Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطابق گزارش مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، طی یکسال اخیر با تزریق ۴ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال ۴۲ واحد صنعتی راکد استان دوباره احیا شد و ۳۵۲ نفر صاحب شغل شدند.
براساس این گزارش، گلستان دارای هزار و ۱۶۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری است که ۹۰ درصد آن را صنایع کوچک تشکیل می دهد و محل استقرار عمده آن ها در ۲۳ شهرک و نواحی صنعتی و یک منطقه اقتصادی استان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین بیشترین واحدهای راکد تولیدی در گلستان در شهرک ها و نواحی صنعتی قرار دارد که مطابق گزارش اخیر مسوولان این شرکت، ۱۹۰ واحد از ۸۲۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در گلستان راکد بوده که به همین خاطر سه هزار و ۵۶۸ شغل پایدار از دست رفته است.
به گفته کارشناسان حوزه صنایع گلستان، نبود تامین نقدینگی و سرمایه در گردش موردنیاز برای بازسازی و نوسازی ماشین آلات فرسوده، بدهی های معوق بانکی، مشکلات بازاریابی و فروش محصول، نبود تامین وثیقه مورد نیاز برای دریافت تسهیلات بانکی، نبود تامین مواد اولیه، نوسان شدید قیمت مواد اولیه و نوساز نرخ ارز از مهم ترین موانع واحدهای راکد و نیمه فعال در استان است.
تعدادی از کارگران و صاحبان واحدهای تولیدی احیا شده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اقدام دولت مردمی و همراهی دستگاه قضایی در حمایت از صاحبان برای احیای این واحدها و بازگشت سرمایه گذاری بلاتکیف در توسعه را تحسین کرده و از تاثیر مثبت آن در ایجاد فرصت های شغلی و تولید ثروت برای استان می گویند.


توجه ویژه دولت مردمی برای احیا واحدهای تولیدی
یکی از کارگران واحدهای تولید محصولات سلولزی در شهرک صنعتی آق قلا در این ارتباط گفت: توجه دولت به حوزه رونق طی یک سال اخیر نسبت به مدت مشابه قبل بیشتر شده که بازگشت دوباره کارگران از جمله است.
اسماعیل مسلمی پور افزود: این کارخانه از جمله واحدهای تولیدی در این شهرک صنعتی است که سال ۸۹ به دلیل موانع در تولید داشت از سوی صاحبان آن تعطیل شد و امروز احیای آن توسط سرمایه گذار جدید طی یک سال اخیر پیگیری و به چرخه تولید بازگشته است.
وی ادامه داد: به علت تعطیلی این واحد تولیدی توسط سرمایه گذار قبلی، سه سال مشمول دریافت بیمه کاری از تامین اجتماعی شدم ولی بعد از یکسال استفاده از بیمه بیکاری، از سوی سرمایه گذار جدید  برای تغییر خط تولید این واحد، دعوت به کار شدم.
اسماعیلی با اظهار به این که ۲۱ سال سابقه پرداخت بیمه دارم، گفت: از این که دولت مردمی به بخش تولید توجه دارد ، قدردان هستیم ولی نیاز است توجه برای رفع موانع سرمایه گذاری چاره اساسی اندیشیده شود تا سرمایه های راکد در منطقه به راحتی هدر نرود.
 یکی دیگر از کارگران در واحد تولیدی احیا شده در شهرک صنعتی آق قلا با اشاره به این که حمایت از تولید یکی از برنامه حمایتی دولت سیزدهم است، گفت:  وقتی کارفرما عذرت را می خواهد، بسیار سخت است ، چون درد بیکار شدن و شرمندگی  نزد خانواده را چشیده ام، ارزش احیای واحد تولیدی را به خوبی می دانیم.
علیرضا معینی افزود: اکنون واحد تولیدی که من در آن مشغول کار هستم از حمایت های دولت مردمی برای فعالیت برخوردار شده است و شماری از کارگران مشغول کار هستند.
وی با شکرگذاری به درگاه خداوند برای بازگشت به کار، گفت: از دولت انتظار دارم که بیشتر از سرمایه گذاران در رفع موانع تولید حمایت داشته تا موجب ایجاد فرصت های شغلی جدید برای جوانان فراهم شود.


دولت حامی سرمایه گذاران
مدیرعامل شرکت بزرگ صحرای گلستان تولید کننده محصولات سلولزی گفت: این واحد تولیدی از یکسال قبل در شهرک صنعتی آق قلا فعال شده و اکنون با ۵۰ ظرفیت و ایجاد شغل پایدار برای هشت نفر، دستمال کاغذی را روانه بازار داخلی می کند.
رضا بیکی افزود: برای دریافت مجوزهای مورد نیاز راه اندازی این واحد تولیدی در یک سال اخیر حمایت خوبی انجام شده ولی نیاز است که بانک ها بیشتر همراه با سیاست های دولت سیزدهم در این زمینه شوند.
وی گفت:در صورت حمایت بانکی، طرح توسعه و رونق این واحد تولیدی را اجرا خواهم کرد و ظرفیت تولید کنونی را از ۱۵ تن در ماه به ۱۰۰ درصد افزایش می دهم.
بیکی، اعتبار مورد نیاز برای توسعه واحد تولیدی در حوزه تامین ماشین آلات، ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با جذب این اعتبار می توانم برای هشت نفر دیگر شغل پایدار ایجاد کنم.
وی همچنین خواستار همراهی بانک ها در تامین سرمایه در گردش ارزان قیمت شد و گفت: اکنون کمبود نقدینگی از مهم ترین موانع رونق تولید نه تنها واحد من بلکه سایر واحدهای تولیدی است که در تامین مواد اولیه به علت تاخیر در بازگشت محصول فروش رفته، مشکل داریم .
مدیرعامل شرکت بزرگ صحرای گلستان در حوزه صادرات افزود: اکنون محصولات تولیدی این واحد از کشورهای ترکمنستان و قزاقستان متقاضی دارد که با تامین سرمایه درگردش می توان به تقاضای از خارج کشور پاسخ داده و ارز وارد کشور کنم.


لزوم همراهی دولت از واحدهای تولیدی
  رییس هیات مدیره شرکت تولیدی کیسه دژ پلاست از جمله واحدهای احیا شده در شهرک صنعتی آق قلا گفت: واحدهای تولیدی برای این که با تمام ظرفیت فعال باشند نیاز به حمایت دارد که در دولت سیزدهم بر آن توجه ویژه می شود.
متین نظری افزود: من از سال ۹۸ این واحد تولیدی مخروبه را خریداری و با هزینه شخصی برای راه اندازی آن اقدام کردم و طی یک سال اخیر به چرخه تولید وارد کرده ام.
وی ادامه داد: اکنون در این واحد ، ۴۰ نفر با ظرفیت ۷۰ درصد در تولید انواع نخ بسته بندی و کیسه کشاورزی و صنعتی فعالیت دارند.
نظری گفت: علاوه بر تامین بازار داخلی، محصولات تولیدی این واحد به ۹ کشور آسیایی از جمله روسیه، پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، افغانستان، عراق و سوریه صادر می شود.

حمایت از طرح توسعه واحد تولیدی
رییس هیات مدیره شرکت تولیدی کیسه دژ پلاست افزود: برای این واحد تولید برنامه پنج ساله طرح توسعه دیده شده که در صورت حمایت بانکی تا سه سال آینده مورد بهره برداری رسید و برای ۶۰ نفر شغل پایدار فراهم می شود.
نظری گفت: اکنون طرح مزبور در زمین شهرک صنعتی آق قلا تامین و ایجاد زیرساخت های هم آن در دست اجرا است که برای شتاب در اجرای آن نیاز به حمایت بانکی دارم.
به گفته وی شرکت شهرک های صنعتی استان و بانک عامل با تقاضای ۳۰ میلیارد ریال ارایه تسهیلات موافقت کرده ولی بانک مکان سرمایه گذاری که سند آن آزاد و بدهی هم ندارد، قبول نمی کند و تاکید بر ارایه سند واحد مسکونی را دارد.
وی خواستار حل گِره بانکی برای دریافت تسهیلات توسط دستگاه های مرتبط شد و گفت: با بهره برداری از این طرح توسعه می توان نیاز بخش های کشاورزی و صنعتی و به ویژه  کارخانه های آرد استان را تامین کرد.
نظری خاطر نشان کرد: اکنون تولید کیسه و نخ در این واحد تولیدی علاوه بر استان گلستان، روانه استان های گیلان، مازندران، اصفهان، آذربایجان غربی، کردستان، خوزستان و تهران می شود.
با این وجود، فرصتی که توسط دولت سیزدهم در حمایت همه جانبه از تولید داخلی با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان فراهم شده ، هماهنگی مسوولان دستگاه های مرتبط گلستان را برای رفع موانع تولید به ویژه در احیای سرمایه های بلااستفاده استان را تسریع کرده است.   
همچنین وجود منابع طبیعی و کشاورزی برای استفاده در صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، دسترسی به جاده ترانزیتی راه آهن بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان و راه آهن سراسری کشور، قرار گرفتن در کریدور شمال - جنوب و دسترسی جاده ای و ریلی به بندر ترکمن، نزدیکی با فرودگاه بین المللی گرگان، دسترسی به مراکز جمعیتی شهرستان های گرگان، گنبدکاووس، آق‌قلا و گمیشان، مجتمع فرآوری یُد و امکان استقرار صنایع پایین دستی پتروشیمی به دلیل سهولت تامین مواد اولیه، قرارگرفتن در مسیر جاده آق قلا - اینچه برون (مرز ترکمنستان) و فاصله ۲۵ کیلومتری از گمرک اینچه برون در مرز مشترک ایران و ترکمنستان از جمله مزیت‌های استفاده از تمام ظرفیت سرمایه گذاری موجود و جذب سرمایه گذاران جدید در استان گلستان برای رونق توسعه در آینده است.

بهره برداری از ۲۹۰ میلیارد ریال پروژه در شهرک‌های صنعتی گلستان

برچسب‌ها استان گلستان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران رونق تولید دولت مردمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران رونق تولید استان گلستان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران رونق تولید دولت مردمی شهرک صنعتی آق قلا واحد تولیدی واحدهای تولیدی واحد تولید واحدهای تولید سرمایه گذاری میلیارد ریال دولت سیزدهم یک سال اخیر شغل پایدار مواد اولیه دولت مردمی طرح توسعه احیا شد شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۳۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، هاشمی، مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه ورامین تصریح کرد: کارفرمایانی که در این طرح مشارکت کنند مشمول برخی معافیت‌های مالیاتی می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«رأی باز» امکانی قانونی برای برخی محکومان به حبس است که به آنها اجازه می‌دهد دوران محکومیت خود را با فعالیت در شهرک‌های صنعتی یا واحد‌های تولیدی و کسب درآمد از این طریق، بگذرانند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین