Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@04:05:40 GMT

هیچ منعی برای اهدا خون در کشور وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۶۳۹۵

هیچ منعی برای اهدا خون در کشور وجود ندارد

مدیر کل دفتر عامل و امور بین الملل سازمان انتقال خون کشور گفت: هیچ منعی برای اهدا خون با توجه به دریافت واکسن آسترانزیکا یا اسپوتنک در کشور وجود نداشته و ندارند و اهدا کنندگان می‌ توانند بدون هیچ مشکلی خون اهدا کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اظهارنظرهایی مبنی بر اینکه کسانی که واکسن آسترانزیکا یا اسپوتنک را دریافت کردند، نمی‌توانند خون اهدا کنند مطرح شد، که حتی در اواخر مرداد ماه نیز مهدی عسگری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نسبت به این موضوع انتقاد کرد که این امر سبب شده تا موضوع را از سازمان انتقال خون جویا شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس صداقت مدیر کل دفتر عامل و امور بین الملل سازمان انتقال خون کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در پاسخ به این سوال که چرا سازمان انتقال خون از دریافت خون دریافت کنندگان واکسن‌های اسپوتنک و آسترانزنکا امتناع می‌کند، اظهار داشت: این موضوع به هیچ عنوان صحت نداشته و تمامی کسانی که واکسن کرونا را دریافت کردند می‌توانند خون اهدا کنند.

وی با بیان این مطلب که واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا از ویروس زنده ضعیف شده تولید شده بود و کسانی که این واکسن‌ها را دریافت کردند در ابتدا دچار علایم خفیف کرونا شدند و همین امر باعث شد تا اعلام کنیم این افراد تا ۱۴ روز از اهدای خون معاف هستند، این در حالی است که کسانی که انواع دیگر واکسن نظیر سینوفارم و برکت را دریافت کرده‌اند، معافیت اهدای خون ندارند و می‌توانند با خیال راحت خون اهدا کنند.

کسانی که به کرونا مبتلا شده‌اند یک ماه پس از بهبود می‌توانند خون اهدا کنند

به گفته مدیر کل دفتر عامل و امور بین الملل سازمان انتقال خون کشور، حتی کسانی که به کرونا مبتلا شده‌اند یک ماه پس از بهبود می‌ توانند خون اهدا کنند، چرا که بعد از این بازده زمانی بهترین زمان برای اهدا کننده است به نحوی که نه برای اهدا کننده و نه برای گیرنده خون ضرری نداشته باشد.

صداقت با اشاره به این مطلب که هیچگاه ویروس کرونا از طریق خون منتقل نمی‌شود، گفت: ویروس کرونا یک ویروس تنفسی است و عمدتا دستگاه تنفسی یا گوارشی افراد را مورد هجوم قرار می‌دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: جان برخی از بیماران مانند تالاسمی و سرطانی به خون وابسته است و از سویی دیگر برخی از فرآورده‌های خون مانند پلاکت عمر کوتاه سه روز دارد و حوادث و سوانح نیز همیشه اتفاق می‌افتد، اهدا کنندگان خون برای اهدای خون اقدام کنند.

صداقت در خاتمه با بیان این که آقایان در سال ۴ بار می‌توانند اهدای خون داشته باشند، مشروط بر اینکه از آخرین اهدای آنها کمتر از سه ماه فاصله نداشته باشند و بانوان هم سه بار درسال مشروط بر اینکه آخرین اهدای آنها کمتر از ۴ ماه نباشد، می‌توانند خون اهدا کنند، گفت: هدف سازمان انتقال خون این است که بیماران دغدغه تامین نیاز به خون و محصولات خونی رو نداشته باشند.


 

منبع: دانا

کلیدواژه: توانند خون اهدا کنند سازمان انتقال خون اهدای خون برای اهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۶۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی

محمدرضا آمویی، فرماندار کرمانشاه از نوسازی و درجاسازی واحد‌های فرسوده واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی روستا‌های تابعه براساس مصوبات شورای مسکن استان در بخش‌های روستایی از جمله بیلوار، کوزران، ماهیدشت و فیروزآباد خبر داد.

وی اظهار کرد: واحد‌های فرسوده این مناطق می‌توانند صرف رعایت درجاسازی و نوسازی برای دریافت تسهیلات به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند.

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: دهیاران و شورای اسلامی مربوطه می‌توانند به واحد‌های واقع در محدوده‌های مورد نظر در روستا‌های خود و ابلاغ لازم به مالکان به منظور مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان و اخذ تسهیلات بازسازی و احداث واحد نوسازی عمل کنند.

این مسئول بیان کرد: در صورت بروز هرگونه حوادث غیرمترقبه مسئولیت هرگونه خسارت بر عهده مالکان مورد نظر خواهد بود، لذا با استفاده از این فرصت ایجادی می‌توانند در راستای بازسازی واحد‌های فرسوده این مناطق اقدام لازم را انجام دهند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • مجوزهای الکترونیک به نفع فعالان اقتصادی واقعی است
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند؟
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند