Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ قاسم عزیزاده گرجی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از نمایشگاه توانمندی های روستایی بابل بیان کرد: دولت سیزدهم نسبت به توسعه مناطق روستایی و رونق تولید اهتمام جدی دارد و سرمایه گذاری ها در این حوزه ادامه دارد.

وی گفت: در حال حاضر جوانان تحصیل کرده برای واحد های تولیدی در روستا فعال شده اند که این امر زمینه تولیدات کیفی و رونق صنعت بسته بندی را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: همچنان که در حوزه رونق تولید تلاش می کنیم در بخش صنعت بسته بندی ،برندسازی و صادرات هم باید چاره اندیشی شود که حضور جوانان تحصیل کرده در این راستا این خلاء را جبران می کند.

عزیززاده گرجی افزود: دولت نسبت به مردمی سازی در بخش های مختلف اقدامات ارزشمندی را در حال انجام است و معتقدیم در هر حوزه ای که مردم ورود کردند عملکرد بسیار درخشانی برای نظام به ارمغان آورده است.

وی بیان داشت: برپایی چنین نمایشگاهی در معرفی ظرفیت های تولیدی روستاها و شناسایی بازارهای فروش جدید بسیار ارزشمند است.

فرماندار بابل اظهار داشت: با توجه به تنوع محصولات شهرستان بابل و بازار مصرف بسیار ارزشمند کشورهای آسیای میانه می توانیم در بخش صادرات هم توفیقات خوبی داشته باشیم.

نمایشگاه توانمندی های روستایی بابل همزمان با دومین روز گرامیداشت هفته دولت در ۶۴ غرفه در بخش های مختلف صنایع دستی، مواد غذایی و بسته بندی ، برنج ارگانیک ، وسایل چوبی و سنتی و بخش های مختلف تولیدات روستایی در مصلی بزرگ بابل از امروز به مدت سه روز به نمایش گذاشته شد.

شهرستان بابل دارای حدود نیم میلیون نفر جمعیت است که ۷۰ درصد آنان در بخش کشاورزی مشغول هستند.

طبق آمار رسمی شهرستان بابل یکی از قطب های کشاورزی کشور به خصوص بیشترین سهم را در سطح شالیزاری و تولید برنج دارد ، این شهرستان  باتولید بیش از ۲۵ نوع از محصولات عمده کشاورزی ،۲۰درصد محصولات کشاورزی مازندران را تولید می کند.

برچسب‌ها هفته دولت بابل افتتاح نمایشگاه پروندهٔ خبری یکسال با «دولت مردم»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت بابل افتتاح نمایشگاه هفته دولت بابل افتتاح نمایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۹۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس حسینی در نشست مشترک با سرمایه گذار چینی در ساری، افزود: این میزان سرمایه گذاری برای تهیه ماشین آلات کشاورزی، مونتاژ و راه اندازی خط تولید این تجهیزات در مازندران سرمایه گذاری خواهد شد.

وی اظهار داشت: بر اساس زمانبندی های تعیین شده در گام نخست برخی از قطعات و تجهیزات کشاورزی از چین وارد خواهد شد و در گام های بعدی مونتاژ و راه اندازی خط تولید تجهیزات کشاورزی در مازندران تولید می شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه بر اساس همکاری مشترک و تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین این سرمایه گذاری در مازندران انجام می شود، خاطرنشان کرد: مازندران در سال گذشته ۵۲۰ تن کالا به ارزش ۱۶۷ هزار دلار به چین صادر کرده است.

حسینی ادامه داد: در سال گذشته؛ مازندران به صورت مستقیم بیش از هفت هزار تن کالا به ارزش ۲۲.۵ میلیون دلار از کشور چین وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه برای جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در این خطه از شمال از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد، ادامه داد: همکاری مشترک مازندران و چین چند بعدی است که با برگزاری نمایشگاه مشترک و معرفی توانمندی های دو طرف تبادلات تجاری افزایش خواهد یافت و از طرف دیگر رونق و تبادل گردشگر بین مازندران و برخی از استانهای چین در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسوول تصریح کرد: برخی از استانهای چین به مواد غذایی و محصولات کشاورزی مازندران نیاز داردند که صادرات مازندران برای آنها افزایش خواهد یافت.

کد خبر 6093270

دیگر خبرها

  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود