Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان شمالی از انصراف ۲ هزار نفر از بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر این استان خبر داد.

محمدرضا غلامزاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: البته تعداد انصراف بیمه شدگان از این صندوق طی امسال نسبت به چند سال گذشته کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: به نظر می رسد خوب بودن درآمد کشاورزی در این امر تا مقداری تاثیرگذار بوده است.

غلامزاده با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰ هزار نفر تحت پوشش این صندوق هستند، افزود: طی سرشماری صورت گرفته در سال ۹۵، حدود ۱۸۰ هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایری این استان می توانند تحت پوشش بیمه روستایی و عشایر قرار گیرند.

وی ادامه داد: اما از آنجاییکه مقرر شده که کارگران ساختمانی، قالیبافان و زنبورداران نیز بتوانند تحت پوشش این بیمه قرار گیرند، برآورد می شود که این ظرفیت وجود دارد تا حدود ۲۰۰ هزار نفر در خراسان شمالی تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

این مقام مسئول بیان کرد: حدود ۲۵۰۰ نفر از افراد تحت پوشش این بیمه، تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی هستند.

وی گفت: علاوه بر آن این صندوق سهمیه ۱۳ هزار نفری دارد تا افرادی که تمایل دارند را تحت پوشش خود قرار دهد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان شمالی با تاکید بر اینکه صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری بهترین فرصت برای تحت پوشش قرار گرفتن قالیبافان، مردم روستایی و عشایری است، گفت: در واقع ۷۰ درصد از هزینه های بیمه را دولت و مابقی را خود فرد پرداخت می کند.

به گفته وی در سال مبلغ ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان توسط دولت برای یک فرد بیمه شده در این صندوق واریز می شود و شخص بیمه شده نیز باید رقم یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان را پرداخت کند.

غلامزاده افزود: زمانی که این صندوق راه اندازی شد پیش بینی می شد که طی پنج سال تمامی جمعیت عشایری و روستایی مشمول، تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند اما این هدف محقق نشد.

وی ادامه داد: عدم شناخت جمعیت روستایی و عشایری از این بیمه شاید یکی از عللی بوده که تاکنون سبب شده تا تمامی افراد تحت پوشش قرار نگیرند.

این مقام مسئول تصریح کرد: از سوی دیگر در برخی از خانواده ها دو تا سه نفر، مشمولِ تحتِ پوشش قرار گرفتن بیمه هستند اما هنوز این امر در میان خانواده ها فرهنگ سازی نشده است که هر نفر از اعضای خانواده می تواند بیمه داشته باشد و از مزایا و حقوق آن استفاده کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خراسان شمالی بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر صندوق بیمه اجتماعی روستایی تحت پوشش این بیمه روستایی و عشایری روستایی و عشایر خراسان شمالی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۰۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند


آقای حامد محقق در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: این کتابخانه‌ها را ما به عنوان « برنده‌های کتاب » می‌شناسیم. چرا که هم کتاب را به مناطق مختلف می‌برد و هم با ورود کتاب به این مناطق یک « برندگی » ایجاد می‌کنند.
وی گفت:بنابر قانون برای دستگاه‌های مختلف الزاماتی دیده شده که کتاب و کتابخوانی را در مناطق عشایری و روستایی با استفاده از کتابخانه‌های سیار رقم بزنند.
معاون شعر و ادبیات خانه کتاب گفت: این کتابخانه‌ها بهترین راه است برای این که ما در مناطق روستایی و عشایری کتابخانه‌هایی را ببینیم.
وی افزود: بردن کتاب با دوچرخه در کشور‌های اروپایی متداول است و تبلیغات زیادی برای آن می‌شود در حالی که ما هم همین کار را انجام می‌دهیم، اما کمتر درباره آن اطلاع رسانی کرده ایم.
یکی از معاونت‌های مرتبط با امر توسعه کتاب در نهاد کتابخانه‌ها یک سال قبل  طراحی کتابخانه‌های عشایری را شروع کرد و در دستور کار قرار داد.
جدیدترین کتابخانه عشایری ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲ در خوزستان افتتاح شد.
این کتابخانه با عنوان رویش در بزرگترین سایت عشایری کشور در منطقه فتح المبین شوش با استقرار چادر در میان چادر‌های عشایر و مدارس چادری و کانکسی آنان گشایش یافت.

دیگر خبرها

  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری