Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی پیش‌ازظهر امروز در نشست با وزیر ورزش و جوانان در سالن اجتماعات استانداری با بیان اینکه وحدت خوبی میان مردم، مسؤولان و مجمع نمایندگان گیلان در راستای حل مشکلات استان برقرار است، اظهار کرد: گیلان یکی از استان‌های مهم در حوزه ورزش است که تاکنون قهرمانان متعددی هم تقدیم ورزش کشور کرده‌ است ولی در چند سال گذشته با کمترین توجه توسط مسؤولان مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به وجود محدودیت‌های رشته و امکانات ورزشی در استان گیلان گفت: گیلان در حوزه رسانه و زیرساخت‌های ورزشی دارای محدودیت‌هایی است ولی در تلاشیم شاخصه‌های توسعه ورزش‌های همگانی، قهرمانی و حتی بومی‌محلی را در گیلان گسترش دهیم. 

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم توجه به ورزش‌های بومی‌محلی در این استان بیان کرد: در گیلان رشته‌های ورزشی بومی‌محلی بسیار زیادی مانند کشتی گیله‌مردی و ورزش‌های شالیزاری مثل فوتچل وجود دارد که خواستگاه آنان گیلان بوده و توجه به این رشته‌ها منجر به افزایش نشاط اجتماعی در جامعه می‌شود. 

استاندار گیلان با بیان اینکه تیم‌های فوتبال ملوان‌ بندر انزلی، چوکا تالش، سپیدرود و داماش رشت باعث ایجاد شور و نشاط در استان گیلان شدند، افزود: تیم‌های فوتبال گیلان باعث شور و نشاط استانی شدند که این امر نشان دهنده قابلیت گیلان در رشته‌های مختلف ورزشی است که باید به آن توجه شود. 

وی ورزش‌های ساحلی را یک ظرفیت برای استان گیلان دانست و تصریح کرد: بستر بسیار مهمی که در گیلان وجود دارد مسئله ساحل می‌باشد و در این خصوص فوتبال ساحلی در گیلان ظرفیت خود را به خوبی نشان داده ولی دولت باید به ورزشکاران رشته‌های ساحلی به ویژه فوتبال و والیبال توجه ویژه کرده و از این ورزشکاران حمایت کند. 

عباسی با اشاره به ایجاد رشته‌های ورزشی ساحلی در مدارس گیلان بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد در برخی از مدارس گیلان رشته والیبال ساحلی و حتی فوتبال ساحلی ایجاد شود تا از این طریق بتوانیم استعداد‌های مختلف را شناسایی کنیم. 

استاندار گیلان با گله‌مندی از عدم توجه به رشته قایقرانی در استان گیلان توسط دولت‌های گذشته گفت: علیرغم برخورداری گیلان از دریا و تالاب انزلی و عینک، گیلان در رشته قایقرانی که ریشه در تاریخ این استان دارد پیشرفت زیادی نکرده لذا باید در راستای توسعه رشته قایقرانی در گیلان توجه ویژه شود. 

وی با اشاره پایین بودن سرانه امکانات ورزشی در گیلان افزود: از مهرماه و با آغاز فصل پاییز امکان ورزش اماکن رو باز در استان گیلان وجود ندارد لذا دولت باید به توسعه سرانه امکانات ورزشی در گیلان کمک کند زیرا بخشی از امکانات و سالن‌های ورزشی به دلیل نبود نظارت کافی با مشکل مواجه شدند. 

به گفته استاندار گیلان، آموزش و پرورش، سپاه قدس گیلان و دیگر ارگان‌ها سالن‌هایی دارند که باید در اختیار جوانان و به ویژه روستائیان قرار دهند که در چند وقت اخیر این مهم در حال انجام است. 

عباسی با تاکید بر اینکه فراهم ساختن استادیوم ملوان بندرانزلی برای میزبانی از تیم‌های لیگ‌برتری یک کار جهادی بوده است، بیان کرد: آنچه اعتبارات استانی و ملی است توسط بنده برای تیم‌های ورزشی و سرانه امکانات ورزشی در گیلان انجام شده تا یک سروسامانی ورزش گیلان  بگیرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: اسدالله عباسی وزیر ورزش و جوانان نماینده عالی دولت در گیلان مجمع نمایندگان گیلان استاندار گیلان ملوان بندر انزلی چوکا تالش سپیدرود داماش رشت استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۱۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرایش جوانان به رشته های علوم پایه و فنی مهندسی در حال کاهش است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دوستار عصر سه شنبه در نشست رؤسای دانشگاه‌های گیلان و مسؤولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با حضور محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و خمام و عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های تجاری استان در بندر انزلی و منطقه آزاد اظهار کرد: با وجود مراودات تجاری بین ایران و روسیه، هیچکدام از فارغ التحصیلان دیپلم، زبان روسی را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب نکرده‌اند و این امر به آگاهی دانش آموزان، آموزش و پرورش و خانواده‌ها بر می‌گردد.

سرپرست دانشگاه گیلان با اشاره به هم اندیشی با آموزش عالی، مراکز و موسساتی که در استان گیلان در حال فعالیت هستند، افزود: هدف از تشکیلات چنین جلساتی این است که مباحث مربوط به آموزش عالی استان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نشست‌های شورای آموزش عالی استان هر ماه به صورت گردشی در دانشگاه‌های مختلف استان برگزار می‌شود، ادامه داد: در تلاش هستیم تا از ظرفیت‌های قانون برنامه و بودجه و قانون برنامه هفتم توسعه از طریق نمایندگان مجلس بهره مند شویم.

دوستار با اشاره به گرایش نسل امروز به آموزش عالی تصریح کرد: طبق آخرین آمار میل و انگیزه تحصیل در رشته‌های علوم پایه و فنی مهندسی در استان گیلان در حال کاهش بوده و این امر یک زنگ خطر برای ماست.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان در کنکور گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک سال جاری نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته است، افزود: از نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان گیلان نیز درخواست کرده‌ایم که روند شرکت کنندگان در کنکور استان را در ۵ سال گذشته استخراج و در جلسه شورای آموزش عالی مطرح کرده تا بررسی‌های کارشناسانه صورت بگیرد.

سرپرست دانشگاه گیلان با اشاره به ظرفیت‌های تجاری استان در بندر انزلی و منطقه آزاد گفت: با وجود مراودات تجاری بین ایران و روسیه، هیچکدام از فارغ التحصیلان دیپلم، زبان روسی را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب نکرده‌اند و این امر به آموزش و پرورش و خانواده‌ها برمی گردد.

کد خبر 6099847

دیگر خبرها

  • گرایش جوانان به رشته های علوم پایه و فنی مهندسی در حال کاهش است
  • حسینی: والیبال ایران باید از جایگاه جهانی خود دفاع کند
  • تاج: اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفظ کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/ وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • تاج:اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفظ کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • تاج:اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفط کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • افزایش سرانه ورزشی اصفهان مستلزم ورود سرمایه‌های خُرد مردمی است
  • مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است
  • پذیرایی «شایسته» از عادل فردوسی پور
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور