Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@21:37:41 GMT

پوشش بیمه‌ای ناباروری افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۹۵۸۲

پوشش بیمه‌ای ناباروری افزایش یافته است

محمدمهدی ناصحی، گفت: بیمه سلامت پوشش بیمه‌ای در خصوص ناباروری را در این مراکز افزایش داده است، این خدمات توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود و در این راستا به محض شناسایی، مادر باردار تا پایان بارداری و سپس نوزاد متولد شده نیز تا پنج سال تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: این اقدامات با توجه به جمعیت سالمندی مورد توجه قرار گرفته است و باید در نهضت همه جانبه توجه به جمعیت، کشور با جمعیتی پویا، جوان و رو به رشد مواجه باشد چراکه رشد منفی جمعیت برای کشور آسیب زا است و در این میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی و بیمه‌ها به تنهایی نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، به موضوع پزشک خانواده و نظام ارجاع نیز اشاره و اظهار داشت: این امر موضوعی جدی در کشور است و باید انجام گیرد و هر منابعی که در کشور داشته باشیم نمی‌توانیم بدون هدف هزینه کنیم و به همین خاطر وجود یک پزشک در کنار جمعیت لازم است.

ناصحی با اشاره به اینکه برنامه مهم پزشک خانواده در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تسهیل شده تا خدمات پزشکی و بهداشتی به مردم ارائه شود گفت: بسیاری تصور می‌کنند هدف این برنامه ایجاد محدودیت است، در صورتی که نظام ارجاع و پزشک خانواده امکانات پزشکی را به خانواده‌ها می‌برد، تا دسترسی به خدمات و همچنین کیفیت آن را افزایش دهد.

وی گفت: برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع مترقی بوده و سایر کشور‌های دنیا نیز با این اقدام به سمت تضمین سلامت جامعه حرکت کرده اند، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی پرونده الکترونیک سلامت است و خوشبختانه گام اول آن یعنی نسخه نویسی الکترونیک شروع شده و تاکنون نتیجه خوبی به دنبال داشته است.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: امروزه با ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی، فراگیر بودن اینترنت در کشور و زیرساخت‌های الکترونیکی در حوزه سلامت، امکان نسخه نویسی در کشور فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همه روستاییان تحت پوشش بیمه سلامت هستند تاکید کرد: خدمات خوبی به این گروه از بیمه شدگان عزیز ارائه می‌شود و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پوشش بیمه ای ناباروری پزشک خانواده بیمه سلامت پوشش بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۹۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد

سعید رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: گزارشاتی مبنی بر فعالیت غیر قانونی پزشکی که ظاهراً با ادعاهای واهی اقدام به معالجه اهالی یکی از روستاهای کوهستانی تالش می‌کرد، دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه سریعاً مراتب در دستور کار کارشناسان نظارت شبکه بهداشت و درمان تالش قرار گرفت، افزود: با بررسی‌ها و تحقیقات تکمیلی مشخص شد خبر مذکور صحت دارد و این پزشک متخلف با استفاده از یک دستگاه اقدام به کلاهبرداری از اهالی این روستا می‌کند.

رستمی تصریح کرد: مراتب به اطلاع کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی گیلان رسانده شد و با دستور دادستان تالش و با حضور نیروهای فراجای این شهرستان این پزشک متخلف به اتهام فعالیت و مداخله غیر مجاز در امور پزشکی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی پس از بازجویی اولیه در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش در پایان از توجه و همکاری دادستان محترم و فرماندهی محترم فراجای شهرستان تالش در حوزه سلامت تشکر قدردانی نمود.

کد خبر 6089833

دیگر خبرها

  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن