Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@01:38:02 GMT

وحدت در سایه جهاد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۵۱۸۱

وحدت در سایه جهاد

ایسنا/خراسان جنوبی وحدت و اتحاد در رزمایش جهاد مقدس در روستای مهران کوشک شهرستان فردوس، اجرای مطلوب فعالیت جهادگران را رقم زده است.

خراسان‌جنوبی در آستانه یک رویداد بسیار مهم ملی است رویدادی که میتواند برای استان و شهرستان فردوس که میزبان این رویداد بزرگ که همان اجلاسیه ملی جهادگران است، سرنوشت ساز باشد و در تاریخ استان ثبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

13  شهریور ماه سالروز زلزله بزرگی در سال ۱۳۴۷ در جنوب خراسان شهر فردوس است زلزله‌ای بسیار عظیم که علی رغم بزرگی آن دولت وقت و طاغوت نه تنها هیچ کمکی به مردم زلزله زده نکردند بلکه از کمک‌های مردمی اندکی که به مردم این منطقه هم شد مانع شدند.

به گزارش ایسنا، در سال ۱۳۴۷ چند روز پس از زلزله فردوس مقام معظم رهبری که در آن سال ۲۹ سال سن داشته و هیچ مسئولیتی در کشور نداشته و فقط یک طلبه بودند به همراه تعدادی طلبه و با حمایت بازاریان مشهد به فردوس که در جنوب خراسان وقت واقع شده آمدند و به مردم زلزله زده کمک و امدادرسانی کردند.

این اقدام در آن سال آغاز حرکت و فعالیت‌های جهادی و کمک به زلزله زدگان شد، اما گسترش و توسعه قابل توجهی نداشت تا دهه ۷۰ و تشکیل بسیج سازندگی به دستور مقام معظم رهبری و پس از آن شکل گیری گروه‌های جهادی. برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در شهرستان فردوس که با همکاری و نظارت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری و بسیج سازندگی کشور در دولت مردمی ایران قوی برگزار خواهد شد نشان از توجه به خراسان جنوبی و امیدآفرینی در دل مردم دارد.

در راستای این اجلاسیه، رزمایش جهاد مقدس از سوم شهریور ماه در خراسان جنوبی با محوریت شهرستان فردوس و با حضور گروه‌های جهادی شهرستانی، استانی و کشوری آغاز شده و تا ۱۳ شهریور روز اجلاسیه ملی جهادگران ادامه دارد.

قرارگاه و گروه‌های جهادی زیادی در حوزه‌های مختلف از عمرانی گرفته تا پزشکی، دامپزشکی، فرهنگی، هنری، فنی تخصصی و آبرسانی در سطح استان حضور داشته و خدمات رسانی دارند.

استقبال و همکاری مردم روستاهایی که مورد هدف فعالیت جهادگران است با توجه به نیازسنجی‌های درستی که انجام شده و فعالیت‌های جهادی که کاملا مطابق نیاز روستائیان است نیز بسیار خوب بوده و پیشرفت کارها گواه این مسئله است‌.

جهاد ۱۷ جهادگر درمیانی در فردوس

محمدحسن حسنی، مسئول گروه جهادی سردار شهید حمزه‌ای روستای درمیان از شهرستان درمیان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دو گروه جهادی از شهرستان درمیان در قالب رزمایش جهاد مقدس به شهرستان فردوس اعزام شدند.

وی افزود: گروه جهادی شهید حمزه‌ای از روستای درمیان و گروه جهادی امام جواد(ع) از روستای نوغاب شهرستان درمیان طی پنج روز در روستای مهران کوشک شهرستان فردوس حضور دارند و خدمات عمرانی، آموزشی و عمومی به مردم این روستا ارائه خواهند داد.

مسئول گروه جهادی شهید حمزه‌ای روستای درمیان با بیان اینکه ۱۷ جهادگر در قالب دو گروه جهادی ذیل رزمایش جهاد مقدس خدمت رسانی دارند، بیان کرد: گروه‌های جهادی شهید حمزه‌ای و امام جواد (ع) شهرستان درمیان از جمله گروه‌های جهادی جغرافیا محور است و جدای از رزمایش جهاد مقدس و اجلاسیه ملی جهادگران، فعالیت‌های جهادی زیادی در سطح شهرستان درمیان طی تابستان و حتی خارج استان در صورت نیاز داشته و دارد.

وی با بیان اینکه زمینه فعالیت این دو گروه جهادی بیشتر عمرانی است، اظهار کرد: طی دو روزی که در روستای مهران کوشک فردوس بودیم اعضای گروه جهادی تقسیم بندی شده و یک گروه برای دیوارچینی و حصارکشی خانه محروم فعالیت داشتند.

مسئول گروه جهادی شهید حمزه‌ای روستای درمیان با بیان اینکه گروه دیگر کار دیوارکشی خانه عالم که در محل مسجد روستا پیش بینی شده بود را آغاز کردند که امیدواریم طی چند روزی که در این روستا حضور داریم به اتمام برسد، تصریح کرد: تعدادی از جهادگران طی هماهنگی که با شورا و مدیر مدرسه انجام شد نسبت به برگزاری کلاس تقویتی برای دانش آموزان اقدام کردند.

حسنی از وجود دو آرایشگر مرد در گروه‌های جهادی خبر داد و افزود: در کنار فعالیت‌های عمرانی خدمات آرایشگری برای مردان روستا انجام می‌شود؛ همچنین جهادگرانی در عرصه تعمیر لوازم خانگی نیز تخصص دارند که لوازم خانگی نیاز به تعمیر اهالی طی این دو روز انجام شده و این اقدامات تا پایان حضور گروه‌های جهادی ادامه دارد.

وی به استقبال بسیار خوب مردم از حضور و فعالیت جهادگران اشاره و بیان کرد: همکاری بسیار خوب مردم را در این دو روز شاهد بودیم که این خود باعث تسریع در روند انجام فعالیت‌های جهادی شده است.

مسئول گروه جهادی شهید حمزه‌ای روستای درمیان به دیدار امام جمعه، فرماندار و فرمانده سپاه شهرستان فردوس با جهادگران شهرستان درمیان اشاره و بیان کرد: برنامه حضور گروه های جهادی شهید حمزه ای و امام جواد (ع) در روستای مهران کوشک پنج روزه است اما اگر بسیج سازندگی شهرستان فردوس خواستار حضور بیشتر این دو گروه جهادی در شهرستان فردوس باشد ما آمادگی حضور و خدمت رسانی بیش از پنج روز را داریم.

حسنی گفت: مسئله‌ای که در خصوص حضور گروه‌های جهادی شهرستان درمیان در شهرستان فردوس قابل توجه و اهمیت است این بوده که تمام ۱۷ جهادگر از برادران اهل سنت شهرستان درمیان بوده و در روستایی خدمت رسانی دارند که ۱۰۰ درصد جمعیت شیعه هستند و این مسئله باعث افزایش وحدت و اتحاد بین شیعه و سنی در رزمایش جهاد مقدس شده است.

وی اظهار کرد: صفا، صمیمیت، همکاری و دستگیری بسیار خوب بین مردم روستای مهران کوشک و جهادگران اهل سنت طی این دو روز به گونه ای خوب و وصف نشدنی بود که این مسئله باعث پیشرفت فعالیت‌ها به نحو مطلوبی شده است.

مسئول گروه جهادی شهید حمزه‌ای روستای درمیان تصریح کرد: کار و فعالیت جهادی برای کمک به مناطق محروم و نیازمند شیعه و سنی ندارد و حتی اجرای این گونه رزمایش ها و حضور اهل سنت در مناطق شیعه نشین و بلعکس باعث انتقال پیام وحدت و اتحاد میشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بسیج سازندگی کشور مقام معظم رهبری فردوس شهر فردوس دامپزشكي وحدت اجلاسیه ملی جهادگران حضور گروه های جهادی فعالیت های جهادی رزمایش جهاد مقدس شهرستان درمیان شهرستان فردوس دو گروه جهادی خراسان جنوبی گروه جهادی بسیار خوب دو روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۵۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: سال گذشته، ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج سازندگی پیوستند و ثبت شدند و مجوز فعالیت گرفتند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی در نشستی خبری، شعار امسال هفته بسیج سازندگی را «همه با هم بسیج خدمت‌رسانی» اعلام کرد و گفت: این شعار سه جنبه را دنبال می‌کند؛ همه در کنار هم بودن، وجود تشکیلات مردمی و خدمت‌رسانی خادمان ملت و جهادگران، سه جنبه شعار منتخب بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: بسیج گسترده‌ترین شبکه مردمی کشور است، بسیج از انقلاب و از مردم، جداشدنی نیست؛ اعتقاد ما این است که هر کسی که دغدغه انقلاب و مردم را دارد بسیجی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اقدامات این سازمان در سال گذشته، یادآور شد: سال گذشته، بیش از ۳۳ هزار مسکن از سوی کمیته امداد احداث شد که ۱۱ هزار واحد از این تعداد را بسیج سازندگی ساخته بود. بسیج دارای دو قرارگاه «سازندگی و محرومیت زدایی» و «اقتصاد مقاومتی» است که عمده مسئولیت و امور این دو قرارگاه بر دوش سازمان بسیج سازندگی است که با توجه به شعار سال، عمده تمرکز بسیج سازندگی در سال جاری، معطوف به تولید خواهد بود.

زهرایی با اشاره میزان ثبت و فعالیت گروه‌های جهادی در بسیج سازندگی طی سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته، ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج سازندگی پیوستند و ثبت شدند و مجوز فعالیت گرفتند. در حال حاضر سازمان بسیج سازندگی از ظرفیت ۵۱ هزار گروه جهادی فعال در سطح کشور بهره‌مند است و در طول سال گذشته ۲۳ هزار گروه جهادی در رزمایش فاطمی شرکت کردند و خدمات مختلفی را به مردم ارائه دادند.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های بسیج سازندگی در سال جاری، گفت: از مدرسه جهاد رونمایی و اجلاسیه ملی «شهدای جهاد خدمت» هم برگزار خواهد شد. همچنین در جریان طرح «از آبخیز تا جالیز» چند صد پروژه در هفته بسیج سازندگی سال جاری افتتاح می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی یادآور شد: در سال گذشته ۳۴ هزار جهیزیه با کمک‌های مردمی، تامین و توزیع شد و بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در سراسر کشور به اجرا در آمد. بسیج سازندگی طی سال گذشته ۱۲۳ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داد؛ بستر کار ما صندوق‌های قرض الحسنه است و ۳۰ هزار فرصت شغلی را همین صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد کرده‌اند. در سال گذشته با احیای واحد‌های صنعتی، از نابودی ۲۷ هزار فرصت شغلی جلوگیری شد.

زهرایی با اشاره به ایجاد ۱۰ دهکده اقتصاد مقاومتی تاکنون، از افتتاح چندین دهکده دیگر اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج سازندگی سال جاری خبر داد و گفت: بسیج همچنین در موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان، طی سال گذشته ۵ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داده است.

دیگر خبرها

  • سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین