Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@02:22:43 GMT

چه کسانی‌ می‌توانند وام اربعین را دریافت کنند؟

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۴۳۹۶۵

چه کسانی‌ می‌توانند وام اربعین را دریافت کنند؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه 3 تا 5 میلیون تومانی خبر مهم وزیر اقتصاد بود برای زائران اربعین امسال و مهمتر اینکه زائران برای دریافت این تسهیلات نیازی به مراجعه به بانک ندارند.

 سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده: تا سقف پنج میلیون تومان تسهیلات برای حضور زمینی زائران اربعین حسینی (ع) در بزرگ‌ترین اجتماع بشری جهان از سوی بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به منظور پرداخت این وام، پس از هماهنگی‌هایی که با سازمان برنامه و بودجه، سازمان حج و زیارت، ستاد مرکزی اربعین، پلیس گذرنامه و بانک‌ها صورت گرفت، زائران سرپرست خانواری که یارانه دریافت می‌کنند، پس از درخواست این تسهیلات در سامانه حج و زیارت (سماح) در صورتی که از مرزهای زمینی خارج شوند، مبلغ این تسهیلات به‌صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها به حساب یارانه آنها واریز شده و با اقساط یک‌ساله از یارانه آنها کسر خواهد شد.

بیشتر بخوانید

جزئیات ارائه ارز به زائران اربعین

در ادامه شرایط دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اربعین را می‌خوانید؛

1- متقاضی حتماً سرپرست خانوار و دریافت‌کننده یارانه باشد (این تسهیلات بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها در حساب یارانه سرپرست خانوار واریز و اقساط آن با سررسید یک‌ساله از محل یارانه کسر می‌شود) و در خصوص زائرانی که سرپرست خانوار نیستند امکان بهره‌مند از این تسهیلات با رضایت سرپرست خانوار فراهم خواهد شد.

2- متقاضی الزاماً باید در سامانه حج و زیارت (سماح) درخواست استفاده از تسهیلات را ثبت کرده و در ایام اربعین صرفاً از طریق مرزهای زمینی سفر کرده باشند.

3- میزان تسهیلات برای یک نفر سرپرست خانوار سه میلیون تومان، به همراه یک نفر از اعضای تحت پوشش چهار میلیون تومان و همراهان 2 نفر یا بیشتر پنج میلیون تومان خواهد بود.

کد خبر: 1152943 برچسب‌ها اربعین

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اربعین سرپرست خانوار میلیون تومان بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۴۳۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در نخستین نشست اعضای ستاد اربعین حسینی استان گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی استان معین ایلام است و جمعی از زائران از استان مرکزی به مقصد کربلا عبور می کنند، باید تمهیدات لازم برای اعزام و میزبانی از زائران را در مسیر رفت و برگشت داشته باشیم.

نظری افزود: دستگاه‌ها در این نشست نسبت به وظایف خود آگاهی بهتری پیدا کردند و مکلف شدند موکب‌ها را در مسیر تردد زائران در استان و نیز در مرز مهران براساس نیازسنجی و جانمایی ستاد اربعین و ستاد عتبات عالیات استان سامان دهند. همچنین محلی برای رعایت ملاحظات امنیتی و ترافیکی در یک ساختار برنامه ریزی شده انجام شود تا زائران بتوانند از ظرفیت موکب‌ها بهتر استفاده کنند.

غلامی رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان هم گفت: این ستاد با سازماندهی موکب‌ها خدمات دهی به زائران در استان از شهرستان زرندیه تا شهر توره را بر عهده دارد و در شهرستان‌های مختلف در این مسیر حدود ۳۰ موکب و از مرز مهران تا مسیر سامرا، کاظمین، نجف تا کربلای معلی ۵۲ موکب به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

پارسال بیش از ۶۳ هزار زائر از استان مرکزی به سفر معنوی اربعین اعزام شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند؟
  • یارانه بگیران بخوانند؛ منتظر واریز یارانه بهاری باشید
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران