Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت چین در واشنگتن، به گزارش‌های مربوط به فروش احتمالی تسلیحات آمریکا به تایوان هشدار داد و به آمریکا تاکید کرد باید فوراً فروش سلاح به این جزیره را متوقف کند.

لیو پنگیو، سخنگوی سفارت چین در آمریکا در این خصوص گفت: واشنگتن باید فوراً فروش تسلیحات و تماس نظامی با تایوان را متوقف کند، از ایجاد عواملی که می‌تواند منجر به تنش در تنگه تایوان شود، جلوگیری کند و بیانیه دولت آمریکا مبنی بر عدم حمایت از استقلال تایوان را دنبال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، پولیتیکو به نقل از منابع آگاه گزارش داد در بحبوحه تنش‌های سیاسی با چین دولت بایدن به دنبال کسب مجوز کنگره برای ارسال تسلیحات سنگین به ارزش بیش از ۱ میلیارد دلار به تایوان است. گفته می‌شود این تسلیحات شامل ۶۰ موشک ضدکشتی و ۱۰۰ موشک هوا به هواست.

لیو همچنین تاکید کرد که فروش تسلیحات آمریکا به تایوان به شدت اصل چین واحد را نقض می‌کند و پکن به اقدامات قاطع و قوی برای دفاع قاطعانه از حاکمیت و منافع امنیتی چین ادامه می‌دهد.

دولت چین در روز‌های اخیر نارضایتی مقامات تایوان از انجام رزمایش‌های نظامی مدام در اطراف جزیره چینی را بهانه‌ای برای سر و صدای خبری عنوان کرد و این رزمایش‌ها را یک فعالیت عادی برای آمادگی بیشتر نظامی ارتش کشورش خواند.

تنش میان چین و آمریکا از زمان سفر برخی مقامات آمریکایی از جمله نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان تشدید شده، پکن عنوان کرده آمریکا در حال بازی با آتش است و باید منتظر هر گونه پاسخ از سوی دولت چین به خاطر دخالت در تمامیت ارضی این کشور باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چین و تایوان تسلیحات آمریکایی جزیره تایوان دولت بایدن آمریکا به تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۲۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش باشگاه پرسپولیس به یک شایعه

به گزارش همشهری آنلاین،‌ در این اطلاعیه آمده است:

به اطلاع هواداران عزیز می‌رساند؛ باشگاه پرسپولیس طبق روال همیشگی با انجام تکالیف خود، مقدمات آغاز بلیت‌فروشی بازی پیش‌رو را انجام داده است. به این ترتیب، به زودی بخش خرید بلیت این بازی در وبسایت اختصاصی فروش بلیت به نشانی footballeticket.ir برای هواداران فعال می‌شود.

همچنین مطلب منتشر شده در صفحه منتسب به وبسایت بلیت‌فروشی به هیچ‌ عنوان صحت ندارد. دست اندرکاران سامانه فروش بلیت نیز منتظر اخذ مجوزهای لازم از نهادهای ذیصلاح برای شروع بلیت‌فروشی هستند.

کد خبر 847883 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • واکنش باشگاه پرسپولیس به یک شایعه
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف