Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@16:42:16 GMT

افزایش بیماران تب کریمه کنگو در بهبهان

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۲۱۰۷

افزایش بیماران تب کریمه کنگو در بهبهان

رمضان احدی گفت: موارد مشکوک بستری بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو در بیمارستان معین شهرستان به ۳ نفر رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب، دکتر رمضان احدی رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان پیرامون وضعیت بیماران تب کریمه کمگو در جمع خبر نگاران اظهار کرد: تاکنون ۳ مورد مشکوک تحت مراقبت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی بهبهان هستند که خوشبختانه وضعیت عمومی این عزیزان مساعد است و از این سه نفر، یک نفر از استان همجوار برای مراقبت بیشتر به بیمارستان معین بهبهان انتقال داده شده است و دو مورد دیگر نیز در زمان غربالگری افراد مرتبط با اولین بیمار مبتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، مشکوک اعلام شده و در اتاق ایزوله تحت نظر و درمان قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از زمان دریافت نتیجه قطعی فرد مبتلا شده در بهبهان، جلسات قرارگاه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با حضور مسئولین به صورت روزانه برگزار شده است افزود: به کادر بهداشت، درمان و پرسنل بیمارستان معین و همچنین به دامدار‌ها توسط دانشکده علوم پزشکی و اداره دامپزشکی آموزش‌های لازم داده شده است؛ در همین راستا کشیک‌های شبانه روزی متشکل از پزشک متخصص و واحد‌های فنی و پشتیبانی معاونت بهداشت دانشکده نیز مشخص شده‌اند.    رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان با اعلام تعداد موارد تحت مراقبت و مشکوک گفت:  از موارد مشکوک مبتلا به تب کریمه کنگو نمونه گرفته شده و برای انستیتو پاستور ارسال شده است و همچنین به صورت جدی پیگیر غربالگری افراد مرتبط با موارد مشکوک هستیم تا در صورت مثبت شدن نمونه این افراد آمادگی کامل برای مداوا مبتلایان احتمالی و کنترل بیماری در شهرستان را داشته باشیم.   رییس دانشکده علوم پزشکی بهبهان ادامه داد: دامداری‌های مرتبط با افراد مشکوک مشخص و توسط اداره دامپزشکی سمپاشی شده است و علاوه بر آن کشتارگاه دام و سایر دامپروری‌ها نیز جهت جلوگیری از احتمال گسترش این بیماری سمپاشی شده است.   وی در پایان ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشت از مردم درخواست کرد تا در زمان خرید گوشت حتما از دستکش استفاده نمایند و گوشت خریداری شده را حداقل ۴۸ تا ۷۲ ساعت در دمای بین ۰ الی ۴ درجه سانتی گراد نگهداری و همچنین از پخته شدن کامل گوشت قرمز با دمایی بالاتر از دمای ۵۷ درجه سانتیگراد اطمینان کسب نمایند.   انتهای پیام/    

 

منبع: دانا

کلیدواژه: دانشکده علوم پزشکی بهبهان کریمه کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۲۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه سجاد دادفرافزود :داوطلبان کنکور نوبت اول امسال استان کرمانشاه ۵۲ درصد در رشته تجربی شرکت کرده آمد .

وی افزود : آزمون رشته تجربی در صبح جمعه را ۱۲ حوزه در دانشگاه رازی، ۲ حوزه در دانشگاه صنعتی، پنج حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی، ۵ حوزه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ۴ حوزه در دانشگاه پیام نور، و ۸ حوزه آموزش و پرورش اعلام کرد.

دادفر یادآور شد: ۸ حوزه دانشگاه رازی در پردیس مرکزی شامل دانشکده علوم پایه، مجتمع کلاسی، دانشکده اقتصاد و کارآفرینی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشکده تربیت بدنی، دانشکده برق و کامپیوتر، دانشکده نفت و پتروشیمی و دانشکده فنی و مهندسی و ۴ حوزه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و دانشکده دامپزشکی، دبیرستان وابسته به دانشگاه دختران و پسران است.

رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری از صبح امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه در ۱۴ حوزه امتحانی استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

سجاد دادفر نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه  گفت: در نوبت اول آزمون سراسری ۳۹ هزار و ۳۸ نفر داوطلب در ۱۴ حوزه امتحانی در استان کرمانشاه با هم برقابت کردند که از مجموع داوطلبان نوبت اول کنکور در استان ۶۲ درصد یعنی ۲۴ هزار و ۲۴۲ نفر زن و ۳۸ درصد یعنی ۱۴ هزار و ۷۹۶ نفر مرد هستند

دیگر خبرها

  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی/ موارد مشکوک را به این شماره اطلاع دهید
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است