ولایت و پاکدستی است اما باید بگونه‌‌ای عمل کنیم که همه فرزندان‌مان بتوانند از یکپارچگی ایران عزیز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/864/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار هرمزگان کیف سرمایه گذاری میلیارد تومان انجام شده پروژه ها انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۷۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد

استاندار لرستان در بازدید از هتل صخره‌ای به‌عنوان قدیمی‌ترین پروژه شهر خرم‌آباد، ضرب‌الاجل از سرگیری هرچه سریع‌تر عملیات ساخت این هتل را صادر کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، پروژه هتل صخره‌ای خرم‌آباد به‌عنوان کلیدی‌ترین پروژه گردشگری لرستان سال 1378 در زمینی به‌مساحت 7 هزار و 800 مترمربع کلنگ‌زنی شد.

این پروژه بنا بود زمینه اشتغال بیش از 100 نفر را ایجاد و خلأ نبود مکان‌های اقامتی مناسب برای گردشگران در لرستان را پر کند، اما اکنون با گذشت 24 سال همچنان در هاله‌‌ای از ابهام است.

سرمایه‌گذار سابق هتل صخره‌ای خرم‌آباد در 25 اردیبهشت‌ 1394 در جلسه کارگروه گردشگری لرستان با بیان اینکه عده‌ای مانع تکمیل هتل هستند، گفت: باوجود مشکلات هفته دولت سال جاری هتل صخره‌ای خرم‌آباد گردشگر می‌پذیرد.

وی در این جلسه در رابطه با استخدام نیرو در این مجموعه نیز افزود: تا کنون 412 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از بین ثبت‌نام‌کنندگان 170 نفر پس از آزمون و مصاحبه استخدام می‌شوند.

قدرت‌الله شمسی، نماینده وقت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان، سال 1395 در مرکز جذب و سرمایه‌گذاری لرستان از واگذاری روژه هتل صخره‌ای به سرمایه گذار جدید خبر داد و عنوان کرد: بانک عامل این پروژه را به‌علت معوقات بانکی به مزایده گذاشت و این پروژه به سرمایه گذار جدید واگذار شد.

بلاتکلیفی در آزمون استخدامی هتل صخره‌ای

محمد اصلانی، معاون عمرانی وقت استانداری لرستان، نیز دراین‌رابطه بیان کرد: سرمایه‌گذار جدید محدودیت منابع مالی ندارد و تا سال آینده آن را به اتمام می‌رساند.

اما این همه ماجرا نبود و پس از واگذاری هتل صخره‌ای به سرمایه‌گذار جدید عده‌ای از افراد که برای شرکت در آزمون استخدام این هتل ثبت‌نام کرده بودند نسبت به بلاتکلیفی خود اعتراض کردند.

سرمایه گذار سابق گفته بود طی فراخوان سال 1394 نزدیک به 380 نفر برای استخدام در هتل صخره‌ای ثبت‌‌نام کردند و 9 میلیون تومان به‌حساب شرکت واریز شد که هنوز هم دست‌نخورده باقیمانده است و متقاضیان هم بهتر است از طریق سرمایه‌گذار جدید پیگیر موضوع باشند.

این در حالی بود که سرمایه‌گذار جدید با رد این ادعا و با بیان اینکه هیچ مدرکی از افراد ثبت‌نام‌شده برای به‌کارگیری در هتل نزد ما نیست گفته بود که ما هنوز نتوانسته‌ایم راه دسترسی هتل را درست کنیم و چگونه می‌توانیم استخدامی در هتل داشته باشیم؟!

پس از گذشت 15 سال از عمر پروژه و بلاتکلیف ماندن هتل صخره‌ای مدیر کل وقت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان بیستم خرداد 1395 با اشاره به طولانی‌شدن روند ساخت هتل صخره‌ای گفت: این پروژه به یکی از نمادهای توسعه نیافتگی تبدیل شده است، ولی در بهار 96 گردشگر می‌پذیرد.

وعده‌ای که هرگز عملی نشد

و اما سید موسی خادمی، استاندار اسبق لرستان، نهم آبان ماه 1396در جریان بازدید از واحدهای اقتصادی و پروژه‌های در حال اجرای خرم‌آباد پروژه هتل صخره‌ای را یکی از نمادهای ناراحت کننده کار گردشگری در لرستان دانست و تصریح کرد: این پروژه باید هرچه سریع‌تر توسط سرمایه‌گذار در بازه زمانی معقولی تعیین‌تکلیف شود.

پس از انتشار گزارش‌ها و پیگیری‌های متعدد خبرگزاری تسنیم در ارتباط با هتل صخره‌ای، سید امین قاسمی، مدیرکل اسبق میراث فرهنگی لرستان، 26 مردادماه سال 1399 در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم تأکید کرد: ساخت هتل صخره‌ای از همان ابتدا بدون پیش‌بینی راه دسترسی شروع شده‌است.

وی افزود: واقعیت این است با گذشت 24 سال از عمر پروژه هتل صخره‌ای عزمی در سرمایه‌گذار برای رفع مشکلات این پروژه دیده نمی‌شود.

گودرز امیری، معاون عمرانی استاندار اسبق لرستان، نیز در ادامه این گفت‌وگو با بیان اینکه سرمایه‌گذار هتل صخره‌ای پای‌کار نیست، عنوان کرد: سرمایه‌گذار باوجود تصرف غیرمجاز، قیمت کارشناسی زمین برای راه دسترسی را قبول ندارد.

البته این صحبت‌های معاون عمرانی و مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان در حالی مطرح شده بود که بارها نسبت به حضور نیافتن سرمایه‌گذار در جلسات بررسی و حل مشکل هتل صخره‌ای انتقاد کرده‌ و گفته‌ بود سرمایه گذار به دنبال بهانه‌ای برای کار نکردن است.

5هزار متر زمین برای راه دسترسی هتل

پرحاشیه‌ترین پروژه شهری خرم‌آباد سال 1400 باز هم خبر ساز شد و به گفته مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری لرستان 5 هزار متر زمین راه دسترسی هتل با قیمت کارشناسی در قالب اجاره به شرط تملیک پنج ساله در اختیار سرمایه گذار قرار گرفت.

آخرین تلاش‌های دولتمردان دولت تدبیر و امید در لرستان برای مسن‌ترین پروژه شهری خرم‌آباد که خود مثنوی هفتاد من کاغذ است به نتیجه نرسید تا اکنون با ورود ابوطالب شفقت به استانداری لرستان امیدها به احداث آن زنده شود.

ابوطالب شفقت، استاندار لرستان، با بیان اینکه جمهوری اسلامی به‌سمت خصوصی‌سازی و تقویت نقش مردم در حوزه اقتصادی پیش می‌رود، گفت: مقام معظم رهبری بر مشارکت مردم به‌عنوان بخش خصوصی تأکید دارند تا شاهد تقویت استان‌های مختلف به‌ویژه در حوزه اقتصادی و معیشتی باشیم.

وی در حاشیه بازدید از هتل صخره‌ای خرم آباد، با تاکید بر اینکه باید اصول فرهنگی مبتنی بر هر منطقه حفظ شود افزود: روند تکمیل هتل صخره‌ای باید از امروز آغاز شود.

استاندار لرستان تاکید کرد: مدیران ذی‌ربط مسئول کنترل فضای بیرونی معماری ساختمان‌ها هستند و ادارات دولتی حق ندارند سلیقه‌ای سخن بگویند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز در این بازدید تصریح کرد: ایجاد راه دسترسی و فراهم‌کردن زیرساخت‌های لازم برای تکمیل روند هتل صخره‌ای خرم‌آباد ضروری است.

احمدرضا دالوند بیان کرد: موضوع اختلاف‌نظر بین شهرداری و سرمایه‌گذار هتل برطرف شده‌است و مانعی برای ادامه کار وجود ندارد.

گزارش از پگاه دالوند

فیلم از رضا قبادی

انتهای پیام/645

دیگر خبرها

  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • برداشته شدن سدهای صخره‌ای هتل صخره‌ای
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد