Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین رونمایی از کتاب میزان «برنامه جامع مجموعه‌های علمی تربیتی نخبه پرور» در مسجد لولاگر تهران برگزار شد.

در این مراسم ناصر باقری مقدم سرپرست قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان، حجت الاسلام محمد حسین رفیعی جانشین مسئول کانون دانش پژوهان نخبه، سید محمد صاحبکار معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی قوه قضائیه و برخی مسئولین حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام محمد حسین رفیعی جانشین مسئول کانون دانش پژوهان نخبه با بیان اینکه کانون امروز به الگویی الهام‌بخش در حرکت‌های تربیتی خودجوش مردمی تبدیل شده است، اظهار کرد: ده‌ها مجموعه در سراسر کشور وجود دارد که از کانون الگو برداری می‌کنند.

وی افزود: کانون از اواخر سال ۱۳۷۲ در یکی از کم برخوردارترین نقاط جنوب شهر تهران در مسجدی محروم، کار خود را آغاز کرده و در این سال‌ها شعبات تحت پوشش خود را به تمام مناطق جنوبی شهر تهران گسترش داده است.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه کانون دانش‌پژوهان نخبه در حقیقت تشکیلاتی نخبه‌پرور است، خاطر نشان کرد: کانون توانسته به الگویی از تشکیلات تربیتی با محوریت روحانیت اصیل انقلابی و مرتبط با شجره‌ی طیبه‌ی بسیج دست پیدا کند که استعدادهای برتر مناطق هدف خود را با سازوکاری مشخص، از دوران دانش‌آموزی به خود جذب کرده و با فرآیندی دقیق، منسجم و منظم، تحت تعلیم و تربیت قرار می‌دهد.

در ادامه این مراسم ناصر باقری مقدم سرپرست قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه نخبگان از استعداد و توانمندی خود در جهت اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی استفاده کنند، گفت: توجه به نخبگان یکی از پایه‌های اساسی تمدن سازی است.

وی خاطر نشان کرد: توجه به نخبگان یکی از پایه‌های اساسی تمدن سازی است و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به این موضوع فراوان اشاره دارند.

در پایان یادآور می‌شود کتاب «میزان» در حقیقت چکیده‌ی دانش و تجربه‌ی سی ساله‌ی کانون دانش پژوهان نخبه در زمینه‌ی نخبه‌پروری است که در قالب کتاب در آمده تا نقشه‌ی راهی کاربردی برای مجموعه‌های تعلیم و تربیتی و به ویژه نخبه پرور باشد. مجموعه‌هایی که قصد دارند استعدادهای‌برتر علمی پیرامونی خود را شناسایی کرده و در راستای شکوفاسازی علمی و معنوی آن‌ها تلاش کنند.

این کتاب هر چند رویکرد نخبگانی و نخبه پروری دارد امّا بخش‌های زیادی از آن برای تمام مجموعه‌های تعلیم و تربیتی که رویکرد عام دارند قابل استفاده است. لذا مدارس، کانون‌های فرهنگی، پایگاه‌های بسیج و … می‌توانند از بخش‌های زیادی از کتاب برای کارهای خود بهره مند شوند.

کد خبر 5572686

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری بنیاد ملی نخبگان سازمان تبلیغات اسلامی قرآن کتاب اربعین 1401 انقلاب اسلامی ایران قرآن کریم فعالیت های قرآنی نشست علمی محمدرضا حکیمی مسجد مشهد اربعین حسینی امام خمینی اربعین کانون دانش پژوهان نخبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۹۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند

غفور حضوری در بازدید از اردوگاه فرزندان امام (ره) اردبیل اظهار کرد: تا پایان سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بیش از ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه به صورت رایگان در اردو‌های تفریحی و تربیتی شرکت خواهند کرد.

او با اشاره به حضور شرکت کنندگان در اردوی تربیتی و تفریحی دانش آموزان مدارس منتخب در محلات هدف حاشیه نشین خاطرنشان کرد: این اردو‌ها با محوریت کانون‌های فرهنگی – تربیتی نور و شهید رجایی برگزار شد و امید و نشاط را دو رهاورد مهم اردو‌های تربیتی وتفریحی دانش آموزان ایجاد کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: با شرکت در این اردوها، دانش آموزان در کنار دریافت مهارت‌های کارجمعی، ارتباط اجتماعی، تاب آوری، نوع دوستی و زندگی در شرایط سخت، امید و نشاط را در وجود خود تقویت و با روحیه مضاعف در جریان تعلیم و تربیت قرار می‌گیرند.

حضوری ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام یافته و با حمایت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور تا پایان سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بیش از ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه به صورت رایگان در اردو‌های تفریحی و تربیتی شرکت خواهند کرد که در جای خود کم سابقه است.

او ادامه داد: اردوی تفریحی و تربیتی دانش آموزان محلات هدف حاشیه نشینی در قالب تفاهم نامه همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و سازمان امور اجتماعی کشور در محل اردوگاه‌های فرزندان امام و مقدس اردبیلی برگزار شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/ اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد