Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@17:30:00 GMT

تقدیر از ایسنا در قزوین به عنوان رسانه امیدآفرین

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۳۳۴۳

تقدیر از ایسنا در قزوین به عنوان رسانه امیدآفرین

ایسنا/قزوین در گردهمایی اصحاب رسانه قزوین، ایسنا و صبح قزوین به عنوان رسانه‌های امیدآفرین معرفی شدند و از زهرا عبداللهی سردبیر ایسنا و وحید مافی مدیرمسئول صبح قزوین تقدیر به عمل آمد.

گردهمایی اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار پنجشنبه شب سوم شهریور ۱۴۰۱ در استانداری قزوین برگزار شد.

به گزارش ایسنا در این برنامه که با حضور فرشاد مهدی‌پور، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد چند تن از اهالی رسانه به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم از پیشکسوتان رسانه علی‌اصغر خلج، سردبیر نشریه قزوین سلام و جعفر بخشی‌ بی‌نیاز تقدیر به عمل آمد و از محمد کشاورز مسئول سازمان بسیج رسانه استان تجلیل شد.

در گردهمایی اصحاب رسانه قزوین، ایسنا و صبح قزوین به عنوان رسانه‌های امیدآفرین معرفی شدند و از زهرا عبداللهی سردبیر ایسنا و وحید مافی مدیرمسئول صبح قزوین تقدیر به عمل آمد.

ظهور رسانه جعلی یک بلوای جهانی است

فرشاد مهدی‌پور، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این مراسم اظهار کرد: ما در وزارت فرهنگ معتقدیم رسانه‌ها می‌توانند یاری‌گر مهم دولت در تمام مواقع باشند و اگر این جلسات همواره برگزار شود این موضوع را به عنوان یک تکلیف خواهیم دانست.

وی افزود: رسانه‌های بدون شناسنامه، باج نیوز و فیک نیوزها در نقاط مختلف ایجاد شدند و این موضوع یک بلوای جهانی است و غیر از رسانه‌ها، فردی نمی‌تواند این مسئله را حل کند، رفع این مشکل با مشارکت و همت اهالی رسانه امکان‌پذیر خواهد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اهالی رسانه‌های معتبر باید موضوعات مربوط به باج نیوز و فیک نیوزها که مخل فعالیت رسانه‌های مجوزدار هستند را شفاف سازی کنند تا ما برای حل مشکلات موجود اقدام کنیم.

وی ادامه داد: در خصوص مشکلات تامین کاغذ تمام همت خود را به کار بسته‌ایم و مقدمات لازم صورت گرفته است تا کاغذ مورد نظر نشریات تامین شود. 

مهدی‌پور درباره موضوع صندوق اعتباری هنر گفت: روزی که دولت را تحویل گرفتیم کمتر از ۵۰۰۰ نفر از اهالی روزنامه‌نگار عضو صندوق هنر بودند اما در ۱۰ ماه گذشته تعداد اعضای صندوق هنر ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم در سامانه جامع رسانه‌ها مجموع خدمات را متمرکز کنیم، خاطرنشان کرد: تا سال گذشته تعداد خبرنگاران استان قزوین در سامانه جامع رسانه‌های کشور ۱۵ نفر بود اما اکنون این آمار نیز پنج برابر افزایش یافته است و این نتایج نشان از حمایت‌های شفاف است.

رسانه‌های مکتوب حذف شدنی نیستند

این مسئول عنوان کرد: در بخش خانه مطبوعات نیز مشکلات اساسنامه وجود دارد و امیدواریم افرادی که مسئول تصحیح موارد فوق هستند با سرعت این موضوع را پیگیری کنند.

وی درباره برگزاری جشنواره رسانه‌ای گفت: جشنواره مطبوعات چند سالی است که متوقف شده است و قصد داریم که جشنواره منطقه‌ای و ملی برگزار کنیم.

مهدی‌پور خاطرنشان کرد: معتقد هستیم هیچ رسانه جدیدی رسانه ماقبل خود را از بین نبرده و رسانه‌ها مکتوب حذف نخواهند شد زیرا رسانه‌های مکتوب برای کشور جنبه راهبردی دارند.

وی گفت: امیدواریم با عملی شدن اقدامات در نظر گرفته و حمایت از اصحاب رسانه بخش زیادی از چالش‌های موجود در این حوزه حل شود.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان قزوین از دانشگاه‌های بسیاری برخوردار است و اگر آموزش رسانه‌ای به عنوان یک سر فصل و رشته جدید دانشگاهی در حوزه روزنامه‌نگاری و رسانه در قزوین بنا نهاده شود ما آماده پشتیبانی و حمایت خواهیم بود.

حمایت استانداری قزوین از توسعه رسانه‌ها

سیدرضی آقاسیدی، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قزوین نیز در این مراسم گفت: رسانه‌ها رکن مردم سالاری هستند و در تیم مدیریتی استان قزوین برای حمایت از اقدامات در جهت بلوغ و رشد رسانه آمادگی داریم و به نظر می‌رسد باید به دور از رقابت‌های جزئی عرصه را توسعه داد و افق‌گشایی کرد.

این مسئول بیان کرد: در برخی موارد شاهد فضای محدود کنشگران مدیریتی، نظارتی و سیاستی هستیم که افق دید رسانه را هم تلطیف کرده‌اند، با حرفه‌ای شدن و تقویت فضاهای گفتمانی و فراهم کردن امکان گفت‌وگو می‌توانیم در مدت کوتاه قزوین را در حوزه‌های مختلف در مطلوبیت برای زندگی به نقاط برجسته برسانیم و این جز با مطالبه‌گری رسانه‌ها و تلاش آن‌ها برای شفافیت امکانپذیر نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه قزوین معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اصحاب رسانه صبح قزوین رسانه ها مهدی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: ۱۰۰ هزار معلم جدید جذب می‌شوند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم تقدیر از معلمان نمونه گفت: معلم کسی است که آینده کشور را معماری می‌کند. در قریب به ۶۰۰ هزار کلاس درس لحظه به لحظه آینده ایران در حال شکل گیری است. اینکه آینده ایران به چه شکل خواهد بود در مدارس و به دست معلمان است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر می‌خواهیم جامعه عزیز شود باید معلم را قدر بدانیم. اگر معلم را بالا ببریم جامعه رشد می‌کند.

صحرایی گفت: جامعه‌ای که معلمش را گرامی بدارد؛ استحقاق هر پیشرفتی را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ۹۳ هزار معلم به عنوان معلمان منتخب برگزیده شدند؛ گفت: حدود 3 هزار معلم برتر در سطح شهرستان‌ها انتخاب شدند. ۳۲۰ معلم، منتخب استانی شدند و در نهایت ۲۰ معلم برتر کشوری انتخاب شدند. این اولین بار بود که معلمان نشان معلم برتر را از رئیس جمهور دریافت کردند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: می‌گویند دو هفته‌ای است که حال همه کشور خوب است؛ علت این مسئله آن است که در این دو هفته از معلمان و کار‌های آنها سخن گفته شد و از ایشان تقدیر شد؛ تمام جهان و تمام کائنات بر معلم درود می‌فرستند.

صحرایی با اشاره به حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم مظلوم غزه گفت: باید به دانش آموزانمان بگویید در کشور‌هایی که داعیه حقوق بشر و دموکراسی را دارند؛ دانشجویان را به جرم اینکه فقط گفته بودند مظلوم را نکشید برخورد کردند.

وی با بیان اینکه کنترل نرم در ایران حاصل فعالیت معلمان است گفت؛ معلم کسی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب هیچکس جز منافق معلم را تحقیر نمی‌کند. هیچ قشری از جامعه وجود ندارد مگر اینکه مدیون کمک‌ها و لطف معلمان است. تکریم معلم باید به فرهنگ جامعه تبدیل شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هر آرزوی خوبی که برای جامعه داریم؛ محل تحققش در مدرسه است؛ افزود: جامعه قوی و جامعه با نشاط و اقتصاد قوی جز با توجه به معلم و مدرسه به دست نمی‌آید. هر چقدر که می‌خواهیم منظره مدرسه با نشاط‌تر و درخشان‌تر باشد باید به معلم و مدرسه توجه کنیم. بازگشت به مدرسه سیاست امروز کسانی است که دغدغه شکوفایی ایران را دارند.

صحرایی با تاکید بر اینکه حدود یکصد هزار نفر امسال به جامعه آموزش و پرورش خواهند پیوست؛ گفت: اگر پیوسته بر سیاست تقویت معلمان بپردازیم امید‌ها برای شکوفایی هرچه بیشتر نظام تعلیم و تربیت بیشتر خواهد شد.

در بخشی از این برنامه وزیر آموزش و پرورش از معلم کلاس اول ابتدایی خود تقدیر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های اسپانیا به جنبش جهانی حمایت از فلسطین پیوستند
  • آتش تانک رسانه‌ای شهرداری تهران برای حمایت ویژه از زاکانی! | تصویر
  • تجلیل از معلمان شهر دهدشت/ تقدیر از فرهنگیان خبرنگار
  • صحرایی: ۱۰۰ هزار معلم جدید جذب می‌شوند
  • واگذاری مسکن به ۱۱۷ نفر از فعالان واجد شرایط هنر و رسانه استان قزوین
  • مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام
  • مراسم یادبود «خبرنگاران آسمانی» در قزوین برگزار می‌شود
  • رویکرد دوگانه رسانه‌های بیگانه
  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند
  • ترافیک سنگین در محورهای خروجی گیلان