Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-02@05:40:21 GMT

راهکار عبور از بحران مصدومیت

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۱۹۸۹

راهکار عبور از بحران مصدومیت

برای کنار آمدن با فشار و استرس آسیب‌دیدگی نیاز به بهبود جسمی و روانی است و ریکاوری یا بهبود آسیب‌های ورزشی عمدتا روی توانبخشی فیزیکی یا جسمانی متمرکز است اما گنجاندن تکنیک‌های روانشناسی ورزشی جهت کمک به بهبود هیجانی و روانی نیز مهم است.

به گزارش ایران اکونومیست، ‌ ورزشکاران نسبت به آسیب‌دیدگی‌ها با دامنه وسیعی از هیجانات و احساسات واکنش نشان می دهند و این دامنه می‌تواند شامل انکار (عدم پذیرش)، خشم، ناراحتی و حتی افسردگی باشد و آسیب‌دیدگی غالبا برای فردی که به لحاظ فیزیکی فعال است و مهمترین سرمایه‌اش، جسمش است غیرمنصفانه به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه این هیجانات و احساسات واقعی هستند اما نداشتن افکار و نگرش منفی بسیار مهم  است و مهم‌تر از آن یافتن استراتژی‌های مثبت جهت بر آمدن از عهده این مشکل است و در بسیاری از موارد، برقراری ارتباط و برخورد مناسب با آسیب‌دیدگی به ورزشکار کمک می‌کند تا یک ورزشکار متمرکزتر، انعطاف پذیرتر و بهبود پذیرتر شود.

بر اساس این مطلب که از سوی از سوی افسانه صنعت‌کاران تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایران اکونومیست قرار گرفته آمده است: برخی از استراتژی‌ها و راهبردهای روانشناسی ورزشی جهت تسریع بهبود آسیب دیدگی  بسیار اثرگذار است.

ابتدا باید درباره  آسیب‌دیدگی اطلاعات لازم اعم از علت، درمان و پیشگیری از آسیب‌دیدگی را بدست آورد و عدم درک کامل آسیب‌دیدگی می‌تواند باعث ایجاد ترس یا اضطراب شود. در این رابطه می‌توان در اینترنت جست‌وجو یا با پزشک و افراد متخصص مشورت کرد.

سوالات مهمی که باید مدنظر قرار گیرد شامل نوع آسیب دیدگی چیست؟ بهبود آسیب چه مدت طول می‌کشد؟ چه نوع درمان‌هایی باید انجام داد؟ در طول دوران درمان چه انتظاری باید داشت؟ چه ورزش‌ها یا تمرینات بدنی را می‌توان به طور سالم انجام داد؟ علایم و نشانه‌های هشداری مبنی بر بدتر شدن وضعیت جسمی چیست؟ با درک آسیب‌دیدگی و دانستن اینکه چه انتظاراتی باید در طول فرایند بهبودپذیری داشته باشید، احساس اضطراب کم‌تر و حس کنترل بیشتر خواهید کرد.

مسئولیت آسیب‌دیدگی را پذیرید

منظور این نیست که بگوییم آسیب‌دیدگی تقصیر شماست. منظور این است که شما بپذیرید آسیب دیده‌اید و تنها فردی هستید که می‌تواند به طور کامل نتیجه و پیامد آن را تعیین کنید و به جای اینکه به گذشته فکر کنید یا یک عامل بیرونی را به خاطر آسیب‌دیدگی خود سرزنش کنید از طریق پذیرفتن مسئولیت فرآیند بهبودی، حس کنترل بیشتری در بهبود پیشرفت به دست خواهید آورد.

نگرش مثبت ایجاد و حفظ کنید

به منظور بهبود سریع لازم است که از طریق نمایش سخت کوشی و تجرای توصیه‌های پزشک، وقت خود را صرف غلبه بر آسیب‌دیدگی کنید تا درمان سرعت گیرد.  علاوه بر این لازم است افکاری که در ارتباط با آسیب‌دیدگی و فرآیند بهبود پذیری دارید را یادداشت کرده و به صورت منطقی مورد ارزیابی قرار دهید یا با مشاور روانشناس خود در میان بگذارید و باید بدانید خودگفتاری بسیار مهم است. آیا تفکرتان منفی و محکوم به شکست است؟ به منظور دستیابی به بخش زیادی از بهبود روزانه، نیاز به سخت‌کوشی و حفظ نگرش مثبت دارید و روی اهداف و آنچه که لازم است انجام دهید، تمرکز کنید.

از ذهن خود برای بهبود جسم استفاده کنید

 تحقیقات نشان می‌دهد که می‌توان بر فرآیند بهبود با استفاده از مهارت‌ها و تکنیک‌های ذهنی خاص از قبیل تصویرسازی و خود هیپنوتیزم سرعت بخشید. همچنین تکنیک‌های تصویرسازی از کل حواس بدن برای ایجاد دستورات ذهنی، احساسات و حالاتی که مربوط به یک پیامد و نتیجه مطلوب هستند با تاکید بر زمان حال، استفاده می‌کند.

حمایت و پشتیبانی دریافت کنید

یک واکنش رایج بعد از وقوع آسیب‌دیدگی، انزوا و جدایی از هم تیمی‌ها، مربی‌ها و دوستان است. حفظ تماس با دیگران هنگام بهبود آسیب‌دیدگی مهم است و هم‌تیمی‌ها، دوستان و مربیان می‌توانند زمانی که نیاز دارید خشم یا عصبانیت خود را تخلیه کنید به شما گوش دهند یا می‌توانند در طول فرآیند بهبودپذیری شما را تشویق کنند یا پیشنهاداتی داشته باشند.

این نکته که مجبور نیستید به تنهایی با آسیب‌دیدگی مواجه شوید، می‌تواند حس خوبی به شما دهد، بنابراین به تمرین بروید، در اتاق رختکن یا سالن بدنسازی بمانید و در معرض دید اعضای فعال گروه قرار بگیرید.

اهداف مناسب تعیین کنید

صرفا به علت اینکه دچار آسیب‌دیدگی شده‌اید به معنی توقف برنامه‌ریزی یا تعیین اهداف نیست و به جای اینکه آسیب‌دیدگی را به عنوان یک بحران در نظر بگیرید آن را یک چالش (هدفی که باید حلش کنید) تصور کنید. تمرکز اهداف شما از عملکرد به بهبود تغییر می‌یابد و این کار به حفظ انگیزه شما کمک خواهد کرد و از طریق ارزیابی اهداف متوجه روند بهبود خود می‌شوید و هنگامی که می‌بینید در حال بهبود یافتن هستید، اعتماد به نفس بیشتری را حس خواهید کرد.

فراموش نکنید که بر اساس دستورالعمل‌های درمانگر یا پزشک عمل کنید و پیش بروید. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا اهداف واقع‌گرایانه‌ای را تعیین کنند که همسو با هر مرحله بهبودتان است و اکثر ورزشکاران تمایل دارند تا از طریق انجام تمرینات بیشتر به بهبودشان سرعت بخشند و اینکه بپذیرید دچار آسیب شده‌اید و محدودیت‌های خود را بدانید، مهم است.

آمادگی جسمانی و تناسب اندام را حفظ کنید

بسته به نوع آسیب دیدگی می‌توانید تمرینات و ورزش را تغییر دهید یا اشکال دیگری از تمرین را اضافه کنید تا قدرت قلبی عروقی حفظ شود. با مربی، درمان‌گر یا پزشک جهت انجام برنامه‌های ورزشی یا تمرین بدنی خوب و جایگزین مشورت کنید و اگر نمی‌توانید بدوید، احتمالا می‌توانید دوچرخه‌سواری کنید یا به شنا بروید، بنابراین تمریناتی برای حفظ تناسب اندام، آمادگی جسمانی  و سلامت قلبی عروقی انجام دهید یا روی سلامت تغذیه‌ای بهتر تمرکز کنید.

با داشتن دانش درست، حمایت از جانب دیگران و تمرین مناسب می توان با پذیرش جنبه‌های مثبت این واقعه  به آسیب‌دیدگی غلبه کرد و با پیشروی و پذیرش آهسته مسائل، تعیین اهداف واقع گرایانه و حفظ رویکرد مثبت و متمرکز، اکثر ورزشکاران می‌توانند آسیب‌های جزئی و مهم غلبه کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: آسیب دیدگی ورزشی ، فشار روانی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آسیب دیدگی ورزشی فشار روانی فرآیند بهبود بهبود آسیب آسیب دیدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۱۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، دستورانی افزود: طبق ارزیابی های فنی سازمان ملی استاندارد ایران و اعلام وزارت نفت، سوخت تحویلی به جایگاه‌های کشور منطبق بر استانداردهای مصوب است و استفاده از مکمل های بهبود کیفیت سوخت خودرو مجاز نمی باشد.


وی گفت: بنا به گزارش سازمان ملی استاندارد ایران، استاندارد ملی و بین المللی در خصوص مواد افزودنی به سوخت با عنوان مکمل سوخت (After Market) و یا عناوین دیگر وجود ندارد و این مکمل ها تحت نظارت استاندارد نیست.


مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استفاده از این فرآورده‌ها منجر به آسیب دیدگی خودرو می شود، بر عدم استفاده از این دسته از محصولات تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت ادرسون مورائس پس از آسیب دیدگی مقابل ناتینگهام فارست
  • مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند
  • فیلم| جزئیات جدید از آسیب دیدگی سعیدآقاخانی در سریال «نون خ»
  • روایت ندا قاسمی از آسیب دیدگی سعیدآقاخانی در سریال «نون خ» (فیلم)
  • ببینید | جزئیات جدید از آسیب دیدگی سعیدآقاخانی در سریال «نون خ»
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند
  • اعلام برنامه‌های عبور از اوج مصرف برق در تهران
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب می‌زند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب خودرو می‌زند
  • دلیل مهم خشکی زانو پس از مدتی نشستن