Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@00:53:00 GMT

شورای شهر در تلاش برای رفع بحران آب همدان

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۹۱۹۸

شورای شهر در تلاش برای رفع بحران آب همدان

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان گفت: امروز موضوع مهم در همدان، کمبود آب است و برای بی‌تدبیرهای اخیر از شهروندان همدان عذرخواهی می‌کنم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اکبر کاوسی‌امید امروز _ پنجشنبه سوم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطالبه‌گری از وظایف و حقوق حقه اعضای شوراهای اسلامی شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طبق قانون اساسی، عضو شورای اسلامی شهر می‌تواند در حوزه انتخابیه خود مشکلات شهر را بررسی کند و درصدد رفع آن برآید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان گفت: در خصوص رفع مشکلات شوراها می‌توانن راهکارهایی را به مسئولان مربوطه ارائه دهند.

وی با اشاره به بحران بی‌آبی شهر همدان، تصریح کرد: موضوع امروز شهر، نبود آب است که شهروندان را با چالش مواجه کرده و این در حالی است که از گذشته مسئولان دلسوز و متخصص این حوزه بحران را گوش‌زد کرده بودند. قرارگاه خاتم‌النبیا (ص) پیمانکار پروژه آب‌رسانی از سد تالوار به همدان است و اکنون شبانه روز مشغول فعالیت هستند.

کاوسی‌امید خاطرنشان کرد: فعالیت‌های این قرارگاه و مسئولان مربوطه قابل تقدیر است. در حال حاضر با درمان مُسکن بحران فعلی آب در کوتاه مدت با حفر چاه و اجاره چاه‌های آب کشاورزی و چشمه‌های بالادستی همدان تا حدودی مشکل آب رفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از ماه رمضان سال گذشته مشکلات کمبود آب شروع شد، گفت: در این راستا هشدارهای لازم به شهروندان داده نشد و به جدول قطعی‌های فعلی نیز چندان عمل نمی‌شود.

وی اضافه کرد: شهرداری همدان نیز در کمک به شهروندان در بخش آب غیرشرب اقدامات خوبی داشته که قابل تقدیر است.

کد خبر 599530

منبع: ایمنا

کلیدواژه: همدان بحران آب شهری مدیریت بحران کمبود آب شرب شورای اسلامی شهر همدان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اسلامی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۹۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند

شهردار پیرانشهر گفت: شوراهای اسلامی شهر، رکن مردم سالاری در کشور هستند که در گسترده‌ترین حالت ممکن، مردم را در تأثیرگذاری بر سرنوشت خویش و چگونگی تعیین وضعیت محل و مکان زندگی خود کمک می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، به مناسبت روز ملی شوراها، فرماندار و شهردار پیرانشهر با حضور در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر ضمن تبریک این روز به اعضای شورای شهر از آنان قدردانی کردند؛ صفر تفاخر شهردار پیرانشهر در این دیدار با تجلیل از فعالیت‌های مثبت و تأثیرگذار اعضای شورای اسلامی شهر، در جهت پیشبرد امور و توسعه هر چه بیشتر شهر، اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر، رکن مردم سالاری در کشور هستند که در گسترده‌ترین حالت ممکن، مردم را در تأثیرگذاری بر سرنوشت خویش و چگونگی تعیین وضعیت محل و مکان زندگی خود کمک می‌کنند.

وی با تاکید بر بر لزوم همراهی و هماهنگی میان شهرداری و شورا در حل مشکلات و اداره امورات شهر افزود: همکاری میان این دو نهاد در شهر پیرانشهر، در بالاترین حالت ممکن خود، ثمرات فراوانی به همراه داشته است.

شهردار پیرانشهر گفت: با پیشرفت‌های بسیار خوبی که در بهبود امور و انجام شایسته طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در سطح شهر داشته‌ایم، رضایت مردم شریف شهر پیرانشهر را تا حد قابل توجهی به‌دست آورده‌ایم.

تفاخر وفاق، همدلی، برادری و پرهیز از حاشیه را رمز موفقیت شوراها دانست و خاطر نشان کرد: مجموعه شورای اسلامی و شهرداری همواره برادرانه و بر اساس اصول و موازین قانونی به حرکت خود جهت رسیدن به شرایط مطلوب حرکت می‌کنند.

خضر کاک درویشی فرماندار پیرانشهر نیز ضمن تبریک این روز، بر اهمیت شورا و استفاده از خرد جمعی و تجمیع قوا برای رفع مشکلات مردم تاکید کرد.

وی افزود: اعضای شورا منتخبان مردم و چشم امید شهروندان هستند که برای شناسایی، برنامه‌ریزی و رفع مشکلات شهر و شهروندان گردهم آمده‌اند.

فرماندار پیرانشهر تصریح کرد: با توجه به تأثیر عمیق شورا بر روند اجرایی مدیریت شهری، لازم است آگاهی، مردم داری، توجه به نیازها و اولویت‌ها، تعهد و تخصص در تصمیم گیری‌های شورا نقش اصلی را ایفا کند.

علی روشندل رئیس شورای اسلامی شهر پیرانشهر نیز ضمن تشکر از فرماندار و شهردار ابراز امیدواری کرد که همکاری شورا و شهرداری همچون گذشته تداوم داشته باشد.

کد خبر 748867

دیگر خبرها

  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان در شورای ششم اصفهان
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان اصفهان در شورای ششم
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز