Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش بر اهمیت معماری و طراحی مدارس و کلاس‌های درس در یادگیری دانش آموزان تاکید کرد و گفت: معماری یک نماد تمدنی است و کشور ما نیز در این حوزه صاحب سبک و به نوعی صاحب مکتب است.

به گزارش ایران اکونومیست از وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در نشست تخصصی با اساتید و صاحبنظران حوزه معماری فضاهای آموزشی کشور افزود: معماری یک نماد تمدنی است و کشور ما نیز در این حوزه صاحب سبک و به نوعی صاحب مکتب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه موضوع حظ بصری و سواد معماری در مدارس نیازمند مطالعات و بررسی‌های بیشتر است، افزود: هر طرح و برنامه‌ای در این زمینه باید حتما پیوست فرهنگی داشته باشد و برگرفته از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی ما باشد. علاوه بر اینکه امروزه، پیوست زیست محیطی، اجتماعی و پدافندی نیز مدنظر است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت معماری و طراحی مدارس و کلاس‌های درس در یادگیری دانش‌آموزان افزود: نگاه جدید در عرصه تعلیم و تربیت از بعد انسان‌شناسی چهارگونه است: یک دیدگاه کودک را ابژه می‌داند، یکی کودک را سوژه می‌شناسد. در نگاه بالاتر کودک به عنوان کنشگر اجتماعی است و در نگاه چهارم کودک همراه پژوهشگر نگریسته می‌شود.

نوری تصریح کرد: باید نیازهای دانش آموزان را در هر دو زمینه سخت افزار و نرم افزار بشناسیم و نگاه دانش آموز را در طراحی فضای کالبدی محیط یادگیری در نظر داشته باشیم، لازم است به این سمت حرکت کنیم، تا هویت ملی و محلی را حفظ کرده، ارتقا داده و این میراث ارزشمند را انتقال دهیم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: یک طرح علاوه بر اینکه زیبایی و هارمونی داشته باشد، باید بررسی شود آیا این طرح و فضا از بعد تربیتی برای دانش آموز خوشایند است و چه تاثیری در رسیدن به سطوح بالای یادگیری دارد، توجه کنیم که سواد ما اسمی است اما باید به سواد مفهومی و عملکردی برسیم و فضا نیز زمینه ساز این موضوع باشد.

نوری با اشاره به اینکه بحث محیط یادگیری و فناوری به عنوان یکی از سه ضلع نظام آموزش و پرورش در تدوین برنامه‌های درسی مدنظر قرار گرفته، خاطرنشان کرد: برنامه درسی دانش بنیان یک سو سنت و تمدن است و سوی دیگر آن در آینده است. از این رو باید الگوهای نوآورانه داشته باشیم و جریان‌های بلوغ فناوری در آموزش و پرورش را نیز بشناسیم.

وزیر آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد با وجود بزرگان و اساتید صاحبنظر حوزه معماری و طراحی فضاهای آموزشی با تعامل بیشتر نوسازی مدارس دانشگاه شهید رجایی بتوانیم در این زمینه گام‌های موثری برداریم.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: یوسف نوری ، معماری ، وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: یوسف نوری معماری وزارت آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش معماری و طراحی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۵۵۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج گفت: تولیدات دستی و کشاورزی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در قالب یکصد غرفه در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج در معرض دید عموم قرار گرفته است.

حجت‌اله موسوی افزود: این نمایشگاه از امروز تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج از ساعت ۱۵  ظهر تا ۲۲ در معرض بازید مردم خواهد بود.

وی یادآور شد: ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های بومی محلی، تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را از اهداف برپایی این نمایشگاه دانست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه دو غرفه به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برپا می‌شود تا دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستان‌ها سوق پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود