Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های ایرنا، یکسال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و ناظران، در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب، هیچ دولتی به‌اندازه دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای‌مانده از دولت پیش از خود نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت بد شاخص‌های کلان اقتصادی، کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و بسیاری دیگر از چالش‌ها که ماحصل سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات نادرست‌ سال‌های پیش از ۱۴۰۰ بود شرایطی را رقم زد که به گفته آیت‌الله رئیسی در اولین حضور وی در جلسه هیات دولت که با وزرای دولت قبل برگزار شد، نخستین چالش پرداخت حقوق مردادماه بود!

با این حال گرچه چالش‌ها بسیار زیاد بوده و هست، اما با همت مسئولان دولت سیزدهم اعم از رئیس جمهور، وزرا و سایر ارکان دستگاه اجرایی، طی یکسال گذشته علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته و تلاش برای ریل‌گذاری صحیح برای حرکت به سوی شرایط بهتر، اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی صورت گرفته است که به نظر می‌رسد با گذشت یک سال از استقرار دولت اکنون نوبت به بازخوانی آن رسیده است.

در این گزارش به مهمترین اقدامات استان یزد برای تحقق وعده های دولت سیزدهم خواهیم پرداخت.

بر اساس گزارش دستاوردها، اقدامات و فعالیت های مهم استانداری های سراسر کشور در سال نخست دولت سیزدهم که توسط وزارت کشور منتشر شده، ۹۶ درصد مصوبات سفر رییس جمهور به استان اجرا و ۱۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات این سفر، جذب شده است.

همچنین با توجه به خسارت سیل، جهت تسریع در جبران بخشی از خسارات و کاهش آلام مردمی، تدابیری برای پرداخت سهم یار خسارات انجام شده و ۸۰۰ پرونده تشکیل شده است.

اجرای پروژه‌های تعدیل تنش آبی استان

اجرای پروژه‌های کوتاه مدت جهت تعدیل تنش آبی استان با هدف کاهش تنش آبی ‌استان در کوتاه مدت و رفع آن در افق دراز مدت و تامین آب مورد نیاز استان از جمله اقدامات انجام شده در یک سال اخیر بوده که اکنون به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی رسیده است.

در راستای اجرای این طرح، اقداماتی مانند احداث خط پدافندی انتقال آب) ۳۰۰ کیلومتر خط با قطر ۱۲۰۰ میلیمتر(افزایش ظرفیت ذخیره سازی از طریق تکمیل مخازن آب شرب، پیگیری اجرای خط انتقال آب از دریا برای مصارف صنایع و پیگیری تسریع در عملیات اجرایی خط انتقال آب از سد خرسان انجام شده است.

آغاز ساخت بیش از ۳۱ هزار واحد در نهضت ملی مسکن

در راستای برنامه رییس جمهور برای تامین مسکن برای اقشار هدف، طرح نهضت ملی مسکن اجرا شده که بر اساس آن ساخت ۳۱ هزار و ۹۸۰ واحد مسکن، آغاز شده است.

احداث نیروگاه‌های خورشیدی

احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان با توجه به ظرفیت بالای استان در این حوزه در دستور کار قرار دارد و در این راستا، دو هزار مگاوات طی چهار سال ساخته می شود. یا تحقق این هدف، استان یزد رتبه اول کشور در احداث نیروگاه های خورشیدی را کسب خواهد کرد.

این طرح در حال حاضر ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار

طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و حمایت از زنان کارآفرین از طریق ارائه تسهیلات از محل اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در اواخر سال گذشته در استان یزد اجرا شد.

این طرح در قالب تفاهمنامه با بنیاد برکت به اجرا گذاشته شد. بر اساس این طرح، شناسایی بانوان واجد شرایط، راستی آزمایی و ظرفیت سنجی متقاضیان به وسیله تسهیلگران بنیاد برکت، ارائه تسهیلات به بانوان کارآفرین به منظور افزایش ظرفیت اشتغال و ارائه تسهیلات خوداشتغالی به بانوان سرپرست خانوار و بدسرپرست و اقشار ضعیف انجام شده است.

در این راستا، ۴۳۲ زن سرپرست خانوار و ۱۱۰ بانوی کارآفرین برای دریافت تسهیلات به بنیاد برکت معرفی شدند.

برچسب‌ها انرژی تجدیدپذیر کم آبی یزد دولت مردمی پروندهٔ خبری یکسال با «دولت مردم»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی تجدیدپذیر کم آبی یزد انرژی تجدیدپذیر کم آبی یزد دولت مردمی احداث نیروگاه های خورشیدی سرپرست خانوار دولت سیزدهم استان یزد انجام شده تنش آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۲۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج

شهردار سنندج از کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، سیدانور رشیدی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نشست مدیران و معاونان شهرداری سنندج با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج که به مناسبت روز ملی شوراها برگزار شد، اظهار کرد: حوزه کاری در شهرداری‌ها به‌دلیل محدودیت‌های مالی و همچنین گستره انتظارات مردم بسیار سخت است.

وی افزود: اقدامات و برنامه‌های شهرداری در سال‌جاری را بر ۳ مبنای امور کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت تعریف کرده‌ایم که امیدواریم با اجرای آن‌ها زمینه خدمت‌رسانی بیشتر به شهر و شهروندان را فراهم سازیم. شهردار سنندج خاطرنشان کرد: برخی اقدامات شهرداری در راستای ایجاد زیرساخت‌ها مانند اجرای ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در راستای هوشمندسازی شهر، هدایت آب‌های سطحی، احداث سوله برای ساماندهی بازیافت و سگ‌های بلاصاحب انجام شده است که شاید برای مردم مشهود نباشد، اما این‌ها اقدامات زیرساختی هستند که در آینده نتایج آن به نفع شهر و شهروندان خواهد بود. رشیدی با بیان اینکه پروژه شهرداری الکترونیک به‌صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده است، ادامه داد: همگام‌سازی و به‌روز رسانی اقدامات در شهرداری الکترونیک جزو اولویت ما بود که آغاز شد و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جلو رفته که قطعاً تحقق شهرداری الکترونیک گام بلندی در شفاف‌سازی و کاهش فساد اداری خواهد بود. وی گفت: با تلاش تمام مجموعه مدیریت شهری و همراهی شوراها شاخص‌های خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف از جمله آسفالت، سرانه فضای سبز، شهرداری هوشمند، برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی، ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و غیره ارتقا پیدا کرده و می‌توانیم با سند کاملاً ارائه کنیم. شهردار سنندج تصریح کرد: ساماندهی وانت‌های میوه فروش را در سال ۱۴۰۱ در سطح قابل قبول اجرا کردیم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از پانزدهم اردیبهشت ماه جاری ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر اجرا خواهد شد. رشیدی افزود: در این راستا ۵ نقطه‌ای که در راستای استقرار وانت‌های میوه فروش قبلاً در نظر گرفته شده بود به ۱۰ نقطه افزایش یافته و امیدواریم شاهد اجرای قابل قبول این طرح در سنندج باشیم. وی با اعلام اینکه در راستای افزایش سرانه فضای سبز طی سال گذشته کارهای خوبی انجام گرفت که امسال نیز استمرار خواهد داشت، گفت: اجرای پارک‌های بزرگ مقیاس و پارک‌های درون محلی در سال گذشته انجام شد و پارک ۳۶ هکتاری پیرچنار، ۲۰ هکتاری نیشتمان و سه هکتاری نایسر و۲۰ پارک درون محلی دیگر برای امسال برنامه‌ریزی شده است. شهردار سنندج اضافه کرد: کلنگ‌زنی دو پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی هسته مرکزی شهر و چندین پروژه عمرانی را در سال جاری انجام خواهیم داد. کد خبر 748851

دیگر خبرها

  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد