Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: یکی از قرارگاه‌های صاحب شرایط در این حوزه، قرارگاه خاتم است که رویکرد آن تهاتر با نفت در جهت تامین منابع مالی پروژه هاست.

او گفت: تفاهم نامه‌ای که از سوی استانداری فارس با قرارگاه خاتم منعقد شده است، در حوزه عمرانی، راه و حمل و نقل درون شهری و برون‌شهری، بهداشت و درمان و ایجاد شبکه‌های آبیاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین این راستا تامین مالی پروژه‌هایی مانند راه آهن شیراز بوشهر، شیراز گلگهر و شیراز اهواز به عنوان پروژه‌های اصلی استان مدنظر قرار گرفته است؛ این پروژه‌ها سال‌ها قبل تعریف شده اند و انجام عملیات اجرایی آن‌ها با منابع محدود دولتی میسر نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، راه آهن شیراز بوشهر را از جمله ابر پروژه‌های کشور دانست و گفت: بخشی از این پروژه در استان بوشهر و بخشی نیز در استان فارس و توسط قرارگاه خاتم اجرا خواهد شد؛ اجرای بخشی از پروژه را نیز در حال حاضر پیمانکاران بخش خصوصی عهده دار هستند.

رضایی در مورد راه آهن شیراز گلگهر نیز توضیح داد و گفت: این پروژه از جمله پروژه‌های ریلی شرق به غرب و از پروژه‌های مهم و‌اساسی در این حوزه است که مقرر شده است در قالب همین تفاهم نامه مسیر اجرایی آن طی شود.

او گفت: در حوزه راه‌ها نیز یکی از پروژه‌های مهم استان پروژه بزرگراه شیراز، کوار، فیروزآباد، جم و عسلویه است که از محور‌های پر تصادف استان بوده و بخش قابل توجهی از عدد و رقم مرتبط با تلفات جاده‌ای استان، مربوط به این بزرگراه است. اجرای این پروژه و ساماندهی این محور نیز در قالب انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه خاتم تعریف شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، همچنین به ضرورت ساماندهی محور مهم باب انار، خرامه، ارسنجان، سعادت شهر در شرق استان و نیز اجرای راه آهن شیراز، لار، بندرعباس به عنوان دیگر پروژه‌های مهم استان اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها نیز با استفاده از توان مالی و اجرایی نهاد‌های مذکور اجرایی خواهند شد.

رضایی در ادامه به پروژه آبرسانی از خلیج فارس به استان فارس و نیز آبرسانی از سد تنگ سرخ برای تکمیل آب مورد نیاز شهر شیراز اشاره و گفت: عملیات اجرا و تکمیل این پروژه‌ها نیز، در قالب انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه خاتم انجام خواهد شد.

او، همچنین به دو پروژه بزرگ در حوزه بهداشت و درمان در شهر شیراز اشاره و گفت: یکی از این پروژه‌ها، بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی در شهرک میانرود و دیگری پروژه نمازی ۲، که از جمله پروژه‌های خاک خورده است، می‌باشد؛ شرایط اجرا و تکمیل این دو پروژه نیز در قالب تفاهم نامه مذکور، تسهیل خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین اعلام کرد: خط ۳ قطار شهری شیراز را از جمله پروژه‌هایی است که عملیات اجرای آن در قالب این تفاهم نامه انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معاون عمرانی استانداری فارس پروژه های بزرگ عمرانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس راه آهن شیراز قرارگاه خاتم پروژه ها تفاهم نامه خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۹۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه های مهم عمرانی شهرستان تا پایان دولت تکمیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی صبح یکشنبه در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان دشتی که با حضور مدیران کل استانی برگزار شد، اظهار کرد: با شروع دولت ایران قوی پروژه‌های خوبی در سطح شهرستان شروع به کار شد که برخی از این پروژه‌ها از مطالبات ۲۰ ساله مردم بوده است.

وی افزود: برخی از این پروژه‌ها تکمیل و برخی نیز در دست اجرا است.

بحرانی بیان کرد: علی رغم اینکه برخی از پروژه‌ها اعتبار لازم دارند ولی روند کار مطلبوب نیست که باید در روند آن تسریع شود.

وی ادامه داد: انتظار داریم مدیران تلاش کنند پروژه‌های مهم شهرستان تا پایان دولت تکمیل و به بهره برداری برسانند.

کد خبر 6096887

دیگر خبرها

  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • دسترسی بزرگراه همت غرب از بزرگراه چمران شمال
  • توسعه طرح‌های راه‌سازی در استان بوشهر از اولویت‌ها است
  • دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر با پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
  • موتور چلسی در انتهای فصل روشن شد/ شکست استون ویلا به نفع تاتنهام+ فیلم
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • پروژه های مهم عمرانی شهرستان تا پایان دولت تکمیل شود
  • بازدید از بزرگترین پروژه پل‌سازی شیراز تا تقاطعی که دسترسی به حرم شاهچراغ را تسهیل می‌کند
  • پیشرفت ۶۷ درصدی احداث بزرگترین پل در شیراز