Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل فلاح با اشاره به عرضه املاک شهرداری تهران در بورس کالا گفت: 2 ملک در بورس عرضه می شود که هم مردم و هم پیمانکاران شهری می توانند خریداری کنند؛ درآمد آن صرف اجرای پروژه های عمرانی می شود؛ به دستور شهردار همه خانه های سازمانی باید به نفع مردم فروخته شده و برای توسعه شهر استفاده شود.

ابوالفضل فلاح معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا درباره فرآیند عرضه املاک شهرداری تهران در بورس کالا اظهار داشت: از روز ۸ شهریور عرضه این املاک در بورس کالا نهایی شد؛ اقدامات لازم را هم برای این کار انجام دادیم؛ با 2 عرضه ملک کار خود را آغاز کردیم و قرار است به صورت مستمر این فرایند ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عرضه املاک شهرداری تهران در بورس کالا تفاوت اساسی با روش های گذشته دارد؛ در بورس کالا صرفاً برای فروش ملک، عرضه صورت می گرفت اما در شرایط کنونی هم افراد می توانند املاک را خریداری کنند و هم پیمانکار می تواند طلب های تادیه خود را تسویه کنند که این تسویه با بدهی پیمانکاران برای اولین بار است که در شهرداری تهران عملیاتی می شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران درباره نحوه نظارت بر عرضه این املاک در بورس کالا خاطرنشان کرد: اجرا کننده فرایند حراج شخص سوم است؛ شخص سوم هم غیر شهرداری تهران است؛ در حقیقت بورس کالا مرجع این کار است؛ در بورس کالا نظارت سه قوه، نظارت شرعی و نظارت دستگاه‌های مختلف وجود دارد و هیچ شائبه ای نیست. ۲۳ شهریور روز عرضه این دو ملک شهرداری تهران در بورس کالاست و به هر دلیلی اگر این عرضه به قیمت نرسید این کار تا ۷ روز ادامه پیدا می‌کند؛ البته بعد از هفت روز هم به لحاظ قانونی این کار می تواند ادامه پیدا کند.

فلاح درباره جزئیات پرداخت قیمت املاک گفت: قیمت ملک توسط کارشناسان رسمی قیمت گذاری شده و فرآیند آن در بورس کالا پذیرفته شده است؛ در روز عرضه هر کسی که قیمت را بپذیرد و حتی بالاتر پیشنهاد دهد برنده بوده و احتمال خرید بیشتری پیدا می کند؛ برنده باید در قسط اول ۱۰ درصد را به صورت نقدی پرداخت کند؛ 3 قسط 30 درصد هم وجود دارد که جمعا 100 درصد قیمت ملک پرداخت می شود؛ البته باید فرآیند تسویه در یک هفته انجام شود؛ بعد از تسویه، ملک ظرف یک ماه تحویل داده می‌شود و ۴۵ روز بعد از آن هم سند صادر می شود.

وی افزود: خیلی از املاکی که در سنوات گذشته به پیمانکار داده شده و یا فروخته شده مشکل قضایی دارد؛ یا سند صادر نشده و یا معارض دارد اما در طرح فعلی عرضه ملک در بورس کالا ضمانت اجرایی به نام بورس کالا وجود دارد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران درباره نحوه فروش این املاک به پیمانکاران تصریح کرد: در روش تادیه بدهی پیمانکار در عرضه املاک شهرداری در بورس کالا هم بعد از خریداری ملک توسط پیمانکار، ملک ظرف یک ماه تحویل شده و ۴۵ روز بعد از آن سند صادر می‌شود.

وی افزود: دیگر در شهرداری تهران حراجی و مزایده در گوشی نداریم؛ ملک خوب و ملک بد نداریم؛ همه پیمانکاران طلب کار که در ۲۲ منطقه شهرداری تهران کار عمرانی کرده‌اند می‌توانند بدون هیچ گونه مشکلی برای تادیه بدهی در فرایند عرضه املاک شهرداری تهران در بورس کالا حضور پیدا کنند؛ فعلا املاکی که در اختیار داریم 2 ملک است و این فرآیند به صورت مستمر ادامه پیدا می کند.

فلاح گفت: فعلاً 2 ملک را در بورس کالا عرضه کردیم؛ از محل فروش این املاک تسویه بدهکاران محقق می شود؛ شرایط عرضه در بورس کالا برای اولین بار بوده و رفت و آمد زیادی صورت گرفته تا این شرایط آماده شود؛ ۲۰ روز است که با بخش حقوقی بورس ارتباط و جلسات مستمر داشتیم تا اولین عرضه در بورس کالا با شرایط بورس هماهنگ شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران درباره تعداد املاک آماده عرضه در هفته های بعد گفت: ۱۹ ملک آماده عرضه در بورس کالا است و هر هفته این عرضه مستمر صورت می گیرد؛ در این عرضه ها زمین، ملک مسکونی و تجاری داریم و تا پایان سال این کار ادامه پیدا می کند.

وی افزود: چند پروژه مشارکتی در تهران داریم که تعداد قابل توجهی از واحدهای تجاری و اداری آن آماده عرضه در بورس کالاست؛ آماده هستیم که در هر هفته ۸ واحد را به مدت یک سال به صورت مستمر در بورس کالا عرضه کنیم؛ به دنبال استفاده از دارایی های منجمد در شهرداری تهران هستیم درآمد آن را برای عملیاتی کردن پروژه‌های مختلف مانند هفته‌های خدمت که اخیرا شهردار تهران اعلام کرد استفاده کنیم.  

فلاح گفت: از محل عرضه و فروش اماک شهرداری تهران در بورس کالا بلکه به دنبال خدمت بیشتر به مردم تهران هستیم؛ پیش بینی ما استقبال مردم و پیمانکاران در عرضه املاک شهرداری در بورس کالاست؛ خیلی از پیمانکاران برای حضور در این عرضه کد بورسی گرفته اند و چون روش قابل اعتمادی برای پیمانکاران است استقبال خوبی کرده اند.  

وی خاطرنشان کرد: ملک به ملک در بورس کالا عرضه می شود؛ اطلاعیه عرضه املاک شهرداری تهران در بورس کالا از ۸ شهریور اعلام شده و همه افراد حقیقی و حقوقی قابلیت خرید دارند؛ آدرس تمام ملک ها مشخص است و مردم می توانند از املاک بازدید کنند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران درباره احتمال خرید املاک از سوی بانک ها افزود: بانک‌ها به لحاظ قانونی نمی‌توانند ملک خریداری کنند البته آنها برای تعدیل مطالبات خود از شهرداری تهران می‌توانند برای خریداری املاک در بورس کالا از این روش استفاده کنند ولی سایر دستگاه‌های حقوقی مشکلی برای خرید ملک ندارند.  

وی درباره درآمدهای این عرضه تصریح کرد: سال گذشته از محل مزایده بین ۳۰ تا ۳۵ میلیارد تومان ملک فروختیم اما در سالجاری پیش‌بینی می‌کنیم بر اساس عرضه املاک شهرداری در بورس کالا حدود ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم؛ عرضه املاک شهرداری در بورس کالا کاری بسیار شفاف، دقیق و غیررانتی است و همه درآمدهای آن هم به خزانه واریز می شود.

فلاح گفت: قیمت پایه یکی از این املاک بیش از 9 میلیارد و دیگری هم 16 میلیارد تومان است؛ این املاک قبلا خانه های سازمانی مدیران بوده و طبق سیاست جدید شهردار تهران دیگر نباید هیچ خانه سازمانی در اختیار مدیران باشد؛ خیلی از عرضه های صورت گرفته شهرداری تهران در بورس کالا، خانه های سازمانی مدیران شهرداری تهران بوده است.

انتهای پیام/

 

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بورس کالا شهرداری تهران خانه های سازمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۹۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول در پایتخت با مدیریت شهری

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه امروز در مجموعه شهرداری اتفاقات بزرگی رقم خورده، که باید برای مردم بازگو شود که آثار و برکات آن در زندگی همشهریان مشهود خواهد بود، اظهارداشت: به طور مثال قطعا هیچ کس نمی تواند موضوع آسفالت را منکر شود،درگذشته متوسط آسفالت 700 هزار تن بوده اما امروز به یک میلیون و هفتصد هزارتن رسیده است و یا افتتاح پی در پی پروژه ها در شنبه های امید و افتخار و گشایش هایی که در پروژه ها اتفاق افتاده و .....

فروزنده در ادامه افزود: همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل، اتوبوس برقی، تاکسی برقی، تقاطع همسطح، تکمیل پروژه های نیمه تمام یادگار، شوشتری و بعثت که اخیرا اضافه شده تمامی این موارد از جمله اقداماتی است که در حوزه شهر سازی انجام شده و حوزه مالی در همه موارد و مسائل نقش اساسی و کلیدی بر عهده داشته است.

وی به تحقق بودجه سال 1402 در دی ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 1402 برای اولین بار 30 همت متمم ارائه شده است و امسال حتما به رقمی بالاتر از این میزان خواهیم رسید.

معاون شهردار تهران گفت: برای امسال بودجه 151 هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است که رقم 80 هزار میلیارد تومان فقط به پروژه های عمرانی اختصاص دارد، افق ما در زمینه بسیار روشن است هر چند این امر وظیفه ما را سنگین تر خواهد کرد اما به لطف الهی، همدلی،همراهی و صمیمیت همکاران خدوم شهرداری به تحقق این مهم دست خواهیم یافت، زیرا هدف نهایی ما ارائه خدمت بیش از پیش به مردم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم