Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@04:31:38 GMT

رئیس مجلس لبنان: از حق خود کوتاه نمی آییم

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۷۱۵۲۹

رئیس مجلس لبنان: از حق خود کوتاه نمی آییم

رئیس مجلس لبنان گفت: بر بهره برداری از منابع خود در سراسر منطقه اقتصادی متعلق به لبنان اصرار داریم و از حق خود کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش ایران اکونومیست از شبکه المیادین، نبیه بری روز جمعه در دیدار آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی در پرونده مناقشات مرزی لبنان و فلسطین اشغالی افزود: برای دستیابی به نتایج مطلوب، ابتدا باید به مذاکرات غیر مستقیم درالناقوره  بازگردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموس هوکشتاین نیز گفت: مذاکرات پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

میانجی آمریکایی در پرونده ترسیم مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی که روز گذشته به تل آویو سفر کرده بود روز جمعه برای گفت و گو با مقام های لبنانی وارد بیروت شد.

هوکشتاین روز جمعه پس از دیدار با میشل عون رئیس جمهوری لبنان گفت: شاهد پیشرفت خوبی در مذاکرات هستیم و من نسبت به دستیابی به توافق خوش بین هستم و دیدار با مسئولان لبنانی را ادامه می دهم.

برای تعیین مرزهای دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی پنج دور مذاکرات غیرمستقیم در مقر نیروهای بین المللی حافظ صلح (یونیفیل) در منطقه راس الناقوره در جنوب لبنان برگزار شد ولی این مذاکرات به دلیل اختلاف طرفین به حالت تعلیق درآمد.

بیش از یک دهه قبل اعلام شده بود که بخش‌های شرقی دریای مدیترانه دارای منابع گازی به نسبت بزرگی هستند. در پی این گزارش‌ها اعلام شد که از دو سال قبل اسرائیل تلاش‌های اکتشافی خود را در این منطقه آغاز کرده است.
پس از آن بود که تنش مرزی میان لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر مالکیت دو میدان گازی «قانا» و «کاریش» بالا گرفت و ایالات متحده به بهانه میانجیگری مذاکرات غیرمستقیم بین دو طرف وارد عمل شد تا بتواند موانع بر سر اکتشاف و استفاده از انرژی در شرق دریای مدیترانه را رفع کند.

یکی از این میدان‌های مورد مناقشه میدان گازی «کاریش» است که لبنان و رژیم صهیونیستی در زمینه مالکیت و استفاده از منافع اقتصادی آن اختلاف شدیدی دارند.

در این میان حزب الله لبنان به شدت با زیاده‌خواهی رژیم صهیونیستی مخالفت کرده و به شکل‌های مختلف هشدار داده است تا زمانی که مرز آبی لبنان و منطقه اقتصادی آن در دریای مدیترانه و تکلیف میدان های گازی به ویژه «قانا» و «کاریش» مشخص نشود با هر اقدام از جمله اشغال پهنه دریایی، اکتشاف و استخراج به شکل‌های مختلف مقابله می‌کند.

اکنون با تداوم جنگ اوکراین و بحران انرژی در اروپا و افزایش شدید بهای گاز، غرب تلاش دارد با سپردن میدان‌های گازی مدیترانه به رژیم صهیونیستی، منبع هرچند کوچک اما مطمئنی را برای تامین نیازهای کشورهای اروپایی دست و پا کند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان اخیرا تاکید کرد که اگر لبنان به حق خود درباره بهره برداری از منابع و ثروت هایش نرسید، رژیم صهیونیستی هم نخواهد توانست نفتی استخراج کند.

وی افزود: ما با جلوگیری از استخراج در میدان نفتی "کاریش" به دنبال یک دستاورد اخلاقی نیستیم، بلکه می خواهیم نفت خود را استخراج کنیم، بنابراین اگر لبنان حق خود را در این میدان نفتی نگیرد، رژیم صهیونیستی هم در هیچ جایی حق استخراج نفت یا گاز را نخواهد داشت.  

نصرالله تاکید کرد: امروز دشمن احساس ضعف می‌کند و خواهان جنگ نیست، زیرا می‌داند درصورت درپیش گرفتن راه جنگ، حریف مقابل فقط حزب‌الله نخواهد بود بلکه ممکن است کل محور مقاومت را مقابل خود قرار داده و موجب نابودی خود شود. در پیش گرفتن راه جنگ برای اسرائیل گزینه ای بسیار پرخطر و پرهزینه خواهد بود.

وی پیش از این نیز درباره تنش دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی تصریح کرد: اگر میانجی آمریکایی بیاید و آنچه را که لبنان می‌خواهد بدهد، ما به سمت آرامش می‌رویم و اگر آن چیزی را که دولت می‌خواهد ندهد، رو به درگیری می رویم.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: چشم ها به آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی که تاکنون وقت تلف کرده و وقتش رو به اتمام است، دوخته شده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اسرائیل ، سید حسن نصرالله ، بیروت ، رژیم صهیونیستی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اسرائیل سید حسن نصرالله بیروت رژیم صهیونیستی لبنان و رژیم صهیونیستی میانجی آمریکایی حزب الله حق خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۷۱۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان

حزب الله لبنان بامداد شنبه شهادت یکی از اعضای خود در حمله رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان را تأیید کرده است

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری "العهد"، حزب‌الله اعلام کرد که «فرج‌الله علی حمود» ملقب به «ساجد» از اعضای این جنبش در راه قدس به شهادت رسیده است.

براساس این گزارش وی از ساکنان دهستان «کفرکلا» در جنوب لبنان بود که در بمباران رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به شهادت رسیده است.

ساعاتی پیش از این نیز رژیم صهیونیستی با حمله به یک خودروی شخصی، دو فرمانده نیرو‌های فجر شاخه نظامی جماعت اسلامی لبنان به نام‌های مصعب و بلال خلف را به شهادت رساند.

شبکه خبری المیادین شامگاه جمعه گزارش داد که رژیم صهیونیستی با یک فروند پهپاد، یک خودروی غیر نظامی را در البقاع غربی در شرق لبنان هدف قرار داده است.

تصاویری که منتشر شده نشان می‌دهد که این خودرو کامل سوخته است.

به دنبال این اقدام صهیونیست‌ها، حزب الله در اقدامی تلافی‌جویانه، حدود ۳۰ موشک از جنوب لبنان به سمت مناطق شمالی جولان اشغالی شلیک کرد.

همچنین حزب الله لبنان از گیر افتادن کاروان نظامی اسرائیلی در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در شمال فلسطین اشغالی در کمین این گروه مقاومت خبر داد.

با آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در حمایت از مردم فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

دیگر خبرها

  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • پاسخ رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات را دریافت کردیم
  • حماس: پاسخ رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات را دریافت کردیم
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • شهادت ۲ تن در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به شرق لبنان
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات
  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد