Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته تربیت بدنی و ورزش مجلس شورای اسلامی مسیرهای قانونی برای برون‌رفت از تخلفات رخ‌ داده در فرآیند انتخابات فدراسیون فوتبال را اعلام کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، احمد راستینه با اشاره به انتخابات فدراسیون فوتبال و بازگشت مهدی تاج گفت: چماق بزرگی از فیفا هراسی شکل گرفته و عده‌ای به روش‌های مختلف تلاش می‌کنند با فیفا هراسی سیاست‌ها و افراد مدنظر خودشان را به فوتبال تحمیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اساسنامه و منشور فیفا احترام به قوانین داخلی کشورها وجود دارد اما بعد از ماجرای قرارداد ویلموتس، تلاش‌هایی در راستای به باد دادن استقلال و هویت و آزادی ایران در مقابل خواسته‌های تحمیلی که به اسم فیفا مطرح می‌کردند شکل گرفت. تلاش کردند در تنظیم و تهیه اساسنامه فدراسیون بر اساس خواسته عده‌ای حرکت کنند که به دنبال راه نفوذ جریان غرب‌گرا و بیگانگان بودند اما مجلس در راستای حفظ استقلال کشور راه نفوذ آنها را بست و این خطر را کنترل کرد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: وقتی مجلس به صورت شفاف به وزیر ورزش خطرات انحراف فرآیند صحیح انتخابات فدراسیون فوتبال را گوشزد کرد، وقتی قوه قضاییه جواب استعلام‌ها را داده، وقتی پرونده‌های تاج در راستای استعلام‌های قوه قضاییه شفاف به فدراسیون و وزارت ورزش اعلام شده و وقتی وی علاوه بر ناکارآمدی در پرونده ویلموتس چندین پرونده مفتوح دارد، این چه قدرت پشت پرده‌ای است که بر اراده ملت ایران تحمیل شده است؟ ما این قدرت را به رسمیت نمی‌شناسیم و در راستای سایت نظارتی‌مان وزیر ورزش را برای اعمال اراده ملت در کمیسیون اصل نود خواهیم خواست و او باید گزارشی از فرآیند نظارتی‌اش را ارائه دهد.

راستینه در پاسخ به این سؤال که با توجه به برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، اکنون چه راهکاری وجود دارد، اظهار داشت: دو مسیر روشن و قانونی وجود دارد. مسیر اول اینکه احکام پرونده‌های تاج صادر شود و اگر رأی علیه او باشد بر اساس قانون باید کنار برود؛ همانطور که رئیس فیفا (بلاتر) کنار رفت.

رئیس کمیته تربیت بدنی و ورزش مجلس شورای اسلامی افزود: در کمیسیون اصل نود تقریباً همه اتفاق‌نظر دارند که درباره تاج سه مسئله صدق می‌کند. نکته اول ناکارآمدی مدیریتی او است. موضوع دوم ترک فعل تاج درباره نظارت در مسائل حقوقی پرونده ویلموتس و مورد سوم تضییع حقوق و منافع ملی و آسیب زدن به غرور و عزت ملی. نتیجه کمیسیون اصل نود را به قوه قضاییه اعلام خواهیم کرد.

وی گفت: وقتی آقای پژمان‌فر رئیس کمیسیون اصل نود در جایگاه یک شخصیت حقوقی که مسئولیتش در آیین‌نامه داخلی مجلس به عنوان دادگاه عالیه رسیدگی به شکایات است نظرش را صراحتاً اعلام می‌کند وزارت ورزش باید متوجه می‌شد که به این تذکرات دقت کند که این دقت صورت نگرفت.

وی گفت: مسیر دوم، مسیر فدراسیون فوتبال است که می‌تواند بر اساس مستندات و شواهد اساسنامه فیفا که مخدوش شده در انتخابات تصمیم لازم را بگیرد. البته راه دیگری هم وجود دارد که تاج به احترام ملت ایران و جریحه‌دار شدن افکار عمومی استعفا کند.

راستینه تأکید کرد: ما به عنوان مقام نظارتی این پرونده را تا به سرانجام رسیدن نتیجه رها نخواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: احمد راستینه مجلس شورای اسلامی فدراسیون فوتبال تیم ملی فوتبال ایران مهدی تاج انتخابات فدراسیون فوتبال کمیسیون اصل نود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۴۲۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش به استعفای سیاوش: او استقلالی است

به گزارش “ورزش سه”، نعیم حمیدی بعد از شکست استقلال ملاثانی مقابل سپاهان در جام حذفی بیان کرد: به نوبه خودم تشکر می‌کنم از تصمیم قاطع استاندار محترم و معاون محترم ایشاخ و همه اعضای عزیز شورای ورزش و تامین استان که به شکلی مشکل میزبانی استقلال ملاثانی را حل کردند. ممنونیم از باشگاه محترم فولاد خوزستان، جناب آقای رضاییان و جناب آقای ابراهیمی که انصافاً در خصوص میزبانی به نحو شایسته همه امکانات را در اختیار ما گذاشتند.

او ادامه داد: بچه‌ها واقعاً تمام توان خود را گذاشتند؛ کادر فنی و به خصوص آقای اکبرپور و بچه‌های خودمان انصافاً با تمام وجود فوتبال ناب خوزستانی را به نمایش گذاشتند. خب فوتبال است و هزار تا اتفاق؛ متاسفانه نشد بیشتر از این دل مردم رو شاد بکنیم.

مدیرعامل استقلال ملاثانی درباره استعفای سیاوش اکبرپور در نشست خبری بیان کرد: در هر خانواده‌ای و در هر باشگاهی از این مسائل هست؛ ممکن است یکسری مسائل پیش آمده که باعث آزردگی خاطر سرمربی شده است. من این را درک می‌کنم و حق را به آقای اکبرپور می‌دهم، ولی من با آقای اکبرپور بعد از مصاحبه صحبت کردم. امیدوارم اتفاق خاصی نیفتد و ایشان چون استقلالی است، به قول و وعده ای که اول نیم فصل به ما داده بودند، پایبند باشند. ما دست برادری با همدیگر داده بودیم که تا آخر پایان لیگ با همدیگر باشیم.

حمیدی افزود: درست است سیاوش ناراحت بود که البته حق با ایشون است، ولی انشاالله مشکلی پیش نیاید. و تا آخر فصل در کنار تیم ما خواهند بود. این مسائل در هر خانواده ای و در هر مجموعه پیش می‌آید. امیدواریم بعد از استراحتی که می‌کنند، انشاالله این دلخوری از دلش خارج شود و به کار فنی اش تا پایان فصل در این باشگاه ادامه بدهد.

دیگر خبرها

  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • واکنش به استعفای سیاوش: او استقلالی است
  • تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد
  • سرنوشت توماج صالحی چه می‌شود؟ 
  • باشگاه‌های لالیگایی در خطر محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی