Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@17:41:31 GMT

ضرورت تشکیل شورای رسانه ای کنشگری فعال برای کشور

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۹۷۳۷

ضرورت تشکیل شورای رسانه ای کنشگری فعال برای کشور

به گزارش قدس آنلاین دکتر اکبر نصراللهی با اشاره به پیچیده ترشدن تاکتیک‌های جنگ شناختی و افزایش تلاش های رسانه های دشمنان افزود : کشور با "سونامی تهاجم رسانه ای" دشمنان در بخش های مختلف مواجهه و به تعبیر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم در "محاصره تبلیغاتی " است و دیگر نمی توان با اقدامات رسانه ای واکنشی حتی اگر بموقع ، سریع و درست صورت گیرد ، در کارزار رسانه ای از افکار عمومی دفاع کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده کتاب مدیریت پوشش اخبار بحران در رسانه های حرفه ای گفت : افکار عمومی ایران بی‌دفاع و از رسانه های غیرمسئول و مهاجم ، خون ، خشونت و بی اخلاقی می‌چکد بنابراین اقدامات پدافندی، پراکنده و محدود استادان دانشگاه و رسانه ها برای جهاد تبیین ، مقابله با جنگ شناختی و خروج از محاصره تبلیغاتی کافی نیست .

رییس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به نقش استادان دانشگاه در تغییر و تحولات در همه حوزه ها و تربیت قوه عاقله کشور تصریح کرد : متاسفانه دانشگاه و استادان دانشگاه درگیر کارهای عادی و اداری خود است و دغدغه یا فرصت کافی در جهاد تبیین ندارند، شناخت و اطلاعات شان در مورد آرایش جدید رسانه های و سواد رسانه ای هم ناکافی است ، بنابراین در جنگ گسترده ، مستمر و چندلایه شناختی ، به نیازهای دانشجویان کم توجه در قبال تعرض و توسعه رسانه ای رقیب و دشمن در بحران ها ، نه تنها بازدارنده نیستند بلکه در بسیاری مواقع اثر پذیر هستند.

نصراللهی با تشریح تعریف، ابعاد و ضرورت سواد رسانه ای برای دانشگاهیان افزود : کنشگری فعال و جهاد تبیین بدون داشتن سواد رسانه ای امکان نیست، استادان دانشگاه در صورت شناخت کافی از ابزارها ، بازیگران، نوع و میدان بازی ، اصول ، رویکردها، راهبردها ، تاکتیک های کنشگران رسانه ای ، درک محتوا و انگیزه اعلامی و اعمالی تولید و توزیع‌کنندگان پیام ها ، آگاهی از ویژگی های مخاطبان؛ مصرف رسانه ای و دسترسی های آنان و توانایی استفاده حداکثری، صحیح و بموقع از ظرفیت‌های رسانه‌ها می توانند اثرگذار و در عرصه های جهانی نقش آفرین باشند .

رییس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه همچنین با تبیین تغییر در آرایش رسانه ای و خروج کنشگری از انحصار کنشگران رسمی ، راهبرد اعلامی مقام معظم رهبری در مورد بازسازی انقلابی در حوزه فرهنگ و رسانه را هوشمندانه دانست و افزود : مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد بازسازی انقلابی در حوزه فرهنگ و رسانه ، جهاد تبیین و مقابله با جریان تحریف نباید در حد حرف و اعلام آمادگی، آن هم در مقطع خاص باقی بماند .

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اکبر نصراللهی مشهد استادان دانشگاه جهاد تبیین رسانه ای رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۹۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رکنا، واکاوی رسانه ای زمینه های چالش های تولید دانش بنیان در کشور، ایجاد رقابت سازنده در میان صاحبان اندیشه، خبرنگاران و اصحاب رسانه و افزایش تأثیرگذاری رسانه‌ها بر شبکه های حوزه تولید و اشتغال کشور از اهداف برگزاری جایزه ملی سرآمدان ایران است.

در لوح اهدایی رئیس جشنواره به مقدسی آمده است: بنا به تجارب ارزنده حضرتعالی در حوزه اقتصاد دانش بنیان و فناوری های مالی به عنوان عضو شورای سیاستگذاری منصوب می شوید. امید است با بهره مندی از دانش شما زمینه برگزاری هرچه باشکوه تر این رویداد فراهم گردد.
محمدرضا مقدسی کارآفرین ایرانی، در سن ۲۹ سالگی صاحب مجموعه های مختلف اشتغالزایی در ایران هست که از تخصص های وی میتوان به تدریس بازارهای مالی، مشاوره کسب و کار، آموزش فضای مجازی و... اشاره کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899842

دیگر خبرها

  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • برگزاری نشست‌ های بصیرتی جهاد تبیین همزمان با هفته عقیدتی در فومن
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد