Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@16:41:11 GMT

گفت‌وگو با روسیه یعنی صدور حکم مرگ برای اوکراین

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۸۴۲۶

گفت‌وگو با روسیه یعنی صدور حکم مرگ برای اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هیل، «میخائیل پودولیاک»، مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین می‌گوید آغاز گفت‌وگو با روسیه یعنی صدور حکم مرگ برای اوکراین.

پودولیاک که در گفت‌وگو با نشریه آمریکایی «هیل» این اظهارات را مطرح کرده در ادامه مدعی شد: رئیس‌جمهور زلنسکی قطعاً با گفت‌وگو مخالف است، جامعه اوکراین تزلزل‌ناپذیر است، زیرا ما به تمام توان از خطرها استقبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در مخالفت با آغاز گفت‌وگوها بین دو کشور برای پایان جنگ مدعی شد: روسیه از هر توقفی در جنگ استفاده خواهد کرد تا حملات بزرگ‌تری را علیه اوکراین انجام دهد.

این مقام اوکراینی در ادامه با تمجید از آمریکا به خاطر ارسال مداوم تجهیزات و تسلیحاتی نظامی به اوکراین، با انتقاد از کشورهای اروپایی گفت که «قطعا آنها حامی اوکراین هستند، اما در تصمیم‌گیری بسیار کند هستند».

نشریه «پولیتیکو» هفته پیش گزارش داد که داده‌ها و اطلاعات جدید نشان می‌دهد برای اولین بار پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، در ماه گذشته (ماه جولای) شش کشور بزرگ اروپایی هیچ کمک نظامی به اوکراین ارائه ندادند.

بنا بر آخرین گزارش‌ها در حال حاضر، ارتش روسیه کنترل ۱۰۰ درصد استان لوهانسک، ۹۵ درصد استان زاپوریژیا، ۸۵ درصد استان خرسون، ۳۵ درصد استان خارکیف و بیش از نیمی از استان دونتسک اوکراین را به دست گرفته است.

مقامات روسیه می‌گویند رئیس‌جمهور اوکراین تحت تأثیر دیکته‌های آمریکا و اروپا و ارسال مداوم تجهیزات مدرن به اوکراین، خواهان حل‌وفصل اختلاف‌ها از طریق میز مذاکره نیست. زلنسکی در آخرین اظهارات خود تأکید کرد تنها در صورتی به میز مذاکره می‌آید که «روسیه از سرزمین‌هایی که اشغال کرده خارج شود».

کد خبر 5573580

منبع: مهر

کلیدواژه: جنگ اوکراین روسیه اوکراین تسلیحات نظامی روسیه اوکراین ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی جنگ اوکراین عراق فلسطین سوریه ایران افغانستان ترکیه لبنان ولادیمیر پوتین برجام درصد استان گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۸۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ارسالی کشورهای غربی به اوکراین را قبل از تحویل آنها به ارتش اوکراین در میانه راه منهدم می‌کند.

وی با اشاره به حمله اخیر ارتش روسیه به راه‌آهن اوکراین و هدف‌قراردادن تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای ارتش اوکراین گتف: باید توجه داشت که این حمله علیه تجهیزات نظامی انجام شد.

این روزنامه‌نگار آلمانی در ادامه تأکید کرد که «به لطف کار خوب نیروهای امنیتی و اطلاعاتی روسیه، ارتش روسیه تجهیزات غربی‌ها را قبل از اینکه به دست نیروهای مسلح اوکراین برسد، منهدم می‌کند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو دیروز جمعه اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند؛ آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

چهارشنبه گذشته «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6090214

دیگر خبرها

  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا، جنگ اوکراین را به کدام سو می برد؟