Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: امسال همزمان با برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن در طبس ۱۲۳ برگزیده مرحله شهرستانی با هم رقابت می کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام پرویز بخشی پور صبح امروز در نشست خبری در بیرجند اظهار داشت : امسال تعداد 2 هزار و 263 نفر  در مهلت تعیین شده (25 خرداد لغایت 10 تیر) موفق به ثبت نام در مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان خراسان جنوبی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: از این تعداد 1251 نفر در رشته های معارفی شامل تفسیر عمومی قرآن، ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه، ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه بودند. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: 1012 نفر در رشته های آوایی (شامل قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، اذان و دعا خوانی) ثبت نام کردند. 

وی یادآور شد: تعداد خواهران شرکت کننده در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات 1404 نفر و تعداد برادران شرکت کننده 859 نفر بودند.

بخشی پور گفت: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات از تاریخ 26 تیر ماه لغایت 6 مرداد ماه سال جاری در نقاط مختلف استان برگزار  شد. 

وی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان شهرستان های استان در این دوره از مسابقات در رشته های مختلف اظهار داشت :تعداد متسابقین دربیرجند و درمیان 805 نفر، زیر کوه 139 نفر، سرایان156 نفر، قاین341 نفر، طبس 294 نفر، فردوس127 نفر، نهبندان 113 نفر، سربیشه127 نفر، بخش نیمبلوک(خضری دشت بیاض ) 23 نفر، خوسف: 68 نفر و بشرویه 70 نفر، بودند. 

وی ادامه داد :پس از برگزاری مرحله شهرستانی تعداد 49 نفر از برادران و 74 نفر از خواهران و در محموع 123 نفر به عنوان برگزیدگان رشته های آوایی قرآنی (قرائت تحقیق، ترتیل و حفظ) جهت رقابت در مرحله استانی انتخاب شدند .

مسابقات قرآن کشور به "متاورس" تجهیز و اولین "شبکه پخش اینترنتی قرآن کریم" تأسیس می‌شودخوزستان میزبان مسابقات قرآن کریم شدچهل‌ و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در قم به‌کار خود پایان داد

بخشی پور گفت :مرحله استانی این دوره از مسابقات ویژه رشته های آوایی قرآنی طی روزهای 17 و 18 شهریور در شهرستان طبس برگزار می شود .

وی یادآور شد :شرکت کنندگان رشته های نغمات دینی (شامل اذان و دعاخوانی) در این دوره از مسابقات 240 نفر هستند که روز پنجشنبه مورخ 31 شهریور ماه به میزبانی شهرستان بیرجند با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی افزود :مرحله استانی رشته های معارفی همزمان با سراسر کشور در تاریخ 26 مرداد برگزار شد که برگزیدگان این بخش از مسابقات در مرحله مقدماتی کشوری با منتخبین سایر استان ها روز 20  مهرماه به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/250

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دوره از مسابقات مرحله شهرستانی خراسان جنوبی مسابقات قرآن قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۴۳۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت سانداکار قمی در مسابقات استانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در رده سنی نونهالان این رقایت های امیرعلی یونسی، امیرعباس صفری، ابوالفضل صالحی، علی اصغر بهاری، محمدکسری قمری، احسان ملکی و محمد طاها قهرمانی در اوزان مختلف بر سکوی نخست ایستادند.

در نوجوانان محمدمهدی مغانلو، محمدمهدی همایی پور، امیرعباس صفایی پور، مهدی و ماهان شکوری، معین وفایی و امیرمحمد اکبری مقدم، مازیار کثیرلو و محمد مهدی رضایی قهرمان شدند.

در جوانان ابوالفضل سائلی، مانی حیدری، امیرحسین جهانشاهلو، حسن خدایاری، علی بیات، ابوالفضل نصرتی، کسری پارزج آباد، شروین علیجانی و احسان باقری عناوین نخست را از آن خود کردند.

در بزرگسالان هم مهدی اکبری مقدم، مهدی امیرآبادی و مجید موحد نسب به عنوان قهرمانی رسیدند.

دیگر خبرها

  • رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • رقابت سانداکار قمی در مسابقات استانی
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی