Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی‌پور بامداد دوشنبه در آیین شعر خوانی شعرای بومی و آیینی مازندران در موزه نیما یوشیج در روستای یوش شهرستان نور افزود: نیما یوشیج مردی است که از کوهستان‌های یوش تحول عظیمی در شعر و ادبیات فارسی ایجاد کرد و همه مردم ایران به نوعی دلبسته این شخصیت فرهیخته هستند.

استاندار مازندران ادامه داد: به دلیل ظرفیت های گردشگری و طبیعت منحصر به فرد از یک سو و مقبره یکی از شعرای نیک اندیش قرن معاصر در یوش، این منطقه ظرفیت زیادی برای جذب گردشگر دارد و باید برای توسعه بومگردی در منطقه با همراهی مسئولان امر اقدامات لازم انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یوش روستایی است از توابع بخش بلده شهرستان نور در استان مازندران ایران. این روستا به دلیل آن که زادگاه نیما یوشیج پدر شعر نو فارسی است، شهرت یافته‌است. روستای یوش در البرز مرکزی در میانه جاده‌ای آسفالته شرقی-غربی به طول ۱۱۰ کیلومتر (از چهل کیلومتری آمل در جاده هراز تا پل زنگوله در جاده کندوان) واقع شده‌ است.  
این روستا در دهستان شیخ فضل‌الله نوری قرار داشته و براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ این روستا جمعیت آن ۱۵۴نفر (۵۷خانوار) است.
یکهزار و ۱۴۲ طرح اقتصادی و عمرانی با هشت هزار و ۲۰۷ میلیارد تومان در هفته دولت امسال در استان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می شود.

برچسب‌ها هفته دولت سید محمود حسینی پور نوری مازندران نیما یوشیج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت مازندران هفته دولت مازندران نیما یوشیج نیما یوشیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۰۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل

به گفته مدیرکل راهداری جنوب استان سیستان‌وبلوچستان حجم خسارات واردشده به راه‌های اصلی و روستایی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان است.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان