Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@23:04:28 GMT

معتضد: میرزا ناجی ناموس گیلانی‌ها بود

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۷۵۸۰

معتضد: میرزا ناجی ناموس گیلانی‌ها بود

به گفته محقق و پژوهشگر تاریخ، میرزا کوچک خان کاری کرد که ناموس و جان و مال گیلانی‌ها را از نیروهای عنوان گسیخته روسیه نجات داد.

به گزارش مشرق، خسرو معتضد عصر امروز در کنگره بین‌المللی میرزا کوچک جنگلی در اجلاسیه تهران در سالن همایش‌های برج میلاد تهران با بیان اینکه در زمان قاجار هتل‌های بسیار خوبی در گیلان بود، اظهار کرد: میرزا کوچک خان کاری کرد که ناموس و جان و مال گیلانی‌ها را از نیروهای عنوان گسیخته روسیه نجات داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در فوریه ۱۹۲۱ سربازان روسی بسیار عنوان گسیخته عمل می‌کردند، گفت: میرزا با همان نیروهای اندک جلوی این افراد را گرفت، با اینکه نیروهای کم و سلاح‌های محدودی هم داشتند اما جلوی این رفتارهای عنوان گسیخته را به رهبری میرزا گرفتند.

محقق و پژوهشگر تاریخی با بیان اینکه عده‌ای بی‌سواد می‌گویند میرزا می‌خواست ایران را تجزیه کند، افزود: این حرف‌ها همه مهمل است، میرزا بسیار اهل نماز و روزه بود و هیچگاه درصدد تجزیه و تجزیه طلبی نبود بلکه تماماً در فکر نجات مردم و کشورش بود.

معتضد با اشاره به ناامنی‌های بیشمار در دوران قاجار در گیلان بیان کرد: کودتای اردیبهشت ۱۲۹۹ توسط بلشویک‌ها باعث می‌شود میرزا به فومنات و گوراب زرمیخ برود و همین‌ها میرزا را فراری می‌دهد چرا که میرزا در برابر دستورات اعدامی که داده بودند ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه میرزا به قدری محبوب شد که زن‌های آمریکایی برای گیلانی‌ها لباس می‌فرستادند، افزود: همه روزنامه‌ها درباره میرزا مطلب می‌نوشتند و او را شرافتمندترین ایرانی نامیده بودند، حتی کسی که در کنار او در قیامش مبارزه کرد و یخ زد یک آلمانی بود.

محقق و پژوهشگر ایرانی با اشاره به بی‌سوادی برخی که میرزا را تجزیه طلب می‌دانند، تصریح کرد: میرزا رهبری به تمام معنی ایرانی و مسلمان بود که در برابر کشتار بی‌گناهان ایستادگی می‌کرد و سر همین موضوع در برابرش کودتا کردند، او هرگز تجزیه طلب نبود و برای آزادی و نجات مردم خود جنگید.

معتضد با اشاره به شهادت مظلومانه میرزا کوچک خان جنگلی که سر او را با داس بریدند و به تهران بردند، گفت: در سال ۱۳۲۰ مردم سر بریده میرزا را که در تهران دفن شده بود پیدا می‌کنند پس از انقلاب اسلامی در سلیمان‌داراب آرامگاهی درخور شأن میرزا برای او ساخته می‌شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت خسرو معتضد انقلاب اسلامی مشرق دوران قاجار بلشویک ها کنگره بین المللی میرزا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت میرزا کوچک گیلانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۷۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اهرابی بعد از ظهر شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها همراهی خیران و نیکوکاران را مایه دلگرمی دانست و اظهار کرد: هم اکنون سه هزار ۱۳۳ یتیم و ده هزار و ۲۲۱ فرزند از خانواده محسنین در استان گیلان از حمایت حامیان نیکوکار بهره مند می‌شوند که علاوه بر دریافت کمک هزینه معیشت، بسیاری از مشکلات درمانی، تحصیلی و مسکن این افراد، از طریق گزارش همکاران اکرام به حامیان و عنایت این بزرگواران مرتفع گردیده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، با اشاره به اینکه طی ماه رمضان امسال در قالب پویش باران مهربانی ۵۸۰۰ نفر به عنوان حامی جدید در طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت نام کرده‌اند، افزود: این امر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۷ درصد افزایش یافته است و هم اکنون حدود چهل هزار حامی در این طرح مشارکت دارند.

وی در ادامه، با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از یکصد میلیارد تومان توسط حامیان به فرزندان معنوی آنها اهدا شد، اضافه کرد: حدود ۸۳ میلیارد تومان از میزان کمک‌های اهدایی حامیان نقدی و مابقی به صورت کالا و خدمات ضروری برابر نیازهای فرزندان از سوی این عزیزان اهدا شد.

اهرابی با تأکید بر اینکه تعداد زیادی از فرزندان ایتام و محسنین هستند که دارای حامی نبوده یا دریافت مراحم بسیار پایینی دارند، گفت: مردم نوعدوست و خیر، جهت حمایت یک یا چند فرزند معنوی می‌توانند با مراجعه و ثبت نام در سایت ekram.emdad.ir نسبت به انتخاب فرزند معنوی با شرایط مورد نظر خود (سن، جنسیت، سادات، بیمار، محل سکونت) اقدام و همچنین حامیان با مراجعه حضوری یا تلفنی به واحدهای اکرام ادارات امداد استان می‌توانند نسبت به شرح وضعیت زندگی این افراد آگاهی پیدا کرده و سپس فرزند معنوی خود را جهت حمایت انتخاب نمایند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان، ادامه داد: ارسال عدد ۱۳ به سر شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ نیز از روش‌های دیگر برای ثبت نام در طرح اکرام ایتام و محسنین می‌باشد.

وی ضمن تقدیر از اعتماد حامیان و خیرین گفت: به منظور تسهیل در روش‌های پرداخت برای هر فرزند معنوی یک شماره کارت اختصاصی در نظر گرفته می‌شود که حامیان می‌توانند بدون شناسه واریز و از طریق سایت و یا کلیه درگاه‌های بانکی و اپلیکیشن‌های موجود، نسبت به واریز مستقیم هدایای نقدی به حساب فرزندان معنوی اقدام نموده و گزارش پرداخت را در سایت مشاهده کنند.

اهرابی در پایان با قدردانی از همراهی همیشگی مردم نیکوکار گیلان، عنوان کرد: مردم خیر استان در قالب پویش اطعام مهدوی به منظور تهیه بسته‌های افطاری ساده، غذای گرم و بسته معیشتی برای اقشار کم برخوردار، بالغ بر ۷۷ میلیارد تومان مشارکت کردند.

کد خبر 6090008

دیگر خبرها

  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • دانشگاهیان گیلانی در حمایت از دانشجویان آمریکایی چه گفتند؟
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر + جزئیات | جسدهایی که به دلیل تکه تکه شدن یا تجزیه آنها قابل شناسایی نیستند...