Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رسول کوهستانی پزوه ظهر دوشنبه در نشست خبری اداره کل گمرکات استان اصفهان به مناسبت هفته دولت در خصوص آمار پنج ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: در این مدت زمان میزان صادرات ۵۴۶ میلیون دلار به میزان ۸۲۱ هزار و ۹۹ تن کالا بوده است که از لحاظ وزنی ۵ درصد از لحاظ ارزش ۸ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کالاهای صادراتی ۵۳۰ قلم کالا بوده است، افزود: از میزان کل ارزش ایجاد شده چدن، آهن فولاد ۲۲۳ میلیون دلار معادل ۴۰ درصد، پتروشیمی به میزان ۹۷ میلیون دلار معادل ۱۷ درصد، فرآورده‌های لبنی ۴۷ میلیون دلار معادل ۹ درصد، فرش دستباف به میزان ۳۷ میلیون دلار معادل ۶ درصد، محصولات آهن و چدن به میزان ۳۷ میلیون دلار معادل ۶ درصد و محصولات طلا به میزان ۱.۸ میلیون دلار بوده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اشاره به رشد ۷ برابری و ۵۰ درصدی صادرات فرآورده‌های لبنی و محصولات آهن و چدن ادامه داد: همچنین در حوزه فرش دستباف رشد صادرات در مدت مذکور رخ داده، در این بخش مقدمات ایجاد گمرک مخصوص فرش دستباف ایجاد شده است.

کوهستانی پزوه در خصوص کشورهای هدف صادرات اصفهان گفت: صادرات اصفهان به عراق ۳۸.۹ به میزان درصد، پاکستان ۱۹ درصد، ترکیه ۸ درصد، افغانستان ۵ درصد و ارمنستان ۵ درصد بوده است که از طریق چهار گمرک فعال استان اصفهان انجام شده است.

وی با بیان اینکه مجموعاً ۷ گمرک در استان اصفهان وجود دارد، اضافه کرد: در پنج ماهه ابتدایی سال جاری صادرات از طریق چهار گمرک به میزان گمرک اصفهان ۶۰ درصد، کاشان ۲۵ درصد، ذوب آهن ۱۱ درصد و فولاد مبارکه چهار درصد بوده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان در خصوص دلیل آمار پایین گمرک فولاد مبارکه و ذوب آهن تصریح کرد: آمار صادرات فولاد مبارکه و ذوب آهن جز آمار اصفهان است اما عمده محصولات فولاد و ذوب آهن با کشتی به دلیل قیمت مناسب حمل و نقل دریایی از این طریق انجام می‌شود.

وی با اشاره به آمار واردات پنج ماهه ابتدایی سال جاری گفت: در این مدت ۲۳۳ میلیون دلار میزان کل واردات استان اصفهان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد رشد داشته، که معادل ۴۲ هزار تن کالا با ۵۰۱ قلم کالا بوده است.

کوهستانی پزوه با تشریح کالاهای صادراتی گفت: ۸۵ میلیون دلار از کالاهای وارداتی به میزان ۳۷ درصد ماشین آلات تولیدی بوده که برای خودکفایی و تولید در کشور کمک کننده است.

وی اضافه کرد: همچنین محصولات برقی به میزان ۴۸ میلیون دلار، چدن، آهن و فولاد ۲۵ میلیون دلار، کامیون ۹ میلیون دلار و محصولات پلاستیکی ۹ میلیون دلار از واردات استان اصفهان را تشکیل دادند.

مدیرکل گمرک استان اصفهان در خصوص کشورهای مبدا واردات اصفهان اظهار کرد: چین ۷۰ به میزان میلیون دلار، ترکیه ۳۳ میلیون دلار، آلمان ۱۸ میلیون دلار و ایتالیا ۱۶ میلیون دلار کشورهای مبدا واردات ایران بوده است، همچنین گمرک اصفهان ۸۳ درصد و فولاد مبارکه ۱۶ درصد واردات استان اصفهان را تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه در سالن ۹۸ تنها چهار شرکت مجاز اقتصادی در حوزه گمرک در اصفهان وجود داشت، تاکید کرد: در حال حاضر ۴۴ شرکت مجاز اقتصادی در اصفهان فعال هستند که تعداد آن نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است، همچنین ۳۸ باب انبار در اصفهان فعال هستند که تعداد آن ۲۰ درصد رشد داشته است.

کوهستانی پزوه در خصوص آمار قاچاق در یک ساله ابتدایی دولت سیزدهم ابراز داشت: از ابتدای شهریور ماه سال گذشته ۸۱۱ فقره قاچاق به ارزش هزار و ۲۷۶ میلیارد کشف شده است که از نظر تعداد ۷ درصد افزایش و از لحاظ ارزش ۹ درصد کاهش داشته است.

وی در خصوص وضعیت واردات خودرو گفت: آئین نامه واردات خودرو تنظیم شده است اما سود بازرگانی و ترخیص آن مشخص نشده است، برای اولین بار دولت بعد از ترخیص خودرو می‌تواند از آن سود بازرگانی وصول کند که مقدار و مقصد آن مشخص نشده است.

کد خبر 5576166

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرک گمرک ایران تعرفه واردات گمرک گمرک استان اصفهان واردات خودرو هفته دولت بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا اربعین حسینی اربعین 1401 افتتاح طرح عمرانی خطبه های نماز جمعه گرگان دولت سیزدهم قزوین آمار کرونا گناوه اردبیل میلیون دلار معادل درصد رشد داشته کوهستانی پزوه فولاد مبارکه استان اصفهان ذوب آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۵۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۸۱ درصدی صادرات کالا از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، کلیم الله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه در یک ماه گذشته ۶۴ هزار و۵۹۹ تن کالا از این مرز صادر شده است، اظهار کرد: این میزان کالا توسط سه هزار دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادرات شده است.

وی با اشاره به اینکه نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۵ هزار و۷۳۱ تن کالا از مرز بیله سوار صادرات شده بود، افزایش ۸۰ درصدی را شاهد هستیم، افزود: عمده کالاهای صادر شده شامل کاشی، شیشه، سیب زمینی، سنگ‌های ساختمانی، انواع نمک و پروفیل است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل، واردات دو هزار و۶۸۱ تن کالا را در یک ماهه گذشته توسط ۱۳۰ دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار یادآور شد و اظهار داشت: نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود سه هزار تن کالا وارد شده بود کاهش ۹ درصدی را شاهد هستیم.

وثوقی در مدت یاد شده از ترانزیت ورودی بیش از ۳۴ هزار تن کالا از مرز بیله‌سوار خبر داد و خاطرنشان شد: این میزان کالا توسط هزار و۵۰۶ دستگاه کامیون به‌صورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله‌سوار شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با بیان اینکه در یک ماه گذشته ۵۵ هزار و۶۹۳ تن کالا توسط دو هزار و۵۵۳ دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده است، ادامه داد: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۴۶ هزار و۸۲۳ تن کالا ترانزیت خروجی شده بود افزایش ۱۹ درصدی را شاهد هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از این میزان کالا ۵۳ درصد توسط کامیون ایرانی ،۳۹ درصد توسط کامیون آذری و هشت درصد نیز توسط کامیون سایر ملیت‌ها ترانزیت خروجی شده است.

وثوقی در یک ماه گذشته تردد ۱۲ هزار و۲۳۴ دستگاه وسیله نقلیه اعم از پر و خالی را از مرز بیله‌سوار یادآور شد و افزود: از این میزان شش هزار و۴۷۵ دستگاه وارد و ۵ هزار و۷۵۹ دستگاه نیز از مرز خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه در یک ماهه گذشته حدود ۱۲ هزار دستگاه کامیون و ۲۴۶ دستگاه اتوبوس از مرز بیله‌سوار تردد کرده‌اند، گفت: در تردد وسیله نقلیه اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۶۲ دستگاه تردد کرده بود، افزایش ۵۲ درصدی و در تردد وسیله نقلیه کامیون نیز افزایش ۳۱ درصدی را شاهد هستیم.

کد خبر 751139

دیگر خبرها

  • رشد ۵۹ درصدی تجارت خارجی استان سمنان
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • ۵٫۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه