Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، طرح آبرسانی غدیر که به گفته «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیروی دولت سیزدهم یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های آبرسانی کشور است، گام‌به‌گام وارد مراحل پایانی خود می‌شود تا آبی باکیفیت بسیار خوب به مردم خوزستان هدیه دهد.

آن‌طور که سخنگوی صنعت آب گفته است با روی کار آمدن دولت سیزدهم طرح میان‌مدت غدیر از سوی «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو مطرح شد تا با اجرای آن مشکلات طرح در بلندمدت کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«فیروز قاسم‌زاده» افزود: در طرح غدیر مقرر است برای ۲۶ شهر و یک هزار و ۶۰۸ روستای استان خوزستان آبرسانی شود. این طرح حداکثر ۲۴ مترمکعب بر ثانیه می‌تواند آبرسانی داشته باشد که در عمل ۴۶۵ میلیون مترمکعب ظرفیت آبرسانی اتفاق خواهد افتاد.

تأمین آب برای بیش از ۴ میلیون نفر

وی خاطرنشان کرد: ویژگی این طرح آن است که برای ۴.۷ میلیون نفر از جمعیت استان خوزستان تأمین آب خواهد داشت.

سخنگوی صنعت آب یکی دیگر از ویژگی‌های طرح غدیر را تنوع‌بخشی به منابع تأمین آب برشمرد و ادامه داد: با این تنوع‌سازی اگر حوضه‌های آبریز کرخه، دز و کارون با شرایط تغییر اقلیم دچار خشکسالی شوند، تأمین آب مشکلی با تنوع لحاظ شده نخواهد داشت

قاسم‌زاده گفت: در طرح میان‌مدت غدیر بخشی از آب باکیفیت از سد دز تأمین خواهد شد. این طرح حدود ۵۰ درصد ارتقای کیفیت تأمین آب را به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: افق در نظر گرفته‌شده برای طرح اولیه سال ۱۴۲۵ بود که باهدف زودتر اجرا شدن طرح میان‌مدت از سوی وزیر نیرو مطرح شد. مشاوران طرح زمانی را برای اجرا در نظر گفتند که با موافقت وزیر روبرو نشد و درنهایت برنامه زمان‌بندی ۳۶ماهه مطرح شد.

سخنگوی صنعت آب گفت: وزیر نیرو تأکید کردند با افزایش نوبت‌کاری‌ها زمان اجرا کوتاه‌تر شود که درنهایت حدود ۱۰ ماه موافقت شد که اکنون ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جابه‌جایی ۱۲ مترمکعب بر ثانیه از بهترین منابع آبی

وزیر نیرو هم در روزهای اخیر در باره طرح غدیر گفت: طرح غدیر برای تأمین آب شرب و بهداشتی ۶۰ درصد مردم خوزستان پیش‌بینی‌شده و برای نقاط دیگر خوزستان هم طرح‌های دیگری داریم.

محرابیان ادامه داد: این طرح بزرگ‌ترین طرح آبرسانی کشور است به‌طوری‌که ۱۲ مترمکعب در ثانیه از بهترین منابع آبی کشور را جابه‌جا می‌کند.

وی افزود: مراحل اجرای این طرح تقریباً تمام‌شده، پمپاژها شروع به کارکرده و در حال آزمایش هستند و به‌زودی این آب به خانه‌های مردم می‌رسد.

صابر علیدادی‌ معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان، هم اخیراً درباره  جزئیات راه‌اندازی طرح میان‌مدت غدیر گفت: باتوجه‌به وسعت و ابعاد این پروژه نیاز است تا پیش از بهره‌برداری اصلی، راه‌اندازی آزمایشی برای کنترل نهایی در دستور کار قرار گیرد، براین‌اساس با اتمام پروژه، عملیات کنترل هم‌اکنون در حال انجام است.

برچسب‌ها علی اکبر محرابیان صنعت آب خوزستان سازمان آب و برق خوزستان آبرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علی اکبر محرابیان صنعت آب خوزستان علی اکبر محرابیان صنعت آب خوزستان سازمان آب و برق خوزستان آبرسانی طرح میان مدت وزیر نیرو تأمین آب طرح غدیر صنعت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۴۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ روستای دره دول با ۳۰ خانوار سال هاست که با وجود سرچشمه های زیاد اما بدلیل کوهستانی بودن و عدم دسترسی به این چشمه ها مشکل آب آشامیدنی داشتند.

بمنظور رفع این مشکل اداره آب و فاضلاب با همکاری فرمانداری و بسیج سازندگی یک مخزن آب ۵۰ مترمکعبی ساخته و ۴ کیلومتر لوله‌ گذاری از سرچشمه آب سرده این روستا واقع در دل کوهای مجاور این روستا تا مخزن جدید را در دستور کار قرار دادند. 

کار انتقال و نصب لوله ها بصورت جهادی  از یک مسير کوهستانی و بسیار سخت و خطرناک توسط بخشداری و دهیاری ،کارکنان آب و فاضلاب بخش ماژین و همچنین نیروهای مردمی روستا پس از ساعت ها و روزها تلاش طاقت‌فرسا صورت پذیرفت و مردم روستا پس از سال ها از نعمت آب آشامیدنی سالم و به میزان کافی برخوردار شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هدر رفت آب در اردستان ۳ درصد کاهش یافت
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول
  • از مدار بهره برداری خارج شدن چشمه کاوات به علت طغیان
  • طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود
  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • باند دوم پل هادی‌آباد شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول