Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آلمانی «دویچه وله» در گزارشی نوشت: در میان تورم فزاینده در آلمان،‌ مردم این کشور در حال تلاش برای ذخیره باقی‌مانده درآمدشان برای احتمال افزایش شدید هزینه‌ انرژی در زمستان هستند و نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد سطح توقع اقتصادی آلمانی‌ها به کمترین میزان در سه دهه اخیر رسیده‌است.

به گزارش روز شنبه ایران اکونومیست، در گزارش دویچه وله آمده است: نتایج به ‌دست آمده از بررسی‌های شرکت پژوهش‌ بازار آلمان (GfK) نشان‌ می‌دهد، بحران انرژی و نرخ بالای تورم در این کشور، اعتماد مصرف کنندگان به قدرت خرید آن‌ها را به پایین‌ترین سطح در ۳۰ سال اخیر کاهش داده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس داده‌های این پژوهش که میان ۲ هزار آلمانی انجام شد، نرخ اعتماد مصرف کنندگان از ۳۶.۵ در ماه ژوئیه (مردادماه)، ۵.۶ واحد کاهش پیدا کرده است.

«رولف بورکل» کارشناس بخش مصرف‌کننده این شرکت در این باره گفت: هرچه هزینه‌های موادغذایی و انرژی بیشتر شود، قدرت مالی مردم برای دیگر مصارف کمتر خواهد شد.

وی هشدار داد:‌ تورم برای آلمان‌ها در نقطه بسیار حساسی قرار دارد.

براساس این گزارش، با نزدیک شدن نیمه سرد سال نگرانی‌های دولت آلمان از قطع کامل صادارت گاز توسط روسیه در واکنش به تحریم‌های شدید اتحادیه اروپا علیه مسکو، رو به افزایش است. در ماه‌های گذشته میزان صادرات گاز روسیه به آلمان در پاره‌ای از اوقات به صورت «قطره چکانی» بوده‌است. 

یک پژوهش جداگانه توسط مجله «بیزینس اینسایدر» که به تازگی نتایج آن منتشر شد، نشان داد که بیش از نیمی از آلمان‌ها از چندی پیش در حال صرفه‌جویی به منظور کاهش هزینه‌های انرژی خانوار هستند.

فرآیند صرفه جویی در بخش‌های صنعتی آلمان نیز شکل گرفته‌است، به طوریکه، آژانش شبکه فدرال این کشور که در حوزه انرژی فعالیت دارد در روزهای گذشته از افت ۲۱.۳ درصدی مصرف بخش صنعتی در ماه ژوئیه در مقایسه با میانگین زمان مشابه در سال گذشته خبر داد.

دولت آلمان نیز در همین راستا برای صرفه جویی در مصرف انرژی قانون محدود کننده‌ای برای گرمایش ساختمان‌های دولتی تصویب کرده است. این قانون که در مدت زمان کمی بیش از یک هفته لازم الاجرا می‌شود و در ابتدا به مدت ۶ماه به قوت خود باقی خواهد ماند.

در قانون جدید آلمان بسیاری از ساختمان‌های عمومی مثل تالارها و سالن‌های راه‌آهن ممکن است به صورت محدودی گرم شوند.

دولت آلمان می‌گوید این قانون بخشی از یک تلاش همگانی برای صرفه‌جویی در انرژی و کاهش وابستگی به گاز روسیه است.

در همین حال،‌ پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد نرخ تورم برای آلمانی‌ها همچنان افزایشی خواهد بود.

بنابر داده های آژانس آمار فدرال آلمان (Destatis)، اقتصاد این کشور به عنوان به بزرگترین اقتصاد اروپا در سال جاری هیچ‌گونه رشدی را ثبت نکرده است و بی‌اعتمادی اقتصادی در کسب‌وکارها نیز روند افزایشی دارد.

بر اساس این گزارش، مراکز تحقیقاتی اقتصادی مختلف در آلمان نسبت به ادامه این روند و احتمال رکود اقتصادی در این کشور تا پایان سال جاری میلادی (آغاز فصل زمستان) هشدار داده‌اند. 

بوندس بانک (بانک مرکزی آلمان) هفته گذشته در گزارش ماهانه این بانک اعلان کرد که احتمال وقوع رکود در این کشور بسیار بالاست و افزایش تورم همچنان ادامه خواهد یافت و این احتمال وجود دارد در پائیز امسال حتی از ۱۰ درصد هم فراتر رود.

شبکه خبری سی‌ان‌ان‌ به تازگی در گزارشی در این باره نوشت: با گذشت ۶ ماه از جنگ اوکراین، کشورهای غربی همچنان تلاش می‌کنند تا در پاسخ به این بحران متحد و قوی باقی بمانند، اتحاد فرا آتلانتیکی بین آمریکا و کشورهای اروپایی بر تداوم حمایت های اقتصادی و نظامی از کی یف ادامه می دهد. اکنون با گذشت این مدت زمان، رهبران و مقام ها در سراسر اروپا نگران عواقب ادامه این وضعیت هستند که ممکن است با فرا رسیدن زمستان و فصل سرما که بحران هایی همچون افزایش بهای مواد غذایی وانرژی، محدود بودن منابع انرژی و وقوع رکود اقتصادی را به همراه خواهد داشت، این اتحاد و یکپارچگی در حمایت از کی یف را دچار تزلزل کند.

اولاف شولتز صدراعظم آلمان و رابرت هابک وزیر اقتصاد این کشور به تازگی از یک سفر سه روزه از کانادا بازگشتند. مقامات آلمانی برای مذاکره با کانادا برای تولید انرژی‌های جایگزین مثل هیدروژن و گاز مایع به این کشور سفر کرده بودند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مسکو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مسکو صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به دستگیری چند مظنون به جاسوسی علیه چین این اتهامات را تهمت دانسته وتاکید کرد که آلمان موظف است به این طنز سیاسی ضد چینی پایان دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گره بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، خشم در برابر اتهامات جاسوسی وارد شده به چین از طرف آلمان افزایش یافته و لحن این کشور تشدید شده است. دولت چین اعلام کرده که اینها تهمت‌ هستند و آلمان موظف است "به طنز سیاسی ضد چینی پایان دهد."

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: پس از اتهامات جاسوسی علیه چین و احضار سفیر آلمان، پکن بار دیگر به صورت شفاهی بر بی گناهی خود در این ماجرا تاکید کرد: پرونده به اصطلاح جاسوسی چین یک اختراع خالص است.

وانگ ادامه داد: پکن قاطعانه از خود در برابر هرگونه تهمت و تحقیر چین دفاع می کند. پکن از آلمان می‌خواهد که در برابر تلاش‌ها برای آسیب رساندن به روابط دوجانبه هوشیار باشد و به نمایش مسخره سیاسی ضد چینی پایان دهد.

پس از دستگیری چهار مظنون در آلمان که متهم به جاسوسی برای چین هستند، پاتریشیا فلور، سفیر آلمان در پکن روز پنجشنبه توسط مقامات چین احضار شد. با این حال، فلور اجازه نداد این مانور او را بترساند وبا اعتماد به نفس گفت: این "یک حرکت بسیار روشنگر" بود، اما حداقل فرصت خوبی برای توضیح چند چیز بود. وی در پیام رسان X نوشت: "ما جاسوسی را در آلمان تحمل نمی کنیم. دموکراسی آلمان با ابزار قانون اساسی محافظت خواهد شد.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه گفت که رهبری پکن بلافاصله پس از این دستگیری ها با عصبانیت واکنش نشان داد: این اتهامات در خدمت "تهمت و سرکوب چین" بود. به گفته وی در اینجا مسئله "از بین بردن فضای همکاری بین چین و اروپا" مطرح است. کارمندانی که در آلمان روی این پرونده ها کار می کنند باید "ذهنیت جنگ سرد خود را کنار بگذارند."

چهار شهروند آلمانی در ابتدای هفته به اتها جاسوسی برای چین بازداشت شدند. مورد بازداشت جیان جی، کارمند ماکسیمیلیان کرا، کاندیدای برتر حزب افراطی جایگزینی برای آلمان برای انتخابات اروپا، ، به ویژه برجسته است. به گفته دادستان کل فدرال، جیان متهم است که به عنوان مامور یک سرویس مخفی خارجی در یک پرونده بسیار جدی عمل کرده است.

سفارت چین در رابطه با دستگیری اتباع آلمانی به اتهام انجام خدمات مخفی و جاسوسی برای چین گفت: ما از طرف آلمانی می‌خواهیم که از اتهامات جاسوسی برای دستکاری سیاسی وجهه چین و بدنام کردن این کشور دست بردارد.

دفتر دادستانی فدرال آلمان یکی از دستگیر شدگان را متهم می کند که به اطلاعاتی در مورد فناوری های نوآورانه ای دست یافته است که می تواند به نمایندگی از چین مورد استفاده نظامی قرار گیرد. گفته می شود او برای این منظور از یک زوج آلمانی استفاده کرده است. هر سه مظنون متهم به عمل به عنوان مامور سرویس مخفی و نقض قانون تجارت خارجی هستند.

بعد از آن رسانه‌های آلمانی گزارش دادند که دادستان کل فدرال آلمان جیان جی، دستیار نامزد اصلی حزب افراطی جایگزینی برای آلمان برای انتخابات اروپا راهم با اتهامی مشابه بازداشت کرده است.

وی به عنوان دستیار ماکسیمیلیان کرا، نماینده پارلمان اروپا از حزب افراطی جایگزینی برای آلمان کار می کند و گفته می شود که در بروکسل و درسدن زندگی می کند. بازرسان بر این باورند که وی در این نقش اطلاعاتی را از عملیات پارلمانی به وزارت امنیت دولتی چین (MSS) مخابره کرده است. بخصوص آنها او را به جاسوسی از اعضای مخالف چین در آلمان متهم می کنند.

در انگلیس نیز اخیرا یک کارمند پارلمان بریتانیا و یک دانشمند انگلیسی به جاسوسی برای چین متهم شدند. سرویس دادستانی سلطنتی (CPS) روز دوشنبه اعلام کرد، این پرونده مربوط به جرایم ادعایی بین پایان سال 2021 و فوریه 2023 است که "به گونه ای طراحی شده اند که مستقیم یا غیرمستقیم برای دشمن مفید بوده اند.

دیدار وزیر دفاع ایران با وزرای دفاع روسیه و چینچین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟