Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، از برگزاری مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی پس از سه سال، به صورت حضوری در اصفهان خبرداد.

به گزارش ایران اکونومیست، محمدمهدی کاظمی اظهار کرد: مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی پس از سه سال به صورت حضوری و با هدف شناسایی و کشف استعدادهای بالقوه و بالفعل و خلاقیت‎های دانش آموزان دوره اول متوسطه در تولید آثار علمی پژوهشی، از ۱۴ تا ۱۷شهریورماه در اصفهان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کیفیت بخشی به فرایند یاددهی- یادگیری، مبتنی بر تدریس پژوهش محور و موقعیت محور، کاربردی کردن دانش و ارتباط دادن آن به نیازهای جامعه و موقعیت‎های زندگی، تقویت روحیه پژوهش و نوآوری به صورت گروهی، از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

کاظمی تصریح کرد: این جشنواره برای ارتقای خلاقیت و نوآوری دانش آموزان به عنوان پیشران اقتصاد دانش بنیان به خصوص  در راستای تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید اشتغال آفرین و دانش بنیان نامگذاری شده، فرصت مناسبی  است.

وی با بیان این که رویکرد ما بیشتر به سمت مهارت و مقوله کارآفرینی و دانش بنیان است، خاطرنشان کرد: این جشنواره در چهار سطح مدرسه، منطقه، استان و کشوری برگزارشد؛ در مرحله منطقه بیش از۴۶۸ هزار دانش آموز شرکت کردند و پس از برگزاری مرحله استانی نهایتا ۵۲۳ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون آموزش متوسطه ادامه داد: این دوره از جشنواره در۹ محور برگزار می‌‎شود که سه محور آن جدید است. این سه محور مربوط به برنامه نویسی، مناظره و ریاضی است که برای اولین بار امسال به جشنواره اضافه شده است.

وی اضافه کرد: آئین اختتامیه این جشنواره پس از سه روز فرآیند داوری، با حضور وزیر آموزش و پرورش روز پنجشنبه برگزار می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: جشنواره خوارزمی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جشنواره خوارزمی پس از سه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۵۶۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت و ضرورت تلاش برای توسعه اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در کمیته استانی بهداشت، تغذیه و ایمنی که با همراهی مسئولان بهداشت سازمان آموزش و پرورش فارس برگزار شد، تلاش برای تامین سلامت دانش‌آموزان را یک ضرورت خواند که در این زمینه والدین و معلمان، نقش بسیار مهمی دارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری، نیز مواردی مطرح کرد و راهکارهایی در خصوص همکاری مشترک دو مجموعه در این زمینه ارائه داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، ضمن بیان توضیحاتی درباره وظایف مشترک مجموعه سلامت با سازمان آموزش و پرورش، از مسئولان مدارس خواست تا در این راستا با مجموعه سلامت همکاری بیشتری داشته و بر مصرف مکمل‌های توزیع شده در مدارس نظارت کنند.

عباس رضائیان‌زاده ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش‌های سلامت‌محور مسئولان آموزش و پرورش استان در مدارس، مطالبی درباره پیگیری برای مشارکت خیرین تامین سلامت فارس در تامین مکمل در مدارس؛ مدیریت سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد؛ اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف بهداشت دهان و دندان؛ پایش و غربالگری سلامت دانش‌آموزان و تلاش برای اجرای قوانین جوانی جمعیت و فرزندآوری عنوان کرد.

محمدرضا کریمی، معاون فنی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش مجموعه سلامت استان و سازمان آموزش و پرورش در راستای سلامت دانش‌آموزان درباره موضوعاتی نظیر چاقی و لاغری دانش‌آموزان؛ عوارض کم تحرکی و تغذیه نامناسب دانش‌آموزان؛ اجرای برنامه بهبود تغذیه و توزیع مکمل یاری آهن و ویتامین D در مدارس؛ ثبت مشخصات دانش‌آموزان در سامانه «سیب» در زمینه دریافت مکمل یاری و چالش‌های تأمین اعتبارات مالی برای تأمین مکمل دانش‌آموزان در مدارس، مطالبی عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • برگزاری مسابقات اسب دوانی شمال غرب کشور در سلماس
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد