Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار همدان گفت: در نهاوند آب به اندازه کافی داریم اما توزیع آن عادلانه و مناسب نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نهاوند، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان عصر امروز در جریان افتتاح 3 پروژه در پنجمین روز از هفته دولت در نهاوند اظهار داشت: آب مانند نفت یک سرمایه ملی است و مربوط به شخص خاصی نیست همه باید در حفظ و نگهداری و مصرف بهینه ازآن بکوشیم و در شهرستان نهاوند استفاده غیر صحیح  از آبیاری به شکل قرق‌آبی و کاشت بعضی از محصولات  پرآب‌بر باید ممنوع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‍ ‍

 استاندار همدان افزود: بی‌توجهی و بی‌برنامگی‌هایی که در گذشته بوده بسیاری از شهرها و از جمله همدان را  با مشکل بی‌آبی مواجه کرده  است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه در هفته دولت باید گزارش خدمات و دستاوردهای بی‌شماری که نظام برای مردم داشته برای آنها ارائه و مطرح کنیم گفت: در بحث تولید که حمایت از حوزه تولید هم شعار سال است باید گفت دولت سیزدهم با تمام توان حوزه تولید که شامل همه حوزه‌های مرتبط می‌شود حمایت خواهد داشت.

وی بیان کرد: شهرستان نهاوند یک منطقه برخوردار از همه نظر با شرایط آب و هوایی مناسب و معادن پر بار است که نیازمند توجه بیشتر است و آب به عنوان مهم‌ترین مولفه در بخش کشاورزی در شهرستان وجود دارد، اما نیازمند مدیریت صحیح است.

استاندار همدان در آیین افتتاح 7 واحد گلخانه در شهرک گلخانه‌ای علمدار نیز  گفت: آنچه کشور و استان ما را درگیر کرده ‌خشکسالی است در متوسط بارش کمترین بارش را در استان به نسبت 34درصد کاهش بارندگی داشته است.

اجازه خشک‌شدن سد اکباتان را ندهید تا آب تالوار به همدان برسد/ پروژه‌‌‌ای که چند ماهه به نتیجه رسید، 18 سال روی زمین مانده بودبازار پساب در کشور راه‌اندازی می‌شود/پایداری نسبی در شبکه‌ آب همدان

 استاندار همدان گفت: کشت گندم و جو‌ برای ما ضروری است ولی تولید هندوانه و دیگر محصولات پر‌آب بر ضرورت ما نیست در شمال استان بی‌آبی بیداد می‌کند شهر 700هزار نفری همدان درگیر بحران کم و بی‌آبی است باید نهاوند را مدیریت کرد تا مانند همدان دچار بحران نشویم.

وی تصریح کرد: برای سال زراعی جدید باید سازمان جهاد کشاورزی کشت محصولات آب‌بر مانند هندوانه و دیگر محصولات مشابه که ضرورتی در تولید آنها وجود ندارد ممنوع و یا محدودیت برای آنها ایجاد نباید. 

 قاسمی‌فرزاد افزود: با توجه به اینکه قانون از این برنامه حمایت می‌کند لذا جهاد کشاورزی باید در این راستا برنامه متقن و مدونی داشته باشد و با جدیت آن را پیگیری و اجرا کند.

وی گفت: یکی از مشکلات کنونی ما استفاده نادرست از آب است که به صورت سنتی مورد استفاده قرار گرفته و به هدر داده می‌شود.

استاندار همدان گسترش کشت‌های گلخانه‌ای را یکی از راه‌های جلوگیری از هدر رفتن آب ذکر کرد و گفت: متاسفانه درصد گلخانه‌ها در سطح استان خیلی کم است لذو با توجه به اهمیت این موضوع باید به سرعت در این زمینه رشد داشته باشیم.

استاندار همدان با بیان اینکه شهرستان نهاوند به واسطه آب و هوای مساعد از کشاورزی و منابع آب مناسب برخوردار است، گفت: اگر چه این شهرستان از منابع آب نسبتا خوبی برخوردار است اما لازم است که مدیریت لازم در این زمینه به عمل آید تا با مشکل کم آبی مانند همدان مواجه نشویم.

وی بیان کرد: مدیریت صحیح در امور آب مسئله مهمی است که نباید از دید مسئولان ذی‌ربط شهرستان به ویژه جهاد کشاورزی مغفول بماند لذا انتظار می‌رود برنامه دقیق و کارشناسی شده‌ای برای نظارت بر مصرف آب و جلوگیری از سوءاستفاده و به هدر رفتن آن توسط جهاد کشاورزی اعمال شود.  

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه در حال حاضر شمال استان به علت بی توجهی دچار کم آبی شده گفت: در گذشته بی‌توجهی و بی‌برنامگی‌هایی وجود داشته که باعث شد امروز شمال استان و به ویژه شهر همدان با کمبود آب مواجه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به مسئله تولید و اشتغالزایی را مهم‌ترین برنامه مسئولان طی سال‌های اخیر ذکر کرد و گفت: خوشبختانه دولت سیزدهم با تمام توان تلاش خود را به کار گرفته تا مسئله تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی، اقتصادی و صنعتی به صورت عملی مورد توجه قرار گیرد و موانع آن برطرف شود.

‌انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار همدان جهاد کشاورزی قاسمی فرزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۹۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود

فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین امروز ـ شنبه ـ اذعان کرد وضعیت میدان نبرد برای نیرو‌های اوکراینی همچنان «رو به خامت است و بدتر هم می‌شود.»

اوکراین مدتهاست در میدان نبرد با کمبود نیرو و تجهیزات دست‌وپنجه نرم می‌کند و برخی از مقامات و رسانه‌های غربی طی روز‌های اخیر اذعان کرده‌اند که بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین چندان نمی‌تواند جریان جنگ را به نفع این کشورر جنگ‌زده اروپایی تغییر دهد.

خبرگزاری تاس به نقل از «الکساندر سیرسکی» فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین نوشت: «وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود.»

این مقام اوکراینی این اظهارات را خطاب به متحدان غربی طی جلسه گروه تماس دفاع اوکراین عنوان کرد.

او در پیام‌رسان تلگرامش نوشت: «من اعضای این ائتلاف را نسبت به وضعیت وخیم میدان نبرد که در حال بدتر شدن است، آگاه کردم.»

این اولین بار نیست که الکساندر سیرسکی نسبت به اوضاع وخیم اوکراین هشدار می‌دهد. وی پیش از این گفته بود که وضعیت جبهه شرقی «به طرز چشمگیری دشوار و بدتر شده است.»

دیگر خبرها

  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود